Permalänk
Hedersmedlem

Inte ofta jag loggar in nu för tiden.

Tack för tipset, köpte det efter att ha spelat demot, grymt kul. Grafiken är mästerlig, ser lite ut som Fable. Även karaktärerna ser ut som att komma från Fable. Lätt det snyggaste spelet jag spelat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
De röda impsen hittar du i halflingsens kök, spawnsaken i det brinnande huset är där för senare bruk.

Men för att komma in i deras kök måste man ju ha 12 imps?, jag kan bara ha 10.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

jag hittade då inte några röda imps i köket för köket är väl där det står 3 eller kanske 4 tjocka kockar vid 3 grytor elr?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett senare kök, inte inte samma byggnad. Halflingfettot (kungen) går in i den byggnaden och du kommer att sticka efter honom.

pull: Jag fick tillgång till 15 imps ganska fort, tror det är samtidigt som du hämtar kranen, minnet är dock lite suddigt, tror det är något du ska ta upp.

EDIT: Kom på hur... Du ska leta upp olika artifakter, ser ut som en lysande cylinder som dina imps kan plocka upp. Det ligger en till vänster om första waypointen där man startar, man kan dock inte ta upp den föränn man har blåa imps. Det finns dock sånna lite överallt.

Permalänk

Spelat spelet både som ond och god, som fable så ändras ens utseende och omgivningen till vilken sida man väljer =). Sen är ens mistress mycket slampigare som ond höhö

Permalänk

Hur får man tag på gröna och blå imps?
Är vid slottet vid träsket och behöver blå imps men hittar dem fan inte...stöööörande....

Visa signatur

Chopper67....

ASUS Striker Extreme - ASUS 8800 Ultra - Intel Core2Duo 2.67 - HyperX 800Mhz CL4 2Gb - X-FI ExtremeGamer-Fatal1t - Raptor X 150Gb, Samsung 500Gb SATA2 x 2st - Samsung 22" SM226BW - Logitech Z-5500 - Antec P182B - Zalman Power 600W Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopper67
Hur får man tag på gröna och blå imps?
Är vid slottet vid träsket och behöver blå imps men hittar dem fan inte...stöööörande....

Blå imps finns i en grotta i träsket med massa zombies i, men du behöver gröna imps för att komma in dit och de gröna finns i alv-skogen.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

jaha och vart i den skogen hittar jag dem?
Kommer ju ingenstanns där med mina bruna och röda...

Visa signatur

Chopper67....

ASUS Striker Extreme - ASUS 8800 Ultra - Intel Core2Duo 2.67 - HyperX 800Mhz CL4 2Gb - X-FI ExtremeGamer-Fatal1t - Raptor X 150Gb, Samsung 500Gb SATA2 x 2st - Samsung 22" SM226BW - Logitech Z-5500 - Antec P182B - Zalman Power 600W Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopper67
jaha och vart i den skogen hittar jag dem?
Kommer ju ingenstanns där med mina bruna och röda...

Kommer inte riktigt ihåg, vimlade runt och stängde ner sköldar ett bra tag innan jag råkade hitta de grönas grotta
Har du dödat enhörningarna än?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

ja

Visa signatur

Chopper67....

ASUS Striker Extreme - ASUS 8800 Ultra - Intel Core2Duo 2.67 - HyperX 800Mhz CL4 2Gb - X-FI ExtremeGamer-Fatal1t - Raptor X 150Gb, Samsung 500Gb SATA2 x 2st - Samsung 22" SM226BW - Logitech Z-5500 - Antec P182B - Zalman Power 600W Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopper67
ja

Då är det bara att fortsätta lalla runt, följ alla stora blå rötter tills du hittar en sköld typ och fortsätt så, nånstans i det letandet hittade jag de gröna kräken som ledde mig till deras grotta

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

nar jag startar upp demot kmr det upp ett fel medelande.

Permalänk
Medlem

Fick igång demot genom att sätta den på 800x600 och 60hz :/

verkar lite små kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Har du klarat fånga jewel i ruborian desert? Om du har hunnit dit.
Har prövat mer än allt.. säkert nå simpelt som man inte har tänkt på.

Hur fasen ska man göra där. Jag försöker blocka men hon springer bara igenom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Hur fasen ska man göra där. Jag försöker blocka men hon springer bara igenom.

Jag blockerade alla smågångarna på sidan av huvudgatan utan en. Man får stoppa en 8-10 stycken i varje öppning och sen bara leda in henne genom den öppna gången och sedan föra henne gatan upp och in i portalen.

Permalänk
Hedersmedlem

Körde med samma taktik som Fredrik, funkade.

Någon som vet om det ska hända något när man klarat alla monstren i Dungeon, jag har klarat alla jag har (har klarat spelet) men inget har hänt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man hittar 'Beer kettle' nånstans?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som vet vart man hittar 'Beer kettle' nånstans?

När du kommer till dvärgarnas bryggeri (inut i ett berg) så måste du hitta delar till en 'vinch' så att dina impar ska kunna snurra upp en hiss som finns precis innan en utgång. Du tar hissen ner går där ska
beer kettle' finnas rakt fram.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns tydligen en bugg där, som gör spelet ospelbart om man triggrar den.
Om du har tagit upp delen till hjulet så måste du snurra hjulet med dina imps utan att stänga av spelet, annars kommer pinnen som du tog upp att försvinna och du kan itne komma längre i spelet. När du loadar.

Är dock fixat med senaste patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
När du kommer till dvärgarnas bryggeri (inut i ett berg) så måste du hitta delar till en 'vinch' så att dina impar ska kunna snurra upp en hiss som finns precis innan en utgång. Du tar hissen ner går där ska
beer kettle' finnas rakt fram.

Ah tackar, den var lite svår att se.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ah tackar, den var lite svår att se.

Missade den nergången jag med.

Är jag den enda som tyckte att spelet var väldigt kort. Precis när det började hända saker och spelet började komma igång så tog det slut. =/

Permalänk

när man hämtar små gubbar, vad är det för vapen med ett %-täcken uppe i högra hörnet? hur bra dom är på att slåss? fick nyss gröna nu.. kul spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Inte ofta jag loggar in nu för tiden.

Tack för tipset, köpte det efter att ha spelat demot, grymt kul. Grafiken är mästerlig, ser lite ut som Fable. Även karaktärerna ser ut som att komma från Fable. Lätt det snyggaste spelet jag spelat.

Instämmer att det liknar Fable. Om man kollar på portalerna så är de extremt lika de från Fable, nästan identiska.

Permalänk
Sötast

Provat demot på PC nu, haha kan det bli roligare än att spela ett xbox spel, portat till pc och spela det med en PS3 kontroll?

Permalänk

hur hittar man till Heaven's Peak ?

Permalänk
Medlem

Grymt kul spel
Någon som vet hur man kommer åt dom blåa minionsen? går ju inte att komma in i grottan eftersom det gröna(?) skadar en. Har letat överallt känns det som, utan resultat :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0llan
Grymt kul spel
Någon som vet hur man kommer åt dom blåa minionsen? går ju inte att komma in i grottan eftersom det gröna(?) skadar en. Har letat överallt känns det som, utan resultat :<

Det gröna? Jag antar att du menar de gröna spormolnen. Till dem ska du använda de gröna minions så de kan "inhalera" bort den. De gröna minions hittar du i en grotta i Evernight skogen.

Permalänk
Medlem

Någon som har lite taktiktips? Har nyss fixat röda imps och ska ge mig bort till ett nerbränt slott. Numera bebott av en sorts svarta riddare. Oavset hur jag gör så tycks jag förlora ungefär 10 imps om jag möter 3-4st riddare och att hela tiden springa tillbaka för att slakta får och fixa nya är segt. Kör nästan uteslutande med bruna, gillade helt enkelt inte dom röda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polaris IQ 440
hur hittar man till Heaven's Peak ?

Du teleporterar dig från ditt torn.

Visa signatur

E8600 @4,3Ghz | EP45-DS4 | 2*2gb Corsair 8500C5D | 8800gts 640mb | 226bw

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Någon som har lite taktiktips? Har nyss fixat röda imps och ska ge mig bort till ett nerbränt slott. Numera bebott av en sorts svarta riddare. Oavset hur jag gör så tycks jag förlora ungefär 10 imps om jag möter 3-4st riddare och att hela tiden springa tillbaka för att slakta får och fixa nya är segt. Kör nästan uteslutande med bruna, gillade helt enkelt inte dom röda.

Uppgradera dom med armor och vapen. Dvs gå igenom låder och tunnor osv så dina "%" går upp. Att försöka attackera med alla på 100% är inget vidare...

Blåa imps hittar du efter du har fixat dom gröna så att dom gröna tar bort giftet utanför grottan. De gröna hittar du i alvskogen.

De flesta ställena man kan gå till i början utgår ifrån Spree, dvs något vädersträck ut från staden.