Dator fryser sig jämt!

Permalänk

Dator fryser sig jämt!

Tjena,

Jag har nu haft problem under en längre tid men inte riktigt orkat åtgärda problemet. Nu vet jag inte ens vad problemet är.

Jag märkte att varje gång jag startar upp datorn hänger sig datorn, fryser helt och ända jag kan använda mus men efter ett tag hänger sig musen också.
Då kom jag på att det var Spotify som strulade. Stängde av Spotify från Autostart och nu fungerar datorn.

MEN, när jag skall kolla vissa videos tillexempel på youtube eller liknande fryser hela datorn igen.

Ett tag funderade jag på om det var fel på min SSD hårddisk men låter inte helt rätt det heller.

MODERKORT: MSI HC67
PROCESSOR: 2600K
RAM: 16GB DDR3
GRAFIK: Integrerat HD 3000 från Intel
HÅRDDISK: SSD Corsair Performance 3
OS: Windows 7 Ultimate x64

Help me Plz.

/Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Står RAMen på 1600? isf kan det vara det som strular, jag hade liknande problem med min rigg med 16GB och det visade sig vara timings när det var 16GB i som strulade så sänkte till 1333Mhz istället och alla problem försvann

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av "hårdvaru acceleration" i flash.

Permalänk

Jag har provat att sänka från 1333 till 1066 och det fungerar ypperligt än så länge. Sedan stängde jag av hårdvaruacceleration i Flash.

Än så länge fungerar allt bra. För er som har liknande problem har kanske svaren ovanför.

Tack så mycket boys/girls!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Det blev så igen... :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det blev så igen... :/

Kolla ifall du kan hitta uppgradering av firmware till din SSD, samt kontrollera sata-kabeln till densamma så den sitter ordentligt utan kraftiga böjar på kabeln. Kontrollera även att den sitter på rätt port i moderkortet, testa alternativ port.

Permalänk

Dator frys

Jag har typ samma problem! Så skriv vad problemet var när du hittat det!
----------------------------Mitt problem---------------------------------------------
När jag startar datorn så fryser den och allt jag kan röra är musen
men om jag klickar tex på en ikon på skrivbordet och sedan klickar
en gång på en annan ikon så är det tillräckligt för att musen också ska frysa.
Så får jag vänta och vänta tills det är över. (Om jag tar muspekaren till skrivbordspanelen är det ett "timglas" som bara tänker o tänker).
Är det typ samma för dig?

Och även på internet så kan det hända lite då och då att allt fryser. Har för mig att jag läste " Väntar på cacheminnet " eller något sånt förut.
Så jag testade att rensa all webbhistoria o cookies men det löstes inte iaf.

Och det här problemet har funnits sedan dag 1. Min dator är bara några månader gammal och den är inte alls dålig.

Predator G5910
Geforce 580
8GB RAM
Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHZ