Permalänk

Wow Datorbygge 3000-4000 kronor

Hejsan!
Jag skulle behöva plocka ihop en dator till mig själv eftersom min förra krashade.

Jag behöver en dator som klarar wow på ett bra sätt skulle vilja ligga på en fps som varierar från 40-70 helst med program som msn, ventrilo, skype och internet i bakgrunden.

Så snälla hjälp mig plocka ihop de bästa jag kan få för min budget (3000-4000 kronor kan kanske höja mig lite mer) om det ens går med mina requierments, ett snabbt svar uppskattas

Tack på för hand

Permalänk
Medlem

Behöver du bara datorn eller behöver du tillbeh. såsom skärm, tangentbord etc?

Vill du också ha med operativsystem eller äger du det redan?

Permalänk

Behöver bara själva delarna har allt annat

Permalänk
Medlem

Har du DVD, Hårddisk, nätagg, chassi?
kanske några minnen?

Permalänk

Helst skulle jag vilja ha allting nytt om det går ihop annars kanske ja kan använda mig av min gamla hårdisk samt cd-rom / dvd.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kommer undan billigare än såhär om du ska ha nåt att spela på som är kvalité. Du kan ju alltid ta bort hårddisk, dvd brännaren, chassi och andra delar som du kanske har från tidigare.

Permalänk
Medlem

Skulle dock rekommendera och ta ett Corsair 400w istället kostar väll någon hundring mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbe_93
http://img18.imageshack.us/img18/6513/inetsekpbrbardatordator...

Skulle dock rekommendera och ta ett Corsair 400w istället kostar väll någon hundring mer

Känns väldigt bra, som jag sa i början vill jag endast kunna spela World Of Warcraft på en stadig fps utan lagg med ett par program i bakrunden. Så ifall det är någon som kan komma med fler förslag slå till!

Permalänk

Skulle något sånt här funka ?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sista alternativet är bra. FSP gör också bra nätagg, så med den här budgeten skulle jag inte lägga mer pengar på nätagget.

Har du ett chassi sen tidigare? Jag menar, det för 400kr kan inte vara mycket kvalité ändå, så har du ett kommer inte det nya vara bättre ivf.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |