Permalänk

Söker efter en mus med trög knapp

I princip all möss som säljs i dagsläget har rätt känsliga knappar vilket ganska ofta resulterar i oavsiktliga missclicks. När fingrets tyngd är tillräckligt för att generera ett klick blir det svårt att hitta en bra ergonomi.
Har sökt efter en modell med lite trögare knappar som kräver lite mer kraft för ett klick utan att hitta någon. Tips?
Den bästa lösningen vore en funktion där man kunde ställa in knappkänsligheten pss som med markörhastigheten.

Permalänk
Medlem

G5 eller MX518 tycker jag har en lagom tröghet, ingen risk att fingrets tyngd "klickar" men ändå lättklickad när man väl ska klicka.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

microsoft sidewinder
knapparna trycks inte ner när man vilar fingrarna på dom!

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech G5 och Steelseries Ikari verkar passa in på din beskrivning, lagon tröghet på knapparna

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
microsoft sidewinder
knapparna trycks inte ner när man vilar fingrarna på dom!

håller med om det oxå! sitter med en sj så och man kan lätt vila fingrarna mot knapparna!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Har en G5 och trycket är precis lagom. Men du kanske har halvkilosfingrar?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

MS Explorer 3.0 är inte superkänslig.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-DS3 | 8gb PC6400 | WD VelociRaptor 150gb | XFX GTX280 | Corsair TX650W | Antec ThreeHundred | Win7 64 Ultimate | Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem

Min Ikari Optical missklickar aldrig heller.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag har en ms sidewinder, och min missklickar bara jag sätter ner den för hårt när jag flyttar den

Permalänk
Medlem

Microsoft Habu, klockren, fingrarna kan vila på den utan att den klickar ner sedan drar du till lite med fingret så klick!

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Steelseries Ikari

Väldigt lättklickade knappar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Har en G5 och trycket är precis lagom. Men du kanske har halvkilosfingrar?

Min G5:a är väldigt känslig jämfört med den Deathadder jag sitter på nu. Jag skulle då inte rekommendera en G5 om man vill ha trögare knappar (jag har själv råkat trycka av misstag på den ett stort antal gånger)... Å andra sidan så kommer jag inte ihåg hur den kändes som ny, det kan vara att min är nersliten

Permalänk

Razer Deathadder har lagom tröga knappar. Har haft den i 4 månader nu och har aldrig lyckats klicka av misstag. Den har också en skön yta av något slags gummi liknande material

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de möss jag testat från Logitech har haft lite mer lättryckta knappar än de från Razer. Det verkar som det är den allmänna uppfattningen också. Annars kanske du kan skruva isär musen och lägga lite skumgummi eller något under knapparna. Det borde göra dem lite mer tröga.

Permalänk
Medlem

spring in till en välsorterad datorbutik/stormarknad som har möss man kan testa. Media markt är ett sådant exempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Min Ikari Optical missklickar aldrig heller.

Högerklicken brukar jag missklicka rätt ofta... Men vänstern är bra, helt lagom. Har också en steelseries ikari optical.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

den här är perfekt för din beskrivning den är skän skit billig och har halvtröga knappar + att man får med en bra musmatta http://www.dustinhome.se/pd_5010205601.aspx

Permalänk
Medlem

A4tech X7 tycker jag har lagom tröghet .

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jake The Mussel
MS Explorer 3.0 är inte superkänslig.

Permalänk
Medlem

mx518, har haft den i 2 år nu och nu måste man nästan ta i för att klicka

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe604
mx518, har haft den i 2 år nu och nu måste man nästan ta i för att klicka

Efter ett tag måste man det ja, men en ny, liksom då är det skit lätt att komma åt.

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0, fingerets tyngd kommer inte göra att de klickar!
De vill jag lova, om inte dina fingrar väger 1kg styck de vill säga....

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3