Google Chrome fortsätter växa bland SweClockers läsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av star-affinity:

Det kan inte vara så att de har snabbare hårdvara? Vet man att webbläsaren i Android är snababre på likvärdig hårdvara som iPhone? Låter lite motsägelsefult då båda kör WebKit, men så är det kanske. Fast snart kommer iOS 5 och då verkar Safari dra iväg igen.

Du har delvis rätt i det du säger, men glöm inte att Androids ICS uppdatering kommer ungefär samtidigt som iOS5 så dra inga slutsatser förän tester finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

?? Menar du att din bandbredd påverkas av vilken Webbläsare du har ? det är inte det som menas med snabbhet, det är hur sidorna renderas.

Jag har stora mängder med flikar uppe, det blir så om man letar info och hoppar mellan olika sökningar, det är oerhört sällan (praktiskt taget aldrig) jag har mindre än 50 flikar, man har tex en per forum, o några nyhetssiter, o mail o intressanta artiklar man hittat som man vill läsa senare.
Och de siter jag alltid vill ha snabbt tillgängliga o laddade har jag lagt som programflikar, tex personlig mail och högskolans websystem.
Programfliksfunktionen och flikgrupper i FF är hur bra som helst, det är överskådligt o enkelt, man stänger aldrig ner en sida idag på det sätt man måste göra med de andra läsarna, nu växlar man bara flik och kommer direkt till det man vill ha.
Man kan göra en flikgrupp för info inom ett visst ämne man sökt fakta på, perfekt att bara växla grupp när man håller på med studier, o när man hoppar till en annan grupp blir det nöje eller personliga saker som div forum man hänger på.
Det känns som man har flera olika webläsare i en, med snabba enkla växlingar mellan grupper, Genialiskt för oss som använder webläsaren för nyttosaker, spelar man bara spel i den kan det nog kvitta, men jag vill inte gå tillbaka till stenåldern typ chrome, den är nog idag den sämsta läsaren av de stora, IE 9 är riktigt bra, och den kan krävas för en del siter, men FF är kungen idag, mycket bra standardfunktioner o sedan kan man anpassa resten själv, prestandan är ungefär lika mellan de 3 stora, så FF vinner på funktionaliteten där den sopar mattan med de andra om man vill ha den till nyttosaker o kunna styra den enkelt.

Jo det har du helt rätt i. Var rätt korkat av mig måste jag säga.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fnikanor:

Jo det har du helt rätt i. Var rätt korkat av mig måste jag säga.

Det brukar dock vara viss skilland på resultatet av bredbandskollen (och liknande tjänster) beroende på vilken webbläsare man använder. Numera inte lika stor som förr, men själv hävdar jag att ie9 64 just nu ger bättre siffror än både chrome och firefox 5 hos bredbandskollen.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga en sak, surfa med det du tycker om, sedan är tester oviktiga, det viktiga är hur man som användare tycker om och inte tycker om, och skillnaden mellan Opera,Firefox och Chrome är minimal när det gäller hastigheter, medan IE och Safari är någon millisekund efter dem andra 3, sedan kan jag säga att Firefox aurora är väldigt snabb, den gick över till version 7 igår, det är den browser jag gillar att använda. Jag förstår verkligen inte det här med att Chrome är så snabb och så bra som alla andra säger, själv tycker jag nej tack till chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Officiella Mozilla blogen skriver om ett live event där några röda pandor föddes...sammanträffande? http://blog.mozilla.com/blog/2011/04/12/firefox-live-trekking...

http://www.mozilla.org/projects/firefox/firefox-name-faq.html

"What's a Firefox?

A "Firefox" is another name for the red panda."

Ni kan ju bara gå och lägga er för jag vet att jag har rätt ( Och nu även ni ^^ )

det står inte någon stans att det skulle vara en "red panda" på deras loggo det står bara at själva namnet kommer från det djuret sen om du tittar här när dom gör logon.

Over Christmas (thanks Steven!) ideas and concepts were put forward. The timescales were tight (the design would chosen 2nd January), and the concept difficult to illustrate. A firefox is actually a cute red panda, but it didn’t really conjure up the right imagery. The only concept I had done that I felt happy with was this, inspired by seeing a Japanese brush painting of a fox:
http://hicksdesign.co.uk/journal/branding-firefox

så själva namnet har dom fåt av the red panda men på loggon har dom tagit det mer bokstavligen så där är det en brinnade räv.

