Vilken kabel för TV-ut? Sapphire X1950 XTX

Permalänk
Medlem

Vilken kabel för TV-ut? Sapphire X1950 XTX

Jag har köpt en S-Video kabel, pluggar in den i min TV och går till datorburken men ser att det är en helt annan utgång från grafikkortet.
Grafikkortet är ett Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,
PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI, Full-Retail
(Länk till grafikkortet

Finns det någon adapter som jag kan sätta på nuvarande S-videokabel eller behöver jag köpa en helt ny?

Tacksam för svar
Mvh, Wakeman

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem

vad jag vet från mit ati 1900gt och 4780 så fick jag en adapter med i lådan så man sen kopplade på s-video sladden så se om du har kvar den i lådan anors vet jag inte hur du ska lösa det :/

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Vet du något om vad adaptern kallas/heter? Kollade min låda men verkar inte ha fått med någon sådan.

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem

ne tyvärr vet jag inte vad den heter :/

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Det är väl en komponentutgång på det kortet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Wakeman,

Är din TV en "tjock-TV" eller äger du en Plasma eller en LCD? Det finns bättre alternativ isåfall, finns DVI/HDMI-kablar.

Hälsningar,
Blöm

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Hej blöm!

Jag har fortfarande en tjocktv och tycker det funkar fint med S-video.
Söker adapter, alternativt en helt annan kabel (med S-video eller scart till TV'n) och vad det nu är för kontakt på mitt grafikkort.

TV byte får jag ta lite senare

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem

Du har ingen komponentingång på TVn? Alternativt, klarar din tv av RGB genom scart?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ska den klara om jag inte har helt fel. Hurså?

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem

Den medföljande kabeln är väl grafikkort -> 3 RCA-honor? Jag skulle prova en adapter från de tre till en SCART-kontakt, förhoppningsvis kan grafikkortet ge ut en RGB-signal..

EDIT: Alternativt bara köpa en kabel med tre hane-hane om du har en komponentingång dvs..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ingen medföljande TV-ut kabel eller liknande. Men kontakten är formad som S-video (runt) fast en satans massa fler hål.

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakeman
Har ingen medföljande TV-ut kabel eller liknande. Men kontakten är formad som S-video (runt) fast en satans massa fler hål.

Sådana kablar tror jag tyvärr är ganska ovanliga, har aldrig sett att de går att köpa någonstans... Ring och klaga där du köpte kortet att du inte fick någon "HDTV-kabel" med kortet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kortet är köpt på komplett, och kollar man där så står S-video kabeln med som tillbehör att köpa till, dumt att visa den när den inte ens passar kortet

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem

Medföljande kablar: 1 x HDTV-kabel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På mitt ATi kort är det 7 hål i kontakten som är formad som en S-video kontakt, ändå fungerar det utmärkt att bara sätta dit en standard S-Video kabel med 4 pins på. Kortet skickar ut rätt signaler på rätt pins.

Det brukar bara behövas en sådan där specialadapter i fall man har ett graffe med video-in funktion. Då brukar det röra sig om en kontakt med 9 hål och då kan det bli problem utan adapter...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Det är en 9håls kontakt, passar inte så bra med S-videos 4 pins

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det finns många typer av s-video kontakter själv har jag stött på 4-pins, med och utan plast pigg, 6-pin, 7-pin, 9-pin och 10-pin. men det finns mängder med kablar till sådana specialare också. Wikipedia har info om dessa, men jag har köpt mina grejer på pc city, eller om det är computer city, blandar alltid ihop dem. Men lycka till att hitta någon.

Permalänk

till mitt förra 1950XT följde det med en "grenkontakt" som man stoppade i den kontakten på grafikkortet, och då fick man S-video och komponent in/ut. Sen var det bara att ansluta Svideokontakten till TVn i S-video ut-uttaget på den grenkontakten, funkade kalas

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Kan vara så att det följt med från början, men jag har köpt kortet från en annan. Kanske där den kontakten/adaptern försvann isåfall.

Men beställer en sådan som Dr_Spackel föreslog. Tack för all hjälp

Visa signatur

* <:::::::::::::::::::::::{}xxxx{} The Sword of Doom *