Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Jasså så pass, har sökt men inte hittat nå bra.
Läste nåt om för klent nätagg så ska hem till min bror och prova med hans.
Eller finns det nån annan lösning?

Som sagt....skrev det tidigare i tråden

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Åh fan va najs, mja men jag tror nog du kommer upp i samma hastighet faktist!
Fast det är klart, Ds3 stoppar väl runt 450 fsb tror har jag för mig! Så du kommer nog kanske inte så högt iaf...
--------------------------------------------------------------------------------

Jag kommer upp i 500 med mitt kort dock så blir den tjurig med å starta får dra ur sladden ca 20 sek så startar den men "starta om" burken går bra, men jag kör max 426 i bios resten tar jag med setfsb

DS3 korten klarar typ inte mer fsb från bios, får man igång den så funkar det men det e rätt störande med en burk som tjurar vid uppstart

Permalänk

Men jag kör ju original i biosen och klockar med setfsb i windows då kan de ju inte vara det eller?
Jag kan inte ens starta om efter jag har kommit in, så himla drygt att hålla på och trixa hela tiden.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Men jag kör ju original i biosen och klockar med setfsb i windows då kan de ju inte vara det eller?
Jag kan inte ens starta om efter jag har kommit in, så himla drygt att hålla på och trixa hela tiden.

Testa å kör pci-e mellan 100-105 om du inte gör det förstås

Permalänk

Kör just nu 100 och har provat 101 men kan prova och se om det blir bättre.
Strular även om jag ändrar vcoren över 1,4 volt.
Vill ju iaf kunna köra 1,5 så man kan se va den går för, om de nu inte är moderkortet som stoppar vid 435 fsb förstås. Som det är nu kan ja ju bara köra auto på volten, vet inte riktigt va den ligger på då?
Ska prova och kyla nb lite bättre och se.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Avstängd

ja här är ett skäl till att man inte ska skaffa en cpu med 1333i fsb buss eftersom man får klocka hårdare på fsbn med lägre multiplier. Men efter som du har samma moderkort som jag har ,så vet jag åxå att det fungerar , Men har du sänkt minnes multipliern till 2X om inte så testa det om inte så har ja ingen aning om varför det inte funkar. Men nu lite oftopics du körde en e4300 på detta moderkort och fick en överklock på den cpun på minst 3ghz eller? jag har just köpt ett p35 s3 (vilket jag åxå vet att ända som skiljer dess moderkort åt är att (d)s serien har bättre kondensatorer) som jag ska köra min e4300 o jag hoppas att det är bättre det kortet en min s2 med värdelösa 945 chippet som jag bara fick upp i 2,4ghz

jag hoppas i allfall att du hittar en lösning lycka till i allfall

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Men jag kör ju original i biosen och klockar med setfsb i windows då kan de ju inte vara det eller?
Jag kan inte ens starta om efter jag har kommit in, så himla drygt att hålla på och trixa hela tiden.

har det alltid varit så, även första gången du startade med den nya prollen??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
ja här är ett skäl till att man inte ska skaffa en cpu med 1333i fsb buss eftersom man får klocka hårdare på fsbn med lägre multiplier. Men efter som du har samma moderkort som jag har ,så vet jag åxå att det fungerar , Men har du sänkt minnes multipliern till 2X om inte så testa det om inte så har ja ingen aning om varför det inte funkar. Men nu lite oftopics du körde en e4300 på detta moderkort och fick en överklock på den cpun på minst 3ghz eller? jag har just köpt ett p35 s3 (vilket jag åxå vet att ända som skiljer dess moderkort åt är att (d)s serien har bättre kondensatorer) som jag ska köra min e4300 o jag hoppas att det är bättre det kortet en min s2 med värdelösa 945 chippet som jag bara fick upp i 2,4ghz

jag hoppas i allfall att du hittar en lösning lycka till i allfall

Japp 3 ghz var inga problem alls, maxa runt 3,6 ghz sen va de rätt stop.
Och ja, minnes multipliern är på 2,00

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sewe
har det alltid varit så, även första gången du startade med den nya prollen??

Hmm, minns inte riktigt men jag är rätt säker på att det var det.
Får väl hoppas att det kommer ett nytt bios så jag kan prova med det.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Fått hem min E6550 och mitt P35-DQ6 själv igår, efter lite lek (hoppade faktiskt på 500MHz på en gång, hrhr), dock inga seriösa tester (Super-pi 32M iofs) så puttrar den på i 500MHz FSB, på första försöket egentligen, minns inte vad jag kör för vcore, kikar när jag kommer hem
Vill komma högra, men egentligen endast testat 533MHz, och där vill den inte ens starta. Aja, på jobbet nu, leker mer när jag kommer hem.
Alltså, 500MHz FSB och 7 i multipel. 3500 MHz således.

Kylare: Thermaltech Ultra-120 eXtreme eller vad den nu heter. Ingen aning om temp, har ingen vettig internetuppk. till den datorn, så har inte fått tag i något tempprogram :/

Permalänk

Har ocksa e6550 och gigabyte dse och den puttrar pa ganska stabilt i 470fsb men har inte provat s[ hart men hoppas iaf pa lite hogre resultat.1.3V pa karnan.

Permalänk
Medlem

Kör min e6550 i 3.360ghz på 1.36 volt, har precis fått grejerna så jag testar fortfarande. 480fsb. utan stor erfarenhet av klockning

Visa signatur

[Intel core 2 6550 3.360ghz] [2gb ram 1ghz corsair twinx] [8800gts 320mb] [500+320+120gb]

Permalänk

funderar på hur varm man kan köra den? ligger nu stadigt på runt 48 i load med 480FSB á 1.312V.