Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Bara för jag sa sådär har jag fått en a1 nu.

Dra fram fiskespöt...

Lite roligare med 13500-14000 ppd än 3000-4000 som dessutom tar mig ett dygn (foldar lite mer än halva tiden i snitt).

Funderar på att gå tillbaka till a2orna om det skall vara såhär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Har fortfarande problem, körde om config. Har de börjat ransonera ut a3orna eller nåt? Lite tråkigt att "deletea" wus för att de tar 15h och ger 3500ppd... "work unit fishing" sammanfattar nog min folding dag pretty much

edit: Woohoo! Napp!

Tänk på att du kan förlora din rätt till bonus om du fiskar för mycket bara. 80%< av de antagna smp-wuarna måste klaras felfritt och i tid. Detta gäller även a1/a2 som jag förstått saken.

Citat:

27min på en hexa var inte så jättehett iofs, speciellt vid 3,33GHz. Bara att hoppas att det blir bättre framöver, andra inlägg hintade om problem med fahcore med hexacores samt kernelproblem

Intressant. Men det var väl som väntat tycker jag, då skalar det ju helt linjärt med antalet trådar, det var väl inte så konstigt?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv

Jag testade på min SFF, första jag fick var en A3'a. Ska nog försöka klämma en till när den är klar och se om jag får en även då.

Jag kör med work assignment: big samt -advmethods: yes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Intressant. Men det var väl som väntat tycker jag, då skalar det ju helt linjärt med antalet trådar, det var väl inte så konstigt?

Iofs borde jag jämföra med en vanlig fyrkärnig på 3,33GHz men trött som jag var när jag skrev så jämförde jag med en 4,2GHz i7 920 som ligger på ca 29min TPF.

Ska bli intressant att se hur dessa kommer kunna klockas och om man då kommer ner till TPF 20.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! Gårdagen var en riktigt bra dag, nästan en miljon poäng:
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Woohoo! Gårdagen var en riktigt bra dag, nästan en miljon poäng:
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Underbart! Många BIGADV's som blev klara?

Vi får försöka passera miljonen och ligga stabilt över tycker jag.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Underbart! Många BIGADV's som blev klara?

Vi får försöka passera miljonen och ligga stabilt över tycker jag.

Det sjuka är att 25403p WU's påverkar statiskten rejält. Bara att ta en titt på oss som kör, en dag får vi bara ett par tusen poäng, nästa över 50 000. Laget behöver fler BIGADV'are!

Instämmer. 1 miljon om dagen vore fint, i så väl foldingpoäng som pengar på banken.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Tänk på att du kan förlora din rätt till bonus om du fiskar för mycket bara. 80%< av de antagna smp-wuarna måste klaras felfritt och i tid. Detta gäller även a1/a2 som jag förstått saken.

Intressant. Men det var väl som väntat tycker jag, då skalar det ju helt linjärt med antalet trådar, det var väl inte så konstigt?

Bra poäng, tänkte inte på det... Vore skoj med bigadv men vill gärna inte ha igång mina ghettomodds när jag inte är hemma på 10h+ (ifall gummisnoddarna går av )

Permalänk
Medlem

Woohoo! Ligger på Top 500 i Sweclockers teamet!

Jag kör så många A3 wu's jag får så ofta jag kan.

/ Daniel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Woohoo! Ligger på Top 500 i Sweclockers teamet!

Jag kör så många A3 wu's jag får så ofta jag kan.

/ Daniel

Grattis!

Själv återfick jag 3'e platsen från pete@gun igår.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Grattis!

Själv återfick jag 3'e platsen från pete@gun igår.

Grattis!

(själv börjar jag närma mig mitt delmål, top100)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Bra poäng, tänkte inte på det... Vore skoj med bigadv men vill gärna inte ha igång mina ghettomodds när jag inte är hemma på 10h+ (ifall gummisnoddarna går av )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Woohoo! Ligger på Top 500 i Sweclockers teamet!

Jag kör så många A3 wu's jag får så ofta jag kan.

/ Daniel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Grattis!

Själv återfick jag 3'e platsen från pete@gun igår.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Grattis!

(själv börjar jag närma mig mitt delmål, top100)

Grattis till er!

Nu kommer det:

Woohoo!

Första BIGADV-bonusen!

Kommer bara att folda på avbrottsfritt 24/7 om inte något annat ställer sig i mellan.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Grattis!

(själv börjar jag närma mig mitt delmål, top100)

Härligt!
Delmål är bra att ha.
Själv siktar jag på 3 miljoner just nu, 28 dagar kvar enligt: http://folding.extremeoverclocking.com/user_future.php?u=3732...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Grattis till er!

Nu kommer det:

Woohoo!

