Permalänk
Medlem

Startar Inte Med Musen Inkopplad!?

Ja det är ett lite lustigt problem faktiskt, men så fort att musen är inkopplad så fungerar inte asus "krashfria" bios. Den postar, därefter hänger den sig direkt... Enda sättet att starta datorn på är att kravla sig in bakom datorn för att dra ut musen, då startar den på en gång!

Efter lite läsning på asus hemsida så hittade jag något som tycktes stämma överens med mitt problem. (...Tänkte att razern kanske har något "minne/bios" i sig som kan uppfattas som usbminne)

Citat:

A8N32-SLI Deluxe BIOS 1409
Fix the system is unable to enter OS when USB flash drive is connected under Windows XP SP3.
(Update to this version ONLY if you are experience this issue!)

Sagt och gjort, jag uppdaterade från bios 1303 till 1409 men det blev ingen förbättring!

Musen är en razer copperhead och resten av specarna hittar ni i min signatur, datorn har ej varit överklockad de senaste åren, och detta fenomen började nu i vinter...
Tack på förhand!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Så du har en trasig USB mus?
Händer samma sak med andra USB möss?

Efter att du uppdaterat bios brukar det stå att du även måste nollställa dem. Tex genom att ta ut det runda platta batteriet en stund så att det blir grundligt gjort. Glöm inte ta bort EL kabeln från datorn när du gör det.

Efteråt går du in i bios och ställer in det du vill och sparar. Tex USB stödet för tangentbord och liknade. Kan du engelska är så är det inte svårt att hitta rätt.

Permalänk
Medlem

Har testat med en billig skitmus och det är samma fenomen med denna. Det är inte första gången jag uppdaterar bios så jag vet hur man går till väga, men tack ändå!
Jag hade en diamondback förut, den gjorde samma sak...

Funderar på om man skulle köpa sig en 518 istället, frågan är om det blir bättre...

Är det ingen som upplevt detta problem?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10