Musen startar inte i samband med windows startupen...

Permalänk
Medlem

Musen startar inte i samband med windows startupen...

När jag startar datorn så lyser musen, men när den kommer in i windows så slocknar den. (det händer ibland att den startar, men inte så ofta...)
Det händer precis när "välkommen" visas som den slocknar.

Om jag drar ur USB-kabeln ur datorn och sätter i den igen så funkar det klockrent... Min fråga är; Varför fungerar det inte direkt?
Känns väldigt onödigt att behöva dra fram datorn för att dra ur och sätta i USBn varje gång man startar datorn...

Jag har enablat både USB mouse support och USB 1 och 2, hårdvara ser ni i signaturen. Jag har en razer diamondback.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Kan bero på att musen får för lite ström, te.x om man kör den i en USB-hubb utan extra strömtillförsel kan problemet uppstå.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

nej den går rakt in bland övriga usb-portar vid I/O-plåten... nån mer som har en teori?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Det utesluter ju inte min teori iofs, hubben var ett exempel.
Hur som finns det fler trådar om samma problem som kanske kan hjälpa dig om du söker lite. Lycka till.

Kanske kan vara värt att kika på: http://www.razersupport.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=vie...

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Gå in under Enhetshanteraren - USB-Styrenheter, gå in på egenskaper på porten som musen är kopplad till och kontrollera så att inte rutan 'Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström' är ikryssad.

Har hjälpt mig förut när jag har varit med om liknande problem.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar för hjälpen! Nu fungerar det klockrent!
Jag ändrade alltså "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström"

EDIT: Nej nu va den avstängd igen när jag skulle starta datorn! Finns det något mer man kan göra åt saken?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

en vän till mig hade samma problem med sin nya razer, men efter lite pilla ut och pilla in så funkade det till slut felfritt