Första BIGADV-bonusen!

Kommer bara att folda på avbrottsfritt 24/7 om inte något annat ställer sig i mellan.

Grattis! =D
Jag såg det precis när jag kollade över placeringarna att en viss EoZ hade väldigt höga poäng.
Hur fick du igång bonusen?

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis! Behövs fler bigadv ifall vi skall vända utvecklingen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Grattis! Behövs fler bigadv ifall vi skall vända utvecklingen

Agreed!
Jag slängde in min guide i min signatur ifall någon mer upptäcker och blir intresserad. Med lite tur kanske någon mer hoppar på.

Jag har dessutom sen ett par dagar tillbaks tänkt uppdatera den för klient 6.29 då guiden för tillfället är inaktuell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Härligt!
Delmål är bra att ha.
Själv siktar jag på 3 miljoner just nu, 28 dagar kvar enligt: http://folding.extremeoverclocking.com/user_future.php?u=3732...

Grattis! =D
Jag såg det precis när jag kollade över placeringarna att en viss EoZ hade väldigt höga poäng.
Hur fick du igång bonusen?

Den hoppade igång genom att jag delvis körde min taktik med enbart köra BIGADV eftersom jag inte fick några fungerande bonuspoäng på linux och inga A3's på Windows SMP:n. Men jag fick enbart A3 på windows efter lagt till -advmethods tror jag det var. Körde 4 sådana då jag hade gjort 6 BIGADV. Sedan körde jag BIGADV efter nedstängningen av Windows A3 så kom min fina bonus.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ

Den hoppade igång genom att jag delvis körde min taktik med enbart köra BIGADV eftersom jag inte fick några fungerande bonuspoäng på linux och inga A3's på Windows SMP:n. Men jag fick enbart A3 på windows efter lagt till -advmethods tror jag det var. Körde 4 sådana då jag hade gjort 6 BIGADV. Sedan körde jag BIGADV efter nedstängningen av Windows A3 så kom min fina bonus.

Härligt!
50k PPD+ på en WU känns bra?

Permalänk
Medlem

Personligt rekord, i både units och points.
Om ett år har jag i denna takt klarat av en miljon poäng.
Åter igen topp 400 inom laget, ska försöka nå topp 100 än en gång innan året är slut, men då måste man ligga på :3

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Det är inte sååå långt kvar till Xtremesystems nu: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...
1,5 månad enligt nuvarande beräkningar, inte illa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Personligt rekord, i både units och points.
Om ett år har jag i denna takt klarat av en miljon poäng.
Åter igen topp 400 inom laget, ska försöka nå topp 100 än en gång innan året är slut, men då måste man ligga på :3

Grattis!
Fast ska vi vara petig så slår vi ju ständigt personliga rekord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Härligt!
50k PPD+ på en WU känns bra?

Helt underbart!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det är inte sååå långt kvar till Xtremesystems nu: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Vi ska ta dem!

Permalänk
Medlem

Gjorde just klart min 100:e WU.

Woohoo!

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Äntligen kickat igång USB-Linux X64 (Live-Fedora) på jobb laptopen
tickar på med 1k ppd

Permalänk
Medlem

Har ökat farten lite nu. Ligger på över 5000 PPD i 24hr average nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Hade bestämt mig att lägga av vid 500k poäng vilket inte gick så bra.. sen i fredags köpte jag ett demo Nvidia 8800 GT och stoppa i webbservern.. fan man är störd alltså...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
Hade bestämt mig att lägga av vid 500k poäng vilket inte gick så bra.. sen i fredags köpte jag ett demo Nvidia 8800 GT och stoppa i webbservern.. fan man är störd alltså...

fan ta de lite lugnt, du paserar ju snart mig (kommer nog ligga nere större delen av veckan pga att raiden har failat, måste försöka fixa det först och främst)

Permalänk
Medlem

nu när nästa updatering körs om 30 min så ligger jag över 100k!

Permalänk
Medlem

Har själv kommit över 600k, ska in på första sidan, vilket med nuvarande takt kommer att hända i slutet av månaden

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk
Medlem

Härligt att det går bra för många!

Nästan så jag passerar 30k PPD 24h avg, vid nästa bigadv kanske jag klarar det.

5:e mest producerande i laget också.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Härligt att det går bra för många!

Nästan så jag passerar 30k PPD 24h avg, vid nästa bigadv kanske jag klarar det.

5:e mest producerande i laget också.

Indeed!

Själv har min dedikerade foldare pumpat ca 30 000PPD i åtta dagar i streck nu.

Permalänk
Medlem

6 dagar kvar till plats 100 på Sweclockers lista.. blir nog liite fortare än det också.. naaajs..

Visa signatur