Hjälp mig identifiera den konstiga saken jag hittat i datorn

Permalänk

Hjälp mig identifiera den konstiga saken jag hittat i datorn

Hejsan, min dator har varit lite lustig den senaste tiden, jag har skapat en tråd om det tidigare som finns här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Men nu är det inte just det jag undrar över. Jag hittade just något konstigt i datorn och undrar om någon kan identifiera det.. det kom ut från under moderkortet när jag lade datorn ner. Slänger upp bilder, båda bilderna föreställer samma pryl fast varsin sida. Någon som vet vad det är? Och kan det kanske ligga bakom mina bekymmer med att datorn inte vill fungera ibland?

EDIT: Den andra delen har inte hittat ännu, den ligger säkert bakom moderkortet den också.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut att kunna vara en del av kretskortet i en optisk mus. Kan mycket väl ha legat emot något på undersidan av moderkortet och orsakat diverse fenomen. Du har haft tur som inte rökt hela datorn. Hur i helsefyr har det hamnat i din burk?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Kretskort till en diskettstation?

*Edit*
Antar att kretskort till en mus är en bättre gissning, såg inte det innan jag svarade.
Storlek på kortet?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Nu har det krupit fram att det var en skojfrisk kompis som gömt prylen i min dator. Vad det är för något kan jag tyvärr inte säga eftersom han hittat prylen skräpandes i vår lanlokal. Men den kan iallafall inte legat bakom mina bekymmer eftersom det var ganska nyligen han lade ned den.

Nåväl, "problemet" löst..