Permalänk
Medlem

En "red panda" är inte en räv vilket loggan är och namnet är "Firefox" inte "red panda", Firefox blir eldräv om du översätter det rakt av, sedan måste man även tänka på att ingen säger "red panda" utan det heter Firefox vilket framgår rätt så tydligt hos Mozilla. Lite OT, det kommer en uppdatering till FF5, den är tänk för OS X och täpper till en bugg, annars är allt som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

En "red panda" är inte en räv vilket loggan är och namnet är "Firefox" inte "red panda", Firefox blir eldräv om du översätter det rakt av, sedan måste man även tänka på att ingen säger "red panda" utan det heter Firefox vilket framgår rätt så tydligt hos Mozilla. Lite OT, det kommer en uppdatering till FF5, den är tänk för OS X och täpper till en bugg, annars är allt som vanligt.

nej men vad dom menar på att firefox är ett annat ord för red panda därför tror dom att det är en panda på logon. men det är en räv på logon.

Permalänk
Medlem

Om du inte ser skillnad på en räv och den röda pandan då är det nog dags att kolla synen, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Du har delvis rätt i det du säger, men glöm inte att Androids ICS uppdatering kommer ungefär samtidigt som iOS5 så dra inga slutsatser förän tester finns.

Nope, inga slutsatser dragna.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

En nyhet om chromes popularitet som slutade med en lång diskussion om firefox har en räv eller röd panda på sin logo, bra jobbat

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Breddas:

En nyhet om chromes popularitet som slutade med en lång diskussion om firefox har en räv eller röd panda på sin logo, bra jobbat

Eftersom vi nu ändå är så off-topic som det går och ändå försvara att det delvis har med ämnet att göra, väljer jag att gå helt off-topic: jag har inte sett förrän nu att du har en Red Wine Audio pryl! Det har funnits/finns lite samarbete i ett av familjeföretagen med Red Wine Audio, och jag har under några år använt och provspelat lite olika av deras produkter (däremot inte ägt någon, men farsan gör).

Permalänk
Medlem

Där ser man. Jag hoppas att ni inte sammarbetat med kvalitetskontrollen. Varit mycket problem med min HPA, allt ifrån att höger och vänster kanal var fellödda till dåligt dac-chip till väldigt högt noisefloor. Aja, de försöker inte döja alkolismen iaf.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju tråkigt att höra. Det handlade om försäljning och inte tekniskt samarbete. Det låter ju lite smått märkligt faktiskt, för i övrigt kan jag inte komma ihåg att jag hört om några liknande problem. Hur som hoppas jag det låter bra, för du har ju satsat lite grand på att få en bra musikkedja fram till örat!

Permalänk
Medlem

Den fungerade bra när den var i sin ursprunliga form, men sedan när jag uppgraderade den till LFP-V versionen så gick det åt skogen. Signalkablarna mellan dac-chipet och rörsteget var omvända, jag såg att det var svårt att se vilken som var höger och vänster men det ska dyka upp i kvalitétskontrollen oavsett. Innan LFP-V kunde jag inte höra någon form av noise alls, nu om det är välidgt tyst går det att höra med mina HD800, och mina Alessandro MS-PRO och Sennheiser HD25 går inte att använda till isabellinan pga det höga noise-golvet(lite roligt med batteridriften som ska ta bort alla störningar och så hör man fortfarande ett högt brus). Troligtvis rörsteget som förstör där, då det känns något opålitligare än det nya batteriet. Dac-chipet gav något konstigt ljud på höger kanal, något Vinnie inte kunde mäta sig till utan bara kunde lyssna sig till, som tur var hörde han samma sak som jag och gav mig ett nytt dac-chip.

Men nu låter det bra och supporten har varit bra, och många andra har varit mer än lyriska över produkterna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cable:

Problemet med de flesta som upplever problem med Fx är att de aldrig riktigt gjort en hel ominstallation, då de behåller alla inställningar från t.ex. Fx 2 eller 3 och endast uppgraderat programmet.

Det man kan göra är att skapa en ny profil genom profil managern och ta historiken och alla bokmärken från sin gamla profil - då kommer du genast känna en extrem kick när det gäller uppstart och snabbhet. Stabilare och bättre än Chrome, samt att du slipper bli skicka vad du än gör till Google.

Japp, gjorde själv nyligen en hel ominstallation av mitt Firefox genom att radera profilmappen. Hade haft den sedan någon tidig version av FF 3, och sedan dess har den följt med lite överallt. Firefox beta 4, 4, nightly versioner av FF, in i flera olika Linux-distributioner (från Windows tidigare). Spår efter gamla tillägg fanns överallt och mappen vägde som en flodhäst. Kan säga att det känns klart rappare efter ominstallationen.

Permalänk
Medlem

Firefox 4 kändes seg medan Firefox aurora version 7 är oerhört snabb och allt flyter som det skall, alla som klagar på att addons inte fungerar så är det bara att hämta hem det här https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compati... sedan fungerar alla addons utmärkt, fungerar till aurora och beta, exakt en ny clean installation gör underverk, upptäckte det med efter återställning av Datorn.

Permalänk
Medlem

Chrome för att man slipper installera flash och adobe reader...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Kör Chrome. För enkelt synkning av bokmärken mellan mina datorer och min tablet.
Jag saknar dock fortfarande en funktion att skapa en bokmärkesmapp och sedan kunna dela ut den till utvalda vänner med läs- och skrivtillgång.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

Chrome snabbt, snyggt och många roliga addons

Permalänk
Medlem

Firefox, för den hanterar alla sidor på rätt sätt, sedan har den bäst grafik, bilderna är skarpa med firefox, firefox:s Azure projekt har gjort susen, sedan är det bara att vänta på Ionmonkey så kommer foxen bli ännu bättre, chrome tycker jag är kass(sorry gott folk, så tycker jag chrome är sämst) , och yes, jag har testat chrome canary,opera next,IE10 pre och safari, lirar med windows, för den som undrar. Tyvärr så är det firefox aurora som används dagligen, den har allt jag behöver.

Permalänk
Medlem

Jag har bytat runt en massa och stannat på firefox en längre tid och chrome bara nån vecka utan att riktigt fastna, sedan testade jag Opera och fastnade för denna väldigt snabba och funktionella webbläsare. Det som är dåligt jämfört med tex firefox är utbudet av tredjeparts tillägg. Operas sortiment är ett skämt i nuläget och det verkar inte utveckla sig i någon högre hastighet. Just nu kör jag Opera på rubbet
Stationär - funktionell och snabb webbläsare
Laptop - opera turbo med trådlöst modem
Mobil - Opera mobile är enl. mig den bästa webbläsaren till Nokia N8 dessutom syncas allt mellan enheterna

Riktigt tråkigt att se att Opera krymper

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Hade chrome för länge sen... fortsatte med firefox då youtube vids visades upp o ner i chrome inte orkat bry mig om att kolla hur chrome är nu

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Chrome för att man slipper installera flash och adobe reader...

Va, vad menar du? Är det inbyggt i Chrome?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grabben!:

Va, vad menar du? Är det inbyggt i Chrome?

Flash skickas med men pdf-läsaren är inbyggd (och väldigt smidig; man ser inte skillnad på pdf-dokument och vanliga sidor).

Permalänk
Medlem

Undrar när flash försvinner, ser hellre html5, som PDF läsare är adobe reader X bäst, förut använde jag foxit reader, har nu gått tillbaka till adobe, och den äger sönder foxit reader, ser ändå fram emot Mozilla:s projekt, PDF.js. Jag använder hellre Firefox aurora än Chrome. hur som helst om folk tycker chrome är så himla bra så får dem väl använda det, däremot bör de veta att det finns andra som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Undrar när flash försvinner, ser hellre html5, som PDF läsare är adobe reader X bäst, förut använde jag foxit reader, har nu gått tillbaka till adobe, och den äger sönder foxit reader, ser ändå fram emot Mozilla:s projekt, PDF.js. Jag använder hellre Firefox aurora än Chrome. hur som helst om folk tycker chrome är så himla bra så får dem väl använda det, däremot bör de veta att det finns andra som är bättre.

Chrome är ju uppenbarligen bäst för den heter chrome! Jagmenar t.ex krom lackering är ju grymt!!! Sen vad är firefox för något?! en slags eldräv nej tack du! Inga sådana lustigheter i min dator, låter ju som att den kommer att brinna upp om man vågar sig på detta påhitt!

Skämt åsido så sitter jag och undrar varför du är arg över att folk använder chrome

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Är inte arg. tycker bara att chrome är kasst, så det så, har själv testat det, hos mig är det en gul/orange jordglob och ingen eldräv(hahaha).

Permalänk
Medlem

Vad tjänar de på webbläsarna egentligen? Prestige men inga pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av buddaz:

Är inte arg. tycker bara att chrome är kasst, så det så, har själv testat det, hos mig är det en gul/orange jordglob och ingen eldräv(hahaha).

En majoritet tycker inte som dig.
För övrigt skriver du värre än en Apple-fanatiker som aldrig kan se brister hos Apple. Även de bästa gör misstag, det bör alla komma ihåg.

Permalänk
Medlem

Och du tror jag kör på safari, (hahahahahahaha)
Är ingen fanatiker, utan jag har testat runt på IE,Opera,Safar,Chrome och firefox, och tyckt google chrome varit den som är sämst. Använd du det du vill så använder jag det jag tycker om.