datorbutiken - fel processor

Permalänk
Medlem

datorbutiken - fel processor

Jag hade beställt ny dator och var nu riktigt sugen på att bygga ihop den. Men till min stora besvikelse hade datorbutiken skickat fel processor. Otroligt segt eftersom jag ville bygga ihop datorn innan jag åkte på semester nästa vecka. När min semester är slut måste jag kunna börja jobba direkt och har därför inte tid att vänta på en ny processor.

Vad tycker ni jag bör göra? Jag tycker det är väldigt dåligt av datorbutiken att skicka fel varor. Rena turen att jag märkte det innan jag hade öppnat den. Nu sitter jag här med en massa delar utan att kunna plocka ihop det.

Jag tänker naturligtvis inte nöja mej utan ersättning då detta är ett fel som bara inte får göras.

Hjälp uppskattas! Vad bör jag begära som ersättning?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du skriver fler gnälltrådar i alla forum du kan hitta..
Du ska under inga som helst omständigheter kontakta db!

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Jaha, ännu en gnälltråd. *sucka*

Du skriver att detta inte får hända? Nähä? Har du tänkt på att det är människor som jobbar där och att det ibland faktiskt blir fel? Du har själv naturligtvis aldrig gjort något fel!?

Jag önskar att någon datorbutik slutligen tröttnade på alla gnällspikar och bad dem fara åt helvete! Jag skulle bli storkund där omgående!!

Permalänk
Medlem

Errare humanum est.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Jaha, ännu en gnälltråd. *sucka*

Du skriver att detta inte får hända? Nähä? Har du tänkt på att det är människor som jobbar där och att det ibland faktiskt blir fel? Du har själv naturligtvis aldrig gjort något fel!?

Jag önskar att någon datorbutik slutligen tröttnade på alla gnällspikar och bad dem fara åt helvete! Jag skulle bli storkund där omgående!!

Haha jag håller med.

Fan vad folk gnäller numera. Det är mänskligt att fela sägs det och att plocka fel på en sak av hur många ordrar dom nu än har om dagen är inget problem. Visst blir man sur när man råkar ut för det men inte fasen skulle man börja skrika efter ersättning direkt för det...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd

ta Kontakt med datorbutiken idag o be dom skicka en ny processor som dom ska samtidigt skickar dom en kreditering på din gamla det är dom som gjort fel så dom får ta kostnaderna ,fast skickade dom en bättre en den du sa så ska du bara va tyst o tacka o ta emot

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
Jag hade beställt ny dator och var nu riktigt sugen på att bygga ihop den. Men till min stora besvikelse hade datorbutiken skickat fel processor. Otroligt segt eftersom jag ville bygga ihop datorn innan jag åkte på semester nästa vecka. När min semester är slut måste jag kunna börja jobba direkt och har därför inte tid att vänta på en ny processor.

Vad tycker ni jag bör göra? Jag tycker det är väldigt dåligt av datorbutiken att skicka fel varor. Rena turen att jag märkte det innan jag hade öppnat den. Nu sitter jag här med en massa delar utan att kunna plocka ihop det.

Jag tänker naturligtvis inte nöja mej utan ersättning då detta är ett fel som bara inte får göras.

Hjälp uppskattas! Vad bör jag begära som ersättning?

Agera proaktivt!
Skicka in din felaktiga processor och skriv ett brev där du förklarar saken.
DB kommer då att skicka ut en ny till dig.
Gör detta innan du åker på semester så har du den nya när du kommer hem.

Varför kan du inte plocka ihop resten av datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
ta Kontakt med datorbutiken idag o be dom skicka en ny processor som dom ska samtidigt skickar dom en kreditering på din gamla det är dom som gjort fel så dom får ta kostnaderna ,fast skickade dom en bättre en den du sa så ska du bara va tyst o tacka o ta emot

Tack för första seriösa svaret i denna tråden. Är trevligt att få bekräftat att det finns människor på detta forumet som inte bara skriver en massa skit och klagar på trådskaparen utan istället håller sig till trådens ämne och försöker hjälpa till.

TACK!

Permalänk
Medlem

Re: datorbutiken - fel processor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
Jag hade beställt ny dator och var nu riktigt sugen på att bygga ihop den. Men till min stora besvikelse hade datorbutiken skickat fel processor. Otroligt segt eftersom jag ville bygga ihop datorn innan jag åkte på semester nästa vecka. När min semester är slut måste jag kunna börja jobba direkt och har därför inte tid att vänta på en ny processor.

Vad tycker ni jag bör göra? Jag tycker det är väldigt dåligt av datorbutiken att skicka fel varor. Rena turen att jag märkte det innan jag hade öppnat den. Nu sitter jag här med en massa delar utan att kunna plocka ihop det.

