Permalänk
Medlem

Problem med tv-ut bild:(

Tja jag har nyligen försökt pula lite med min tv out och visst jag har lyckats med att få bild på min tv. MEN texten är väldigt oläslig(grötig), altså då menar jag texten på ikonerna, internet, m.m... texten flimmrar även när man ska flytta t.ex en ikon eller scrolla i textdokument.

bilden på filmer är klockren, bilden på spel däremot är lite grötig, och marken t.ex sand eller liknande flimmrar när man rör på sig och även i spelen är texten oläslig.

jag har ett nvidia geforce 8800 GTS, och en 40" full-hd lcd tv, nyaste drivisarna till graffe kortet.

då jag drar "setup multiple display" kan jag inte använda hd funktionen för då blir bilden på tv'n svartvit, så jag är tvungen att använda B/G/PAL.

Hoppas någon förstår vad jag pratar om och är villig att hjälpa
det vore kalas då jag har precis köpt nytt set med trådlöst tangentbord och mus, men sitter hälre framför datorskärmen innan jag fixar så jag kan kolla på texten/marken utan att bli ögonskadad:)

Juste jag kör med en S-Video kabel just nu, kan det bero på det?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hejsan "bulls",

Jag kan ge dig ett bra tips, testa en DVI-HDMI kabel.

Jag använder just denna kabel och den ger mycket bättre bild än den S-videokabel som du använder.

Skillnaden med denna kabel, är att din TV blir en datorskärm av automatik. Självklart måste du ställa in upplösningen på TV-skärmen så den blir så bra som du önskar!

1366*768 är den ultimata upplösningen för mig, då jag "bara" har HD-ready. Du kan klämma till med mycket bättre upplösning, med din Full-HD.

Läser jag i din "profil" så ser jag att du bor i Stockholm, titta förbi webhallen på Sveavägen:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=91641

Jag kan tipsa dig att köpa 2 meter. Men kolla gärna igenom deras utbud.

Lycka till!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

s-video kan inte ge en bra datorbild, det är på sin höjd acceptabelt för film av DVD-kvalite eller lägre men inget annat.
VGA, komponent eller DVI/HDMI är det som gäller. DVI/HDMI är normalt bäst precis som "blöm" rekommenderar ovan.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, jag beställde just en sån kabel som du rekomenderade blöm fast i 5meter varianten, tack för svaren hoppas bilden blir godis nu=)

Permalänk
Medlem

Bulls,

skicka mig ett PM om du stöter på några problem! Det kan alltid vara skönt att ha ett bollplank!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.