Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det låter inte så trevligt! Jag måste dock medge att tangentbordscommunityt är tacksamt att driva med.

Skickades från m.sweclockers.com

HUR VÅGAR DU! haha

Ja det är verkligen två läger och pajkastningen verkar inte ha något stopp. Tycker helt klart att det är överdrivet då Clack's och Bro's behåller värde samtidigt som dom är lika eftertraktade som alltid.

Skulle aldrig köpa en Clack till after market priser, skulle nog inte köpa en för förstahands priser heller om den inte var rose/lilla eller röd/blå och troligen inte ens då.

Men Bro's är för mig en klass för sig, Clack kommer inte ens i närheten. Det är bara en ooriginell döskalle som väldigt många fanboys gråter över att dom aldrig kommer få

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

HUR VÅGAR DU! haha

Ja det är verkligen två läger och pajkastningen verkar inte ha något stopp. Tycker helt klart att det är överdrivet då Clack's och Bro's behåller värde samtidigt som dom är lika eftertraktade som alltid.

Skulle aldrig köpa en Clack till after market priser, skulle nog inte köpa en för förstahands priser heller om den inte var rose/lilla eller röd/blå och troligen inte ens då.

Men Bro's är för mig en klass för sig, Clack kommer inte ens i närheten. Det är bara en ooriginell döskalle som väldigt många fanboys gråter över att dom aldrig kommer få

Haha precis, originalen tappar inte i pris trots kopior.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Haha precis, originalen tappar inte i pris trots kopior.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste dock erkänna att det går att bli accepterad av "illuminati" trots att man köpt K3KC caps, något som i princip var omöjligt under 2014. Det har blivit ett betydligt högre höjd i snacket om man tittar bort från en tråd på ett forum där hatet flödar och smutskastningen är nästintill komisk.

Men jag strävar efter att ha ett "K3Kclean" keyboard både hemma och på jobbet men för att få ihop min "dröm layout" så måste jag tyvärr använda en hemma och en på jobbet.

Har som sagt några caps på väg och då slipper jag alla downvotes på reddit för "OMFG YOU SUPPORT THAT K3KC GUY?! I'VE BEEN TOLD THAT'S BAD BY SOME OF THE FAMOUS CAP MAKERS SO THAT IS MY OPINION NOW"

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

HUR VÅGAR DU! haha

Ja det är verkligen två läger och pajkastningen verkar inte ha något stopp. Tycker helt klart att det är överdrivet då Clack's och Bro's behåller värde samtidigt som dom är lika eftertraktade som alltid.

Skulle aldrig köpa en Clack till after market priser, skulle nog inte köpa en för förstahands priser heller om den inte var rose/lilla eller röd/blå och troligen inte ens då.

Men Bro's är för mig en klass för sig, Clack kommer inte ens i närheten. Det är bara en ooriginell döskalle som väldigt många fanboys gråter över att dom aldrig kommer få

Har för mig att du grät över att du aldrig skulle få en brocap för att det bara var den "innersta cirkeln" på GH som hade tillgång till en. Det är ju inte direkt så att man får 10 clacks eller bro's så fort man får 500 posts utan man måste ha lite tålamod. Jag tycker framför allt det är tråkigt att någon stjäl en design rakt av, som tillverkaren har lagt ner mycket tid på. Men genom att supporta k3kc är ju dina chanser som bortblåsta att få en BB. Bara min åsikt och jag respekterar att du inte håller med mig.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Fick hem mina senaste HKP caps idag.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Har för mig att du grät över att du aldrig skulle få en brocap för att det bara var den "innersta cirkeln" på GH som hade tillgång till en. Det är ju inte direkt så att man får 10 clacks eller bro's så fort man får 500 posts utan man måste ha lite tålamod. Jag tycker framför allt det är tråkigt att någon stjäl en design rakt av, som tillverkaren har lagt ner mycket tid på. Men genom att supporta k3kc är ju dina chanser som bortblåsta att få en BB. Bara min åsikt och jag respekterar att du inte håller med mig.

Gråta? Njaaa kanske lite

Förstår inte riktigt problemet. Folk snor film, musik och mjukvara vilket tydligen är helt ok enligt dom flesta. Men helt plötsligt när det kommer till en design, då blir det fel?

GH som själva stal designs för knappar, vilket tydligen är helt ok om man stjäl av Simpsons och Nintendo.
Clacky som själv stal Darth Vader, vilket tydligen är HELT OK och blev extremt eftertraktad.

