PS3: CoD4, hur lira smidigt på samma server med kompisarna?

Permalänk
Medlem

PS3: CoD4, hur lira smidigt på samma server med kompisarna?

wiihuu..

Är några polare som lirar lite Call of Duty 4 någon kväll ibland, dock för få för att lägga upp en egen server. Men jag blev förvånad när jag upptäckte att man får chansa för att komma in på samma "public"server? Eller har jag missat något? Vansinnigt omständigt för att komma in på samma server, och lag när man väl är inne?

Så hur kommer jag in med polarna på samma publicserverar?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en valmöjlighet som heter "Invite friends" i multiplayermenyn.
Testa den och tala om hur det går, jag ska själv köra med några polare så fort dom köpt konsollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Det finns ju en valmöjlighet som heter "Invite friends" i multiplayermenyn.
Testa den och tala om hur det går, jag ska själv köra med några polare så fort dom köpt konsollen.

Ja vi upptäckte den igår, fungerar bra om man lägger upp egen server.
Men efter som man somsagt inte verkar få välja server själv utan den slumpar in en i en server med så lite lediga slots som möjligt för att göra den spelklar så snabbt som möjligt är det oftast och under väldigt långa stunder fullt på server vilket gör det nästan omöjligt att få in sina vänner..

Jaja, verkar ju inte gå att lösa bättre.
Mindre bra online funktion iaf..

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Avstängd

Om du som "host" invite'ar litta kompisar, och sen letar spel, åker man inte in i samma då? har för mig det ska funka så

Permalänk

Muhaha, sitter här och gottar mig över att jag har en 360, smidigt
Nej men träligt, man vill ju lira med polarna fö fan!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Ja hur löser man detta problem sittter och vill spela cod4 mot polarna och vi har blandade åsikter om vilken konsol som är bäst så vi har ps3 , xbox 360 och dom som kör PC.

hur kan man få detta att funka rent tekniskt.

Visa signatur

...:::::::Afterburner::::::....
--- Rider of the storm ---