Går det att hämta ut paket som är adresserade till någon annan?

Permalänk

Går det att hämta ut paket som är adresserade till någon annan?

Har ett problem. Är så att jag ska få ett paket hemskickat som jag skulle vilja att min far kunde hämta ut på posten men går det verkligen?

Permalänk
Avstängd

Beror på vad det är för typ ... REK går nog inte...

Postförskott då tror jag att avin måste vara underskriven av båda och budet måste ha bådas leg...

"För stort brev" tror jag ska gå bra utan några leg eller underskrifter...

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem om din far har en fullmakt från dig

Permalänk
Medlem

"Fullmakt" är nyckelordet. I vanliga fall funkar det om din far har med sig din legitimation och avin redan är underskriven, men en ordentlig fullmakt är ofelbar.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Nu bor jag på en liten ort och förmodligen så är det för att dom som jobbar i butiken känner igen mig men iaf jag kan skicka någon annan eller hämta andras paket här.
Vet inte hur det är på större ställen.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Nu bor jag på en liten ort och förmodligen så är det för att dom som jobbar i butiken känner igen mig men iaf jag kan skicka någon annan eller hämta andras paket här.
Vet inte hur det är på större ställen.

Beror på att du är känd, kassörer fyller i "känd" i sitt register.
Ja, det går att hämta ut ett paket, fullmakt krävs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
"Fullmakt" är nyckelordet. I vanliga fall funkar det om din far har med sig din legitimation och avin redan är underskriven, men en ordentlig fullmakt är ofelbar.

OKej Han får la prova med mitt pass och avin så får vi se vad som händer...thx

Permalänk
Medlem

Men bara för att han har med sig ditt pass så har han ingen fullmakt. Behöver vara typ ett papper där du skriver att han får hämta ut paketet och du skall signera detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk

nah d gick bra trots allt å han hade bara pass samt avin med sig men det berodde på att paketet inte var REKat.