HP Bärbar - skärmens ljusstyrka är för svag..

Permalänk
Medlem

HP Bärbar - skärmens ljusstyrka är för svag..

Hejsan

Jag har en HP Compaq NC6400 bärbar dator och har stött på ett litet problem här som jag tänkte ni kunde hjälpa mig med, om ni är så snälla ^^

Datorn har en sensor som känner av hur ljust det är i rummet man är i, och anpassar skärmens ljusstyrka efter det. Men jag upplever att skärmen oftast blir för mörk och texten blir jobbig att läsa. Problemet är att jag inte kan höja ljusstyrkan!! Detta gäller givetvis endast när laddaren är frånkopplad och batteriet används då skärmens ljusstyrka försvagas!

Datorn har självklart knappar som man ska höja/sänka ljusstyrkan på skärmen med.. fn + f9/f10
Men de fungerar alltså inte just nu när jag har "HP Quick Launch Buttons" installerat. Tar jag bort programmet så fungerar dock de snabbknapparna utmärkt.. väldigt skumt.. vet någon hur man kan ändra inställningarna i det programmet möjligtvis? Vill ha det installerat men ändå kunna ändra ljusstyrkan själv alltså!!

Tack på förhand!

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem

Om du inaktiverar ljussensorn i bios så borde knapparna fungera

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Om du inaktiverar ljussensorn i bios så borde knapparna fungera

Tack så mkt det kan alltid vara bra att veta. Att jag inte själv tänkte på det tidigare Dock hjälpte det inte mig med detta problemet denna gången Jag upptäckte nämlgen att det var ett utropstecken när jag kollade på installerade drivrutiner, måste varit något fel på den versionen jag hade.. så jag laddade hem en nyare version och installerade den, sedan fungerade det finfint iaf Tack ändå för visat intresse

edit: oj hehe, nu blev detta visst med fel användare sitter nämligen fler vid denna datorn som varit inne på swec också hehe populärt ställe ^^

//themord

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Inga problem

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM