Permalänk
Medlem

500W tillräckligt för detta?

Hej,

Här är specsen på datorn som fungerar.

PSU: Deltaco Power Supply (PSU) 500W ATX 2.2
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz
Moderkort: Socket AM3 - ATX AMD 790GX (M4A78T-E)
Minnen: Corsair 6144MB DDR3 PC3-12800 1600MHz
GPU: GeForce 8800GTS 640

Men har tänkt att lägga till 2 nya grafikkort. Crossfire 2xSapphire ATI Radeon HD 5770 1GB Vapor-X och chansar med att min PSU pallar trycket, eller så köper jag 1x5770 och köper en Cooler Master PowerSupply (PSU) Silent Pro M700 700W och går den säkra vägen och väntar på löning för en till 5770?.

Tror ni att PSU:n klarar av 2 st grafikkort med delarna i datorn? Är lite osäker för kikade på en PSU Calculator (http://thermaltake.outervision.com/Power) och står att det ska dras 361W

Permalänk
Medlem

Deltaco är väl inget erkänt kvalitetsmärke direkt, jag hade inte ens chansat.
Watten spelar mindre roll, det har sagts tusen ggr tidigare Ampere på 12v som är avgörande för grafikkort.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Deltaco är väl inget erkänt kvalitetsmärke direkt, jag hade inte ens chansat.
Watten spelar mindre roll, det har sagts tusen ggr tidigare Ampere på 12v som är avgörande för grafikkort.

Haha, nej den har man hört förr. Anledningen till att jag köpte den var för att min förra PSU la av och behövde inte så mycket kräm. Iaf, vilken PSU rekommenderas? runt 1000 kr.

Permalänk
Avstängd

Jag hade köpt Cooler Master-agget nu och ett 5850/70 sen när du får lönen istället.

Permalänk
Medlem

Ett modulärt nätagg på 650-750w hade nog varit rätt för dej.
Cooler Master, Scythe, Corsair, Be Quiet, Cougar & Fractal är exempel på bra nätaggstillverkare.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Ett modulärt nätagg på 650-750w hade nog varit rätt för dej.
Cooler Master, Scythe, Corsair, Be Quiet, Cougar & Fractal är exempel på bra nätaggstillverkare.

Är scythe bra märke :)?
kollade på dem när jag skulle byta agg i servern men fick aldrig någon klar bild.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Deltaco är budget ja. Fins dock värre tycker jag. Deras 450W och så är inte direckt överspecade för budget agg som en del är. Tror dom värsta dom ahr är 550W men sedan rebrandar en del tillverkare om Deltacos PSU:er tilll 600W eller mer.

men verknigsgraden på deltacos PSU:er är ca 70% så man sparar el direckt på ett byte till corsair. har ägt 5st deltaco minst. Alla fungerar vad jag vet. Sålt och gett bort några men dom fungerar i vanliga riggar.

Agget kan mycket väl orka med det är nog inte problemet. Frågan är väl mäst om man vill ha ett deltaco en lägre tid i en rigg som den. Varken tysta eller effektiva men visst gör dom det dom är tänkta för oftast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
Är scythe bra märke :)?
kollade på dem när jag skulle byta agg i servern men fick aldrig någon klar bild.

Jäpp, jag har deras 650w icke-modulära nätagg och är helnöjd, ljudnivån är kanon!
Effekten är det inget fel på heller, även om Corsair ligger ett par ampere över.
Det fräckaste med dessa agg är att man kan koppla upp till tre fläktar direkt till agget!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Hej,

Var precis och hämtade mitt nya grafikkort och jag undrar om man kan få båda att jobba ihop, alltså det integrerade ATI Radeon™ HD 3300 GPU och nya Sapphire ATI Radeon HD 5770 1GB Vapor-X??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sumatran
Hej,

Var precis och hämtade mitt nya grafikkort och jag undrar om man kan få båda att jobba ihop, alltså det integrerade ATI Radeon™ HD 3300 GPU och nya Sapphire ATI Radeon HD 5770 1GB Vapor-X??

Inte till samma monitor, däremot KAN de funka att köra de integrerade till en skärm och 5770 till en annan, men ska du bara ha 1-3 monitorer inkopplade så är de onödigt:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
Inte till samma monitor, däremot KAN de funka att köra de integrerade till en skärm och 5770 till en annan, men ska du bara ha 1-3 monitorer inkopplade så är de onödigt:p

Ok tack!

Hörde bara något om Hybrid Crossfire, men det var väl svagare grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sumatran
Ok tack!

Hörde bara något om Hybrid Crossfire, men det var väl svagare grafikkort.

De har du nog rätt i förresten, om du har en styrkrets i 700-serien Hybrid crossfire
fel av mig, har ingen erfarenhet av de eller hur det fungerar dock.

Permalänk
Medlem

Detta är min favvo-länk, tror jag har postat den 10 ggr nu

http://www.enermax.outervision.com/index.jsp

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Re: 500W tillräckligt för detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sumatran
Hej,

Här är specsen på datorn som fungerar.

PSU: Deltaco Power Supply (PSU) 500W ATX 2.2
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz
Moderkort: Socket AM3 - ATX AMD 790GX (M4A78T-E)
Minnen: Corsair 6144MB DDR3 PC3-12800 1600MHz
GPU: GeForce 8800GTS 640

Men har tänkt att lägga till 2 nya grafikkort. Crossfire 2xSapphire ATI Radeon HD 5770 1GB Vapor-X och chansar med att min PSU pallar trycket, eller så köper jag 1x5770 och köper en Cooler Master PowerSupply (PSU) Silent Pro M700 700W och går den säkra vägen och väntar på löning för en till 5770?.

Tror ni att PSU:n klarar av 2 st grafikkort med delarna i datorn? Är lite osäker för kikade på en PSU Calculator (http://thermaltake.outervision.com/Power) och står att det ska dras 361W

Tycker du ska köra på lite "populärare" märken, so what om du får lägga en extra slant för lite mindre watt, Corsair, Silver power, silverstone, antec.. jaa dessa agg ska du satsa på, enligt mig behöver du inte mer än 550W, du klarar dig på 500W. 600-700W som vissa har skrivit är överdrivet om du inte ska superklocka ditt system. kör på corsairs 550W så märker du skillnad

Visa signatur

Asus Striker II Formula - GTX 275 - Corsair DDR2 1066mhz 4gb - Intel Q8200