Permalänk
Medlem

Lite fina AMDgrafer och (amerikansk) prisinfo:
http://www.dailytech.com/AMD+Unveils+Barcelona+Architecture/a...

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Barcelona

Nu är det den 10 September (om inte min system klocka går fel), bör ju dyka upp resultat inom en kort tid.

Permalänk
Medlem

japp, fast det blir nog lite senare p.g.a am tid

sitter och väntar

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

ser tungt ut för AMD, verkligen synd. Det här betyder troligen att deras kassa fortsätter att sina och möjligheterna för framtida processorer försämras. Det som verkligen är trisst med Barcelona är att Phenom troligen kommer att prestera ännu sämre som spel och desktop processor då den som vanligt bygger på server processorn. Man hoppas på ett under i alla fall. Bara intel betyder skyhöga priser igen. Men det finns iofs processorkraft för många många år framöver i core2. Finns otroligt mycket utrymme för optimering i pc spel oxo.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

dom får mina pengar i alla fall, vill aldrgi ha intel pga att dom är lika vidriga som microsoft när de gäller konkurens metoder.

Å seja att de är en dålig processor är lite för tidigt, dom första 64 processorerna som släptes va inga 6000+ direkt, men de gick rätt fort å komma dit,

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelZX
dom får mina pengar i alla fall, vill aldrgi ha intel pga att dom är lika vidriga som microsoft när de gäller konkurens metoder.

Å seja att de är en dålig processor är lite för tidigt, dom första 64 processorerna som släptes va inga 6000+ direkt, men de gick rätt fort å komma dit,

Jo exakt. Det kallas teknodiversitet och det är vad jag vill ha. Är det inga enorma skillnader har jag inga problem med att stödja 'underdogen' om så bara för att försöka jämna ut saker och ting; dock är det i detta fall inte 'om så bara' eftersom Intel anklagas mer för shady practices än AMD av en anledning.

Om den stora upplysta massan blir chockbesvikna av att Barcelona inte mosar nuvarande Penryns och därför fortsätter köpa Intel i ren..besvikelse, ja, då görs konsumenterna på sikt en otjänst.

Det är väl ungefär samma sak som hela idén med marknadsekonomi antar jag. De som vill ha en totalt oreglerad marknad verkar inte förstå mob mentality riktigt. Majoriteten kommer alltid att köpa mjölk på Lidl, för att den är billigast, även om tre afrikanska långörade silkesapor dör varje gång en liter säljs.

Nu överdrev jag förvisso (lite) och gled in på snett spår, men kontentan är att jag inte bara vill se Intelprocessorer var jag än tittar.

Edit. Är hursomhelst glad att strömförbrukning är långt upp på agendan hos CPU-AMD, även om den inte är det hos ATI-AMD. (Eller hos Mean Green heller för den delen)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

AMD irriterar mig mycket mer än Intel. De har dålig communitykontakt, dåliga på att skicka ut ES och sen anklagar de Intel hela tiden för massa saker.

Intel har blivit MYCKET bättre på uppdateringar, inforamtion till utvecklare m.m.

http://techarp.com/showarticle.aspx?artno=441&pgno=0 jävla AMD

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

vi snackar inte om hur dom är mot sina kunder eller hur mycke dom lyssnar på va folk vill ha (de gör dom viserligen på servermarkanden), vi snackar om rätt mycke störe politiska och konkurenspolitiska saker, intel har på samma sätt som microsoft tvingat sej in på marknader där dom igentligen inte ska ha haft övertag å sen ljugit för å stärka sin plats..

samarbetet med microsoft under 80 talet är nog de värsta, dom släpte bara specsen på x86 processorerna till microsoft mot att dom gjorde mjukvara så den bara skulle funka på deras hårdvare för å tvinga bort andra tillverkare som texas instrument (de lyckades dom med) Altair (lyckades dom oxå med) Sun och VIA, där lyckades dom på hem marknaden men itne server tack vare unix,
IBM var oxå involverade men till vilken utsträckning är svårt att säga,

sån tur va använder Compaq och andra mindre företag sej av reverset-engenering (för mycke pengar) å skapa 3parts hårdvara som funka med ms vilket öppna för sånna som amd och via att ta sej in på hem maknaden igen.-

det är bara ett av många exempel,

å länken du skicka är ingenting mot Intel Non disclosure avtal. sen tycker ja inte NDA är så mycke å regagera på, skriv inte på bara, vist du får inget five star hotel å sånt men de är ju de företaget betalar dej med för att du ska skriva på,. alltså en form av mutor.
Och de är rätt litet i jämförelse med Intel/Microsoft samarbeten som fortfarande fortgår, hur tror du intel kan prestera så bra under ms å sen är de mycke jämnare under linux eller solaris?

sen är de väll itne så konstigt att amd bad mouthar intel, dom gör ju samma sak, å de är ett sätt att konkurera och vinna pr.

å specsen på amd lär snabbt bli väldigt mycke bättre + energi effiktivitetn är underbar på barcelona för hur den presterar i tester, viserligen sämre än motsvarnade intel och hög frekves optron men med mycke mindre effekt åt gång

Visa signatur
Permalänk

Jag funderar på om det skulle kunna gå att få tag på ett Phenom-system för typ 7-8000 i början på nästa år. eller ni tror att det blir mycket dyrare än så?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

phenom ska nog kunna gå loss på en vettig summa en bit in i nästa år, sen va för moderkort minnen och grafikkort du vill ha är ju upp till dej.

behåller du befintiligt grafikort och minen (om du har bra ddr2 eller ddr3) så kan du nog köpa moderkort och cpu utan å behöva sälja din själ.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag tror att amd 4-kärniga prollar kommer att bli en stor flopp!. typ Amd's undergång.

Permalänk
Medlem

njah ärligt talat tror jag det kommer gå hyffsat bra på server marknaden.
det är nog bara det att dom har haft för stora problem å få sin "native" att funka som dom vill. Tror att dom la för mycket kraft i det istället för å kräma ur prestanda den enkla vägen som intel.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F