"Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas"

Permalänk
Medlem

"Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas"

Som topic säger: "Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas" får jag på en och annan fil på mina 2 Seagate diskar, det är båda 300 GB modeller, s-ata2.
Dom är 6-12 månader gammla. Kan jag ha såpass otur att jag fått 2 måndags-exemplar på raken?
Jag har kört SeaTools ett par gånger och den säger ingenting?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm ja byggde om datorn och satte in nytt mb/cpu. Diskarna satt kvar på samma ställe hela tiden, flyttade bara kontrollerkortet från mb till mb.

Jag får detta fel på 3 utav 6diskar. Otroligt jobbigt jag har förlorat massa filer när disk kontroll gjort en check och lagat men får ändå upp det någon dag senare.

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

vilket moderkort? vad är det för filer? nedladdade? förmodligen drivrutinsfel.. kan vara kontrollerkortets drivis, S-ata-drivisen eller typ ethernet-drivisen.. nvidia brandväggen är känd för att skapa detta problemet också.. men det gäller såklart bara nedladdade filer.

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag bytte från ett Fic VG31 mb till ett Asrockk7upgrade-880

Drivers till kontrollerkortet är exakt samma som på andra datorn. Det är samma filer som legat på diskarna i ja flera månader. Inget nytt där.

Har outpost brandvägg inget annat.

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk

Nvidia brandväggen är en hårdvarubrandvägg som finns på vissa moderkort så du kan ha den aktiverad utan att veta det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjurtan
Jag bytte från ett Fic VG31 mb till ett Asrockk7upgrade-880

Drivers till kontrollerkortet är exakt samma som på andra datorn. Det är samma filer som legat på diskarna i ja flera månader. Inget nytt där.

Har outpost brandvägg inget annat.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″