Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer någon beta under augusti, eller så. Precis som det var med BF3. Fy satan vad roligt det spelet var. Jag har höga förhoppningar och jag vill tro, att jag kommer få ha lika kul med BF1. När Battlefield 3 kom, så köpte jag ett nytt grafikkort för att kunna maxa spelet och det blir likadant den här gången!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jo förstår det, men det tog musten ur det roliga som sniping annars var i Battlefield 4. Glare mitt på natten på en åker där det annars fanns inget ljus..

Nej, en bättre lösning vore ju t.ex. att göra sniper rifles svårare att använda (t.ex. låta kulan vara påverkad av luftmotstånd/vind på olika sätt, markera snipers på kartorna lite extra när de väl skjuter ett skott eller liknande IMHO. Glare gjorde det närainpå omöjligt att snipa andra och de gånger jag spelat som sniper i BF4 var det ungefär 80% av tiden för att skjuta andra snipers på andra sidan kartan (eller så riskerade man att bli skjuten av dem).

Jo det är helt klart som att tända en strålkastare när man zoomar i BF4. Alla börjar skjuta mot en direkt så endast "quickscopes" precis innan skott är det man fick köra. Inte spelat på ett tag nu.

Hoppas som du att dom löser det på nått bra"realistiskt" sätt som gör alla nöjda !
Är väldigt nyfiken på hur banorna kommer se ut. Oroar mig lite att det inte kommer bli så varierande miljö. I moderna shooters är det lite lättare med infrastrukturen, skyskrapor med hissar t.ex. ;D

Permalänk

Tycker det ser riktigt bra ut, håller däremot med ovanstående att jag är lite oroad över variationen miljö. Gårdagens stream var hursomhelst rikitgt underhållande, snoop får 10/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Woot jag är chockad, menar du gameplay eller grafik ? :0
Är själv inte lättimpad men tycker Dice har lyckats riktigt bra. Detaljerna och ljudet är så sjukt bra.

Vet inte, imponerade inte bara. Kändes bara som ett BF4 med annat skin.
Grafiken är så klart helt outstanding men ibland räcker inte det
Kommer säkert köpa det dock.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Inte ett enda Bolt action vapen i trailern, slår vad om att de kommer endast finnas för prickskytteklassen allt annat kommer vara semi auto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Inte ett enda Bolt action vapen i trailern, slår vad om att de kommer endast finnas för prickskytteklassen allt annat kommer vara semi auto.

I gameplayet visade dom i alla fall en bössa som var full auto.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

dynamisk väder.
förstörelse
grafisk/ljudmässigt att få ögon se rätt ut är hur svårt som helst.

utan snack så är detta spelet som är bäst i fps på att se och låta som ett spel ska.
frågan med dice är som vanligt gameplay.
BF2 hade det rätt men saknats helt med bf3 och BF4.

Det jag såg på streamen verkar det varit ett betydligt bättre gameplay än tidigare.
beror som sagt på ifall man kan ducka för kulorna som i BF2 i stället för tunnelskjutandet i bf3/4.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

I gameplayet visade dom i alla fall en bössa som var full auto.

https://www.youtube.com/watch?v=19hohCtdJ4Y

Här har du en vapenkanal som går igenom ALLA vapen i trailern och som kommer vara i spelet när det är färdigt.

Permalänk
Medlem

Inget frankrike eller ryssland by default.
Har dice sett för många amerikanska action-filmer nu och glömt bort 2 utav de 3 viktigaste spelarna.
Hela anledningen tyskland ger sig in i kriget på en gång är för deras 2 frontskrig mot ryssland och frankrike...

Permalänk
Medlem

Något jag verkligen hoppas på är att dom fixar så lagen blir någorlunda balanserade. Plugin som servrar använder i BF4 funkar rätt bra men ibland kommer två riktigt bra squads i samma lag och det räcker för att det ska bli en ensidig match. Balans på lagen är lika viktigt som vapenbalans, om inte mer t.om. Balans finns väl överhuvudtaget inte på officiella servrar?

Jag hatar mig själv för detta men jag kommer nog svika mitt ord och förboka.

Skrivet av Rasmus117:

https://www.youtube.com/watch?v=19hohCtdJ4Y

Här har du en vapenkanal som går igenom ALLA vapen i trailern och som kommer vara i spelet när det är färdigt.

Tackar! Ska kika på den sedan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Inget frankrike eller ryssland by default.
Har dice sett för många amerikanska action-filmer nu och glömt bort 2 utav de 3 viktigaste spelarna.
Hela anledningen tyskland ger sig in i kriget på en gång är för deras 2 frontskrig mot ryssland och frankrike...

Frankrike stod på 24% av alla döda i WW1 och Ryssland stod för 32% och USA stod för 2%.

Av någon anledning så är ottomanska riket mer prioriterat än Ryssarna och Fransoserna...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Frankrike stod på 24% av alla döda i WW1 och Ryssland stod för 32% och USA stod för 2%.

Av någon anledning så är ottomanska riket mer prioriterat än Ryssarna och Fransoserna...

Frankrike ska få egen DLC, ryssland säkert lika där (om de inte är med från start, inte kikat så noga)

Permalänk
Medlem

Kollade på klippet och jag blev nog nästan ännu mer sugen. Balans kommer förhoppningsvis fixas till bättre till release men det kommer nog drabbas av något som är lite för bra/för dåligt, det gör det alltid. Det positiva med just WW1 är att det inte finns fullt så mycket grejer som man kan använda på vapnen som kan förstöra balans så det är 'bara' att balansera vapnen, så att säga.

Jag använder inte fordon själv utan spelar bara infantry så för mig är det bra att man inte spawnar in med något bra primary som tankförare t.ex (om jag inte missuppfattade i videon). Men hur ställer ni som gillar att spela i fordon till detta? Det är ändå BF så man vill inte se att fordon inte har någon större roll alls utan dom ska ändå vara kraftfulla.

Att man ser direkt hur mycket man skadar sin fiende är jag lite kluven till. Hade nog föredragit att det är som nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kollade på klippet och jag blev nog nästan ännu mer sugen. Balans kommer förhoppningsvis fixas till bättre till release men det kommer nog drabbas av något som är lite för bra/för dåligt, det gör det alltid. Det positiva med just WW1 är att det inte finns fullt så mycket grejer som man kan använda på vapnen som kan förstöra balans så det är 'bara' att balansera vapnen, så att säga.

Jag använder inte fordon själv utan spelar bara infantry så för mig är det bra att man inte spawnar in med något bra primary som tankförare t.ex (om jag inte missuppfattade i videon). Men hur ställer ni som gillar att spela i fordon till detta? Det är ändå BF så man vill inte se att fordon inte har någon större roll alls utan dom ska ändå vara kraftfulla.

Att man ser direkt hur mycket man skadar sin fiende är jag lite kluven till. Hade nog föredragit att det är som nu.

Jag är väl båda infantry och fordonförare och jag måste väl säga att det är ganska trevligt med fordonsklassen. Kom ihåg också att det är de som kan reparera (inne i fordonet), och ofta så går man oftast ner med sitt fordon.

Om du nu hoppar ut, så är det inte så svårt att plocka upp ett annat kit.

Gällande att man ser hur mycket man skadar sin fiende, så tror jag inte det är det primara målet. Det som är trevligt med detta systemet, är att kills inte alls är värda lika mycket. En kill är värd 20 poäng enbart, så majoriteten av poängen av en kill kommer från skadan du gör på en fiende.

Så säg om ni är två personer som skjuter ett target, och person A gör 90 skada utan att döda, och sen kommer person B och gör 10 vilket gör att fienden dör. Med det gamla systemet så skulle Person B fått mycket poäng för det lilla han gjort, men nu kommer person A ändå får mest poäng.

Det kan väl diskuteras om det behövs visas direkt när man gör skada, utan att man får poängen när fienden dör. Men då skulle det ibland kunna ta 5+ minuter för det att komma upp på skärmen, och vara väldigt förvirrande.

Permalänk
Avstängd

Haha. Frankrike är inte ens med i Battlefield 1. Utan ska släppas i form av betald DLC....

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det kan väl diskuteras om det behövs visas direkt när man gör skada, utan att man får poängen när fienden dör. Men då skulle det ibland kunna ta 5+ minuter för det att komma upp på skärmen, och vara väldigt förvirrande.

Vet inte vilket spel du snackar om men i BF4 så tappar du 'assisted kill' status efter kanske 15 sekunder.

Permalänk
Avstängd

60Hz tickrate verkar vara bekräftat.

Lite q and tell här
https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/4p4xpg/ama_ive_...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

4K gameplay enjoy

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd

Game will be awesome visually and in sound and destruction adds a whole new level.
worthy successor to BF1942

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Oops!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Inaktiv

Grattis!
Hur fick du den?

Permalänk
Medlem

Varit med EA/DICEs betatestare sen 2142-tiden så varför inte få tillgång till alpha också.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miska:

Varit med EA/DICEs betatestare sen 2142-tiden så varför inte få tillgång till alpha också.

Där ser man, riktigt härligt.

Permalänk
Medlem

Har med fått Men kan ej ladda hem det? Någon annan som fått tillgång som lyckats?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Deba:

Har med fått Men kan ej ladda hem det? Någon annan som fått tillgång som lyckats?

Kan inte ladda ner heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Har med fått Men kan ej ladda hem det? Någon annan som fått tillgång som lyckats?

Har access och laddade ner det utan problem. Det kan bero på att servrarna är nere kanske? Stod något om server restart inne i spelet.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Laddade ner utan problem och har spelat fyra härliga timmar redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II