Gissar att om man har rätt nick så får man göra som man vill, har man fel nick så är man fucked om man snor någons "stem design"

Tycker det är lite väl mycket dubbelmoral. Kommer dock inte köpa några fler K3KC av respekt för cap skaparna. Ser dock inget fel i att folk gör det eller i att dom som lägger sin själ i att göra hög kvalitativa caps och super detaljerade designs ogillar folk som tar det dom gör. Även om det i det långa loppet inte påverkar deras marknad, värdet i deras cap eller minskar efterfrågan.

Sen har jag faktiskt fått tag på lite BroCaps, har faktiskt en BB på väg. Vilket har fått mig att omvärdera mina K3KC caps, dom är inte i närheten av lika hög kvalitet.

Det som gör mig lite irriterad är alla fansboys som blint försvarar Clack/Bro/Binge/Nubb så fort dom får en chanse och bashar ALLA som postar eller ens frågar om K3KC. Bara för att bättra på sitt rykte och chanser att få en het cap. Något jag har noll respekt för

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

Gråta? Njaaa kanske lite

Förstår inte riktigt problemet. Folk snor film, musik och mjukvara vilket tydligen är helt ok enligt dom flesta. Men helt plötsligt när det kommer till en design, då blir det fel?

GH som själva stal designs för knappar, vilket tydligen är helt ok om man stjäl av Simpsons och Nintendo.
Clacky som själv stal Darth Vader, vilket tydligen är HELT OK och blev extremt eftertraktad.

Gissar att om man har rätt nick så får man göra som man vill, har man fel nick så är man fucked om man snor någons "stem design"

Tycker det är lite väl mycket dubbelmoral. Kommer dock inte köpa några fler K3KC av respekt för cap skaparna. Ser dock inget fel i att folk gör det eller i att dom som lägger sin själ i att göra hög kvalitativa caps och super detaljerade designs ogillar folk som tar det dom gör. Även om det i det långa loppet inte påverkar deras marknad, värdet i deras cap eller minskar efterfrågan.

Sen har jag faktiskt fått tag på lite BroCaps, har faktiskt en BB på väg. Vilket har fått mig att omvärdera mina K3KC caps, dom är inte i närheten av lika hög kvalitet.

Det som gör mig lite irriterad är alla fansboys som blint försvarar Clack/Bro/Binge/Nubb så fort dom får en chanse och bashar ALLA som postar eller ens frågar om K3KC. Bara för att bättra på sitt rykte och chanser att få en het cap. Något jag har noll respekt för

Tar gärna det här sen över PM för jag tycker det är ett kul ämne att diskutera, men det kanske inte de andra på den här tråden tycker

Förstår helt klart vad du menar med darth vader etc (bro cap v1 var faktiskt en kopia av optimus prime). Det jag tycker k3kc gör fel är att han tar en clack (eller någon annan), använder den som form och gör sina egna caps. Om k3kc hade gjort sina egna former etc. skulle jag ha mer förståelse för det han gör. När det kommer till piratkopiering så tror jag inte att det är någon som tycker att man gör "rätt" när man piratkopiera.

Sen den största anledningen varför jag inte supportar k3kc är drf att jag känner både clack och bro sen tidigare.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Lite nya keycaps jag fick in idag

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Lite nya keycaps jag fick in idag

http://i.imgur.com/QFj2KZV.jpg

Fin schiit!

Permalänk
Medlem

Dagens fynd

Hittade denna på en loppis idag för 20kr! Sjukt nöjd!

Har velat ha en väldigt länge, framförallt med svenska bokstäver. Verkar vara i gott skick men har inte haft möjlighet att testa det. Måste bygga en Soarers converter först.

EDIT: Det är ett Model F AT med svensk layout för er intresserade.

Permalänk
Medlem

Gratulerar! Jag har aldrig lyckats hitta något vintage mekaniskt på loppis, trots att jag har gått på många.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Gratulerar! Jag har aldrig lyckats hitta något vintage mekaniskt på loppis, trots att jag har gått på många.

Jo det är typ omöjligt att hitta något, men jag har för vana att alltid titta. Och idag gjorde jag som vanligt, och tredje tangentbordet efter två random 90 tals rubberdomes som man alltid hittar tänkte jag "va fan, kan det vara ett model m", sen när jag tittade närmare såg jag att det var F. Så jag ryckte det snabbt utan att titta på prislappen, sen när jag tittade på den blev jag ännu gladare.

Permalänk
Konsolgrävare

Yeeees!
Pok3r kommer med ÅÄÖ
imgur.com/a/Qq5yp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Yeeees!
Pok3r kommer med ÅÄÖ
imgur.com/a/Qq5yp

Jo, det är känt sedan tidigare. Riktigt nice! Lite mer info här: https://geekhack.org/index.php?topic=69443.msg1684683#msg1684683

Jag hoppas att de släpper en variant med backlight snart också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Hittade denna på en loppis idag för 20kr! Sjukt nöjd!

http://i.imgur.com/UUbCa5u.jpg

Har velat ha en väldigt länge, framförallt med svenska bokstäver. Verkar vara i gott skick men har inte haft möjlighet att testa det. Måste bygga en Soarers converter först.

EDIT: Det är ett Model F AT med svensk layout för er intresserade.

Fint fynd! Brukar själv aldrig ens leta efter gamla tangentbord på loppisar och second-handbutiker då jag inte räknar med att hitta något, men när man ser person på person göra fynd börjar man ju fundera på om det inte är en så dum idé.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av twk:

Jo, det är känt sedan tidigare. Riktigt nice! Lite mer info här: https://geekhack.org/index.php?topic=69443.msg1684683#msg1684683

Jag hoppas att de släpper en variant med backlight snart också.

jo hört det förr men visste inte om det var 100% officiellt då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Var på retromarknad här i Örebro den 15'e men hittade tyvärr inte ett endaste litet gammalt tangentbord. Känns som att man ska ha skaplig tur för att snubbla över något sådant som man vill ha på en loppis eller dylikt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Var på retromarknad här i Örebro den 15'e men hittade tyvärr inte ett endaste litet gammalt tangentbord. Känns som att man ska ha skaplig tur för att snubbla över något sådant som man vill ha på en loppis eller dylikt.

Tror inte vanligt folk tror att det kan vara värde i gamla tangentbord.

Snygg titel btw.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ficklampa:

Tror inte vanligt folk tror att det kan vara värde i gamla tangentbord.

Snygg titel btw.

Det har du nog rätt i vi är en rätt liten nischad grupp som många inte vet om eller inte kan förstå typ.

Hehe tack den bara var där en morgon när jag vaknade upp för några dagar sedan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av deeyay:

Hehe tack den bara var där en morgon när jag vaknade upp för några dagar sedan.

Det är något speciellt med oss Örebroare tror jag.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av huttala:

Det är något speciellt med oss Örebroare tror jag.

Örebroare kanske är lite extra nördiga

The tactility is strong with us...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har nu byggt en soarers converter till model F:et.

Funkar prima! bästa köpet ever!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beltet:

Har nu byggt en soarers converter till model F:et.
http://i.imgur.com/XmbjBQA.jpg

Funkar prima! bästa köpet ever!

Hur är det tangentbordet att använda egentligen? Layouten är minst sagt annorlunda.

Skrivet av huttala:

Det är något speciellt med oss Örebroare tror jag.

Skrivet av deeyay:

Örebroare kanske är lite extra nördiga

The tactility is strong with us...

Hehe, att ni är Örebroare båda två är nog mest en slump skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur är det tangentbordet att använda egentligen? Layouten är minst sagt annorlunda.

Jag tycker det ser ganska lättanvänt ut! I alla fall om man jämför med det tangentbord jag har med XT-layout...

Ett AT är dessutom ganska lätt att modda till den layout man behagar Det enda som kan vara problematiskt är mods, då space är så vansinnigt stor...

Permalänk

Vet att detta är OT. Men vart köper jag dämpnings o-ringar och vilken typ skall jag ha. Cherry mx red,.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Vet att detta är OT. Men vart köper jag dämpnings o-ringar och vilken typ skall jag ha. Cherry mx red,.

Finns på wasdkeyboards eller på ebay, har bara testat blåa själv från wasd och de tyckte jag var lite för tjocka

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Vet att detta är OT. Men vart köper jag dämpnings o-ringar och vilken typ skall jag ha. Cherry mx red,.

Finns något här: http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss Triumph Adler Keyset'et. Tror det räcker med Keycaps tills jag köper ett till tangentbord. Vilket bör dröja ett tag...Hoppas jag.
https://www.massdrop.com/buy/triumph-adler-gmk-keyset?mode=gu...
Länk ifall någon annan vill hoppa på.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av johan450:

Beställde nyss Triumph Adler Keyset'et. Tror det räcker med Keycaps tills jag köper ett till tangentbord. Vilket bör dröja ett tag...Hoppas jag.
https://www.massdrop.com/buy/triumph-adler-gmk-keyset?mode=gu...
Länk ifall någon annan vill hoppa på.

Jäkligt snyggt set tycker jag. Gick och hade funderingar för typ en vecka sedan att jag skulle vilja ha ett set med tealfärgade caps. Synd bara att det inte går att få i full svensk layout. Men förstår att det är svårt med tanke på kostnader och så få som eftersöker det. Det är nästan så att man är sugen på att köpa sig ett ANSI-tangentbord så att man kan ta del av alla snygga keycaps som dyker upp och finns i omlopp.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch