Permalänk
Medlem

Usel prestanda i BF1/ 4

Hej Swec jag har problem med extremt låg fps i battlefield 1 och 4. Allt är bra tills jag kommer in på en server och börjar. Då går fps;en ner och jag kommer max upp till 50 fps. specsen är intel i5 4670k, 12gb ram och evga gtx 1070 FTW2 Tack för hjälp!

Permalänk
Medlem

Vilken uppkoppling har du? Till nätet menar jag

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Hur ser temperaturen ut på burken när det händer?
Har du koll på CPU/GPU användning?
Vad har du gjort för att försöka fixa felet?
Har du nyaste drivarna? Äldre drivare?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Kontrollera att windows är inställt på "hög prestanda".

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

@haiPA: Jag kör wifi

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Har inte kollat tempsen. Byte kylpasta igår och det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

@kdk_warhead: hur kollar jag prestanda?

Permalänk
Medlem

@Axel95: Windowsknappen, högerklicka på dator - välj egenskaper eller properties (beroende på om du har engelska eller inte). Därefter välj avancerade system inställningar och du kommer automatiskt in på prestandafliken. Välj därefter högst upp inställningar och justera efter bästa prestanda ---->verkställ.

OM inget av det här innebär någonting för dig - sök på avancerade systeminställningar i windows, alternativt advanced system settings

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@dntBSme: Jag kör wifi

Antog det därför frågade jag dig. Vilket Mk har du? Vad är för wi-fi adapter MK har?

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axel95:

@dntBSme: Jag kör wifi

Byt till kabel om du har möjlighet..sist jag testade med high-end trådlöst så laggade det ändå..ska man spela är det kabel som gäller...direkt in till routern eller fiberuttaget.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Byt till kabel om du har möjlighet..sist jag testade med high-end trådlöst så laggade det ändå..ska man spela är det kabel som gäller...direkt in till routern eller fiberuttaget.

Nu är det ju dålig fps han har, inte dålig ping.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeqvist:

Nu är det ju dålig fps han har, inte dålig ping.

Jo läste det, min FPS hoppade också hejvilt när jag hade WIFI.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jo läste det, min FPS hoppade också hejvilt när jag hade WIFI.

Märkligt..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hejsan Axel95,

Skrivet av Axel95:

Hej Swec jag har problem med extremt låg fps i battlefield 1 och 4. Allt är bra tills jag kommer in på en server och börjar. Då går fps;en ner och jag kommer max upp till 50 fps. specsen är intel i5 4670k, 12gb ram och evga gtx 1070 FTW2 Tack för hjälp!

Så tråkigt!
Battlefield-spelen visar små ikoner uppe till höger som kan ge ledtrådar om att något är knas;
http://i.imgur.com/rv7ufBv.png
Får du någon av dessa?
Har du flera skärmar?
- Kör Aktivitetshanteraren/Task Managern och se vilka processer som tar CPU.
- Kör även en GPU-Z och visa "Sensors"-tabben, för att se hur din GPU jobbar och dess temperaturer

Permalänk
Medlem

Jag tror det är något fel i spelet, jag har samma problem och det började någon gång efter den nya DLCn. Det kommer säkert att fixas snart hoppas jag.

Edit: Tror inte ditt problem har med det här att göra eftersom du får höst 50 frames, men det problemet som jag skrev dippar ner till 40 och det är bara i BF1.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: verkar ha löst. märkte att ram fatades i datorn så monterade om dem och så jag fick tolv. visade innan bara fyra. Då blev prestandan bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@ThomasLidstrom: verkar ha löst. märkte att ram fatades i datorn så monterade om dem och så jag fick tolv. visade innan bara fyra. Då blev prestandan bättre.

Bra att det löste sig!
Om spelet börjar swappa mellan RAM och disk skall du vara glad om du når upp till 50 FPS....

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: jap det gör jag nu och mer.