Jag tänker naturligtvis inte nöja mej utan ersättning då detta är ett fel som bara inte får göras.

Hjälp uppskattas! Vad bör jag begära som ersättning?

Du skriver denna tråden för att dbmannen skall komma och ge dig något eller?

Permalänk

Re: Re: datorbutiken - fel processor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du skriver denna tråden för att dbmannen skall komma och ge dig något eller?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

OK! har förstått att ingen här tycker att datorbutiken har gjort något fel. Jag har snackat med dom och har nu lyckats få ut mellanskillnaden så att jag slipper skicka tillbaks den iaf! Då nöjer jag mej faktiskt utan ersättning eftersom deras fel då inte orsakat någon större skada.

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Hedersmedlem

På vilket sätt har du drabbats ekonomiskt av detta misstag?

Ser inget riktigt diskussionsvärde kring det trådskaparen fråga för att passa in under konsumenträtt. Däremot ser jag diskussionvärde kring frågor om konsumentköplagen.
Låter tråden vara olåst.

"Skadestånd
Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans.
"
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
På vilket sätt har du drabbats ekonomiskt av detta misstag?

Ser inget riktigt diskussionsvärde kring det trådskaparen fråga för att passa in under konsumenträtt. Däremot ser jag diskussionvärde kring frågor om konsumentköplagen.
Låter tråden vara olåst.

"Skadestånd
Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans.
"
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Förlorade arbetsinkomster?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
Förlorade arbetsinkomster?

Du skulle ju inte ha den klar förrens efter semestern? Beställde du som firma eller företag? Kan du påvisa att du skulle använda den yrkesmässigt? Allt sånt spelar roll.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Du skulle ju inte ha den klar förrens efter semestern? Beställde du som firma eller företag? Kan du påvisa att du skulle använda den yrkesmässigt? Allt sånt spelar roll.

Erik

asså det spelar ingen roll..kräver ingen ersättning. Nöjer mej med att få mellanskillnaden betald. Då kan jag ju installera den nu i helgen ändå!

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
asså det spelar ingen roll..kräver ingen ersättning. Nöjer mej med att få mellanskillnaden betald. Då kan jag ju installera den nu i helgen ändå!

hm...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho

Jag tänker naturligtvis inte nöja mej utan ersättning då detta är ett fel som bara inte får göras.

Hjälp uppskattas! Vad bör jag begära som ersättning?

Ingen ersättning var det.
Trött på alla gnälltrådar, varför ens skapa denna tråd? Du har två val

1. behålla den du har och vara nöjd
2. kontakta datorbutiken å skicka tillbaka den alt. få mellanskillnaden tillbaka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
ta Kontakt med datorbutiken idag o be dom skicka en ny processor som dom ska samtidigt skickar dom en kreditering på din gamla det är dom som gjort fel så dom får ta kostnaderna ,fast skickade dom en bättre en den du sa så ska du bara va tyst o tacka o ta emot

Den här mentaliteten förstår jag mig inte på, så fort ett företag gör fel till fördel för dem (eller hur man ska uttrycka det) så gnälls det och has sig MEN om de skulle göra fel till fördel för kunden då ska man helt plötsligt hålla tyst om det?

Missförstå mig inte självklart ska företagen göra rätt för sig om de gör fel och kunden drabbas men då gäller självklart det omvända också.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
asså det spelar ingen roll..kräver ingen ersättning. Nöjer mej med att få mellanskillnaden betald. Då kan jag ju installera den nu i helgen ändå!

Hmmm?

nu kan det väl alllldrig vara så att du som kund själv gjort ett fel eller hur? men har du dubbelkollat att du verkligen beställt rätt från början? "ty åtskilliga äro dom som klickat fel" har lite svårt att tro att någon butik skulle byta ut en bättre vara och skicka en sämre billigare på eget bevåg. logiskt sett vill dom ju sälja den dyrare vara mer än den billigare.

för man får ju anta att den du beställt är bättre och dyrare än den du fått levererad eftersom du tar upp mellanskillnaden som argument.

Permalänk
Medlem

Detta är sådan som händer och alltid komemr hända. När man frå grejjerna så kollar man ju allid att allt stämmer. Gör det inte det som i ditt fall du hade fått en något sämre proessor så är det klart att du får mellanskillnaden som du nu har fått. Klart att detta händer då och då. Klarar du inte av att något blir fel och du har små marginaler så ska du inte köpa ifrån nätet.

Men såklart blir man grinig när det väl händer en själv vilket kan resultera i dessa gnälltrådar när man är lite upprörd. Men det är ändå sånt som händer och förmodligen alltid kommer hända så länge det är människor som arbetar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b