Permalänk

Skadad hårdvara, nån som har koll?

Tjena alla Klockare!

Jag sitter på ett gammalt am2 system och härommånaden körde jag en gaffel i ett trasigt usb-uttag medan datorn stod på och allt

Efter detta kunde jag inte starta min dator och jag kom inte ens in i biosen.

testade alla komponenter förutom cpu-n hos en polare. Datorn startade med samtliga minnen och även med grafikkortet så jag antog att det var moderkortet som var stekt, köpte ett nytt och allt har fungerat fram tills nu.

Datorn låser sig när jag kör Cs wow och tom vanliga film-filer.

jag antog att detta var ett ram problem och undrar ifall det finns några stress-tester man kan köra för att se vilken hårdvara som e trasig och måste bytas ut.

Hjälp mej snälla

Mvh Alexander Kognitiva Reinthal

Tackar på förhand för dedikerade svar

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |

Permalänk
Medlem

Varför körde du en gaffel i USB-uttaget?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

hade en razer mus som bara ville funka i det uttaget, trodde jag kunde lage den lite lätt

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |

Permalänk
Medlem

Lol!

Men testa memtest, det brukar visa direkt om det finns några fel på minnet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Cool Tack!

Då googlar jag memtest. Finns det några andra test program tro för cpu och grafikkort?

Är det skadligt för moderkortet att köra med dåliga minnen/whatever som e trasigt?

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |

Permalänk
Medlem

Ta hem ultimate boot cd så har du lagom med test program och annat skoj, bland annat finns memtest på den skivan.
För cpu kan du ju köra orthos och gpu 3dmark.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

Tackar för svaren!

Denna tråd kan nog stängas nu

Tack sweclockers och dess användare.

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |