Permalänk
Medlem

Köpråd 27"

Jag är lite sugen på att köpa en 27" skärm av billigare modell. Några jag kollat på är:

Samsung P2770H
Benq M2700HD
HP Pavilion 2710
LG W2753V

Alla är med TN-panel och det får man väl räkna med när de är så pass billiga.

Så vad tror ni, vilken av de här skärmarna är "bäst"? Det lutar mest åt HPn nu, av den enkla anledningen att den skulle passa bra ihop med min 24" HP.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

HPn, ser ju ut att vara slut överallt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
HPn, ser ju ut att vara slut överallt.

Ja, jag tror inte att den är släppt än. Men det verkar som att den kommer in på lager om ett par veckor.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Funderar med på en 27'' för Spel / Design..

För mig blir det nog Samsung P2770H eftersom jag har en 24'' samsung så dom passar ihop. Men Men, håller ett öga på denna tråden om någon vet något bättre

Permalänk

Får man fråga varför ni funderar på en 27" med lägre upplösning än vad en 24" normalt (eller i alla fall för något år sedan hade som normal upplösning innan den j*vla 1080p hysterin började)? Om man ska köpa en så pass stor skärm som 27" varför inte köpa en som har en vettigare upplösning?

T.ex. DELL UltraSharp U2711 som har 2560*1440 px som upplösning (dock kanske en bit ovanför din/era pristak?).

Personligen hade jag köpt en 24"-are med 1920*1200 px i upplösning än en 27"-are med 1920*1080 px som upplösning. Men det är jag, varför väljer ni som ni gör? Speciellt du downup som ju redan har en 24-a tummare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Får man fråga varför ni funderar på en 27" med lägre upplösning än vad en 24" normalt (eller i alla fall för något år sedan hade som normal upplösning innan den j*vla 1080p hysterin började)? Om man ska köpa en så pass stor skärm som 27" varför inte köpa en som har en vettigare upplösning?

T.ex. DELL UltraSharp U2711 som har 2560*1440 px som upplösning (dock kanske en bit ovanför din/era pristak?).

Personligen hade jag köpt en 24"-are med 1920*1200 px i upplösning än en 27"-are med 1920*1080 px som upplösning. Men det är jag, varför väljer ni som ni gör? Speciellt du downup som ju redan har en 24-a tummare?

jag är också ute efter en 27" och anledningen till det är att jag vill kunna njuta mer av film, eftersom jag är student är det bättre att kombinera så istället för att köpa en TV. min nuvarande 22 tummare fungerar tom från avståndet jag har men större skulle vara skönt.

Finns det någon 27" som har högre än "1080p" upplösning om inte kostar närmare 10 000? jag vill nog inte lägga ut mer än 5000 personligen så då är jag nog ganska låst känns det som.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Får man fråga varför ni funderar på en 27" med lägre upplösning än vad en 24" normalt (eller i alla fall för något år sedan hade som normal upplösning innan den j*vla 1080p hysterin började)? Om man ska köpa en så pass stor skärm som 27" varför inte köpa en som har en vettigare upplösning?

T.ex. DELL UltraSharp U2711 som har 2560*1440 px som upplösning (dock kanske en bit ovanför din/era pristak?).

Personligen hade jag köpt en 24"-are med 1920*1200 px i upplösning än en 27"-are med 1920*1080 px som upplösning. Men det är jag, varför väljer ni som ni gör? Speciellt du downup som ju redan har en 24-a tummare?

För de allra flesta är storleken viktigare än pixelantalet. Dessutom måste du tänka på att det är olika format. Många föredrar 16:9 framför 16:10.

Att höjden är mindre på 16:9 spelar för huvuddelen inte så stor roll eftersom det vanligtvis är utrymmet på bredden som är det kritiska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Får man fråga varför ni funderar på en 27" med lägre upplösning än vad en 24" normalt (eller i alla fall för något år sedan hade som normal upplösning innan den j*vla 1080p hysterin började)? Om man ska köpa en så pass stor skärm som 27" varför inte köpa en som har en vettigare upplösning?

T.ex. DELL UltraSharp U2711 som har 2560*1440 px som upplösning (dock kanske en bit ovanför din/era pristak?).

Personligen hade jag köpt en 24"-are med 1920*1200 px i upplösning än en 27"-are med 1920*1080 px som upplösning. Men det är jag, varför väljer ni som ni gör? Speciellt du downup som ju redan har en 24-a tummare?

Har en 22'' viewsonic med och den har fel färger imot samsungen.

Samsung har bättre färg / ljus enligt mig.

Vill mest ha en 27'' eftersom jag photoshoppar/3dsmaxar rätt mycket och att få en större bild när man sysslar med detta ger "mig" bättre syn på det jag gör. Skulle klippa till med en 2560x1440 skärm men dom är ju svin dyra.

Men jag ska gräva vidare inom detta.

Permalänk
Medlem

Om du är student så kan du köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539896 hos dustin för ca 7000:-, rekommenderas att spara pengar och köpa den.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Om du är student så kan du köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539896 hos dustin för ca 7000:-, rekommenderas att spara pengar och köpa den.

nice, räknas man som student på gymnasiet? har CSN-kort men hur får man den för det priset?

och 16ms responstid, känns mycket mot 2ms som jag har nu, fick rådet att leta efter 2ms över 6ms om jag spelar och då känns 16 lite mycket, eller? någon som spelar med skärmen?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Om du är student så kan du köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539896 hos dustin för ca 7000:-, rekommenderas att spara pengar och köpa den.

Inte

Min samsung 24'' har TN panel som denna 27'' och "jag" tycker det är väldigt fin bild både i spel och film. Vet att det finns många anti "TN paneler" men tycker jag bilden är fin och klar så är jag nöjd även om det står TN på den ^^

Får hem min Samsung P2770H 27'' imorgon. Fick den för inköpspris + frakt (plus att jag fick sålt min 22'' Viewsonic) så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Inte

Min samsung 24'' har TN panel som denna 27'' och "jag" tycker det är väldigt fin bild både i spel och film. Vet att det finns många anti "TN paneler" men tycker jag bilden är fin och klar så är jag nöjd även om det står TN på den ^^

Får hem min Samsung P2770H 27'' imorgon. Fick den för inköpspris + frakt (plus att jag fick sålt min 22'' Viewsonic) så jag är nöjd.

Skriv gärna vad du tycker om skärmen

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Skriv gärna vad du tycker om skärmen

Precis packat upp den.

Fick ändra lite med skärmens färger eftersom vit var lite gulaktig.. Men nu är det lika vitt som det ska vara.

Väldigt snygg att titta på. Själv ser jag inga svagheter med att titta från sidan men hur ofta gör man det? Tycker bilden är lika klar från 80-90 grader som 0 grader.

Ska spela lite nu och testa. Sedan film sen kan jag säga bättre om vad "jag" tycker.

--------------
Edit

haft den nu ett tag och "jag" är riktigt nöjd med mitt köp.

+
Snygg design
Fina färger
Inga problem alls med att kolla på skärmen från sidan, ovanför eller något.
Fina Menyer (LED röda)
Bra bild i spel/film(hd)
Billig

-
Inte 1920x1200
Tog ett litet tag att fixa färgerna på bilden
Skärmens kanter är blanka så dom reflekterar lite. Skulle varit bättre som matt

Detta är vad "jag" tycker inte vad reviews och andra tycker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Precis packat upp den.

Fick ändra lite med skärmens färger eftersom vit var lite gulaktig.. Men nu är det lika vitt som det ska vara.

Väldigt snygg att titta på. Själv ser jag inga svagheter med att titta från sidan men hur ofta gör man det? Tycker bilden är lika klar från 80-90 grader som 0 grader.

Ska spela lite nu och testa. Sedan film sen kan jag säga bättre om vad "jag" tycker.

--------------
Edit

haft den nu ett tag och "jag" är riktigt nöjd med mitt köp.

+
Snygg design
Fina färger
Inga problem alls med att kolla på skärmen från sidan, ovanför eller något.
Fina Menyer (LED röda)
Bra bild i spel/film(hd)
Billig

-
Inte 1920x1200
Tog ett litet tag att fixa färgerna på bilden
Skärmens kanter är blanka så dom reflekterar lite. Skulle varit bättre som matt

Detta är vad "jag" tycker inte vad reviews och andra tycker

Den blir inte pixlig eller nått sånt då dot pich e typ 0,3114mm? Hur långt ifrån skärmen sitter du?