Permalänk
Medlem

verkar hemsidan fungera stabilt?

Jag skulle vilja ha hjälp att testa stabiliteten i servern och skulle därför behöva ha lite besök/trafik. Jag har hostat en uploadsida som jag gärna vill ska vara så stabil som möjligt...

Ibland upplever jag att nätverkskortet "lägger av" och inte släpper igenom trafik på flera minuter, väldigt konstigt. Om det är så att ni märker av samma fel så ska jag nog ta och köpa ett riktigt nätverkskort istället för de inbyggda...

Så det är bara att ladda upp allt ni kan
Jag vet att det är lite brist på smidiga uploadsidor, så jag tänkte att jag kan lika gärna göra en själv när man ändå har server och allt Jag har bara en 40gb HDD nu så jag kan inte hosta några jättefiler, men det kan nog tänkas att det blir lite tillökning om sidan visar sig vara populär och framför allt STABIL såklart!

http://upload.sh.nu

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Ett nytt nätverkskort kostar inte många kr, ett pci går på kanske 80kr eller nåt, ett billigt. Du kanske ska köpa lite ordentliga grejer om du ska köra server.

Vad kommer servern sitta på för lina/eller är det hos något webhotel(ser inte så ut) för det kommer nog krävas en hel del mbit om du ska uploada stora filer.

EDIT: Snygg hemsida! det är verkligen vad som behövs just nu! Specielt hur smidigt den är. Synd bara att man inte kan se bilder också direkt på sidan.

Permalänk
Medlem

Jag har en 100/100 lina så jag hoppas inte det ska vara några problem hehe specsen på servern kan du se i min sign. ...Får nog kanske ta och investera i ett nätverkskort ändå, men får ju se om det är någon som upplever problem först och främst..
Ni får väl säga till om ni tycker det går för sakta helt enkelt!

Jag har faktiskt funderat på att köra igång en imgupload också... ni som vill testa lite snabbt kan lägga till /img i adressen så det blir alltså http://upload.sh.nu/img

Någon som vet om det räcker med att bara kopiera koden från adsense-annonserna till imgage-uploaden direkt från upload.sh.nu för att det ska registreras? ...eller om man ska måsta göra ett till konto hos google osv?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

IMG funkade fin fint, precis vad jag ville ha. Tycker inte det går segt, men om sidan blir väl besökt (vilket jag tror den kommer bli) kanske det kommer krävas lite.

En liten detalj bara, varför ska man vänta 3 sekunder innan man får börja se bilden?

Permalänk
Medlem

ja den som lever får se jag har ändrat väntetiden på bilderna till 0 nu.

någon som kan de där med adsense förresten? (tänkte på mitt föregående inlägg)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Bra att du har tagit bort tiden, nu hittar jag inte hur jag tar bort filen som jag laddade upp... när försvinner dom? dom kanske försvinner efter 1 månad eller nåt så man slipper bry sig, de är ju trots allt public.

Permalänk
Medlem

Försökt mig på det där scriptet x antal gånger, men det blir samma fel varje gång. Man får inte röra footer.php, då blir index.php helt tom. Men hur jag än gör när jag ska ladda upp det till servern blir den ändrad på något vänster. Provat på min windowsserver och min linuxserver, även med olika ftp-servrar och ftp-klienter, men med samma resultat. Sist provade jag att ladda ner det direkt till min linuxserver och lägga in det manuellt, men det blev exakt samma fel. Hur f*an gjorde du?

Permalänk
Medlem

jag har satt tiden till 30 dagar... jag kan även ta bort filen om man frågar snällt vissa har ju admin-rättigheter hehehe

noodles^:
Jag har bara gjort som det stod i readme, och det har funkat klockrent... man ska CHMODda lite filer och mappar sen funkar det... jag provade också att mixtra lite med footer och fick samma problem, så numera låter jag den vara orörd.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Sidorna laddas ej för mig

Permalänk
Medlem

En polare till mig som kan det här med linux har hjälpt mig att installera om servern nu... Ett nytt nätverktkort är införskaffat, 3com nånting så det borde vara rätt stabilt?

så nu det är bara att ladda upp allt vad ni orkar!! säg till om ni märker av något skumt beteende på servern...

http://upload.sh.nu

http://upload.sh.nu/img

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10