kan någon tipsa på ett bra modekort med agp som klarar av en Intel Core 2 Extreme QX6

Permalänk
Medlem

kan någon tipsa på ett bra modekort med agp som klarar av en Intel Core 2 Extreme QX6

kan någon tipsa på ett bra modekort med agp som klarar av en Intel Core 2 Extreme QX6 ..vil updatera datorn men vill vänta lite med att köpa ett nytt grafik kort ..jar en 6800 ultra *AGP*

tusen tack!

Permalänk
Medlem

Om du ska satsa på en så fin processor så tycker ja att du ska ha ett lika fint moderkort. Vänta me o uppgradera är vad ja tycker.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

ett asrock 4coredual-vsta kan du köra en quad C2D och ett agp kort... du kan även köra DDR minnen om du vill det (det har dock brar 2st DDR2 platser för ram)

Permalänk
Medlem

Känns riktigt onödigt att köpa en Quad processor och satsa på nåt skitmoderkort bara för att kunna köra på ett AGP kort. Nä köp en billigare prolle och ett vettigt moderkort, minnen och grafikkort för dom pengarna du tjänar på att köpa en vettigare prolle.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med ett Asus Striker Extreme och är mycket nöjd med det kortet, tidigare så har jag kört min Kentsfield på EVGA680i, P5W DH Delux men Striker kortet är dessa överlägset speciellt med senaste BIOS 1002.

Istället för ett skriva en lång utlägning om Striker kortet så kan du istället läsa om det här, här kan du se bilder och resultst från mitt system med en QX6700 och ett Striker Extreme.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

tack för svaren boys!

är lite hastigt ute efter en uppgradering då jag behöver jobba i rätt tunga photoshop filer (1x1 meter i 6oo dpi) ..djevligt krävande när man väl fått igång några lager

..mode kort, processor och ram har jag råd med ..käns som ett nytt graff kort får vänta någon månad elr två. har som sagt en 6800 ultra AGP ..hört att det ska finnas moderkort med både agp och PCI-e??

..några tips?

David

Permalänk
Medlem

som jag sa tidigare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
asrock 4coredual-vsta

detta är vad jag vet det ända nuvarande MB som kan hantera AGP och C2Q...

dock kanske inget drömmkort direkt... ett grafikkort i klass med ett 6800 kostar ju inte allt för mycket trotts allt... kolla på begagnatmarknaden