Permalänk
Medlem

Slutade med vejping på otroligt höga nivåer nikotinmässigt (15 / 20 mg) . De har antagligen skadat mig mycket på lungorna.

Gick över till snus men har under mitt återbesök till min gamla vana insett att de är dags att sluta med nikotin helt.

En motivation är att jag inte vill tappa håret. Jag hade blivit helt kal på huvudet där bak men när jag slutade med en medicin verkar håret komma tillbaka. Svårt att hänga med i svängarna för jag hade accepterat att bli bald fast än jag absolut inte ville det. Därmed hade jag bestämt mig för att vara rakad.

Hur eller hur, nikotin kan påverka håret så de får bli min motivation , även om den är helt skev i jämförelse med allt annat ont som kan hända en vid vejping och snusning.

Jag har nu snusat i två veckor och tänker de är bäst jag slutar snart innan jag blir för van vid en prilla under läppen. Har försökt hålla mig till svaga snus allt som oftast och kasta in en stark när vejpsugen blir för starka .

Ush när man läser folks dagböcker undrar jag om jag fixar de eftersom jag har slutat med två olika mediciner och vejping inom loppet av 8 veckor. Detta samtidigt som jag började en ny utbildning. Hur länge orkar jag bita ihop

En annan sak som hjälpte var den stora förändringen jag kände på gymmet, gällande vejping då. Tror jag ska köra onico faktiskt.

Wish me luck.

Permalänk
Medlem

Efter ett par decennium med snus har jag varit motiverad att sluta sista tiden... sista prillar tog jag lördag kväll, så inne på dag 2 utan snus nu.
Känns väl ändå bra! Sovit jäkligt bra inatt, känner mig piggare. Men är lite "groggig", hjärnan vill ha sitt nikotin.

Köpt lite tobaks- och nikotinfria dosor, funkar ganska bra som ersättare.

Permalänk
Medlem

Dag 3! Igår var de jobbigt, eftermiddagen mådde jag riktigt dåligt.
Idag känns det bättre, pigg som attans. Fastän sömnen blev ganska dålig inatt.

Fortsatt motiverad!

Permalänk
Medlem

Tips... :) Un consejo. :)

Skrivet av landahl:

Du borde flytta till typ kanarieöarna så har du livslust året runt.

Skrivet av mrkarisma:

Haha, ja det är typ nåt liknande jag planerar, fast istället bo någonstans i sydostasien 2-3 vintermånader om året 🙏🌞😎

Jag läste på nyheterna att det spanska folket / invånarna på Kanarieöarna har tröttnat på all turism. De var b.l.a. Trötta på att det inte finns billiga hus 🏡 att köpa på grund av alla turister som "tvingar ut dem på gatan", under högsäsong.

Så kanarieöarna hade jag undvikit (även fast jag kan spanska. Aunque yo se hablar el español, no hubiera ido a vivir en las Islas Canarias. ).

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag läste på nyheterna att det spanska folket / invånarna på Kanarieöarna har tröttnat på all turism. De var b.l.a. Trötta på att det inte finns billiga hus 🏡 att köpa på grund av alla turister som "tvingar ut dem på gatan", under högsäsong.

Så kanarieöarna hade jag undvikit (även fast jag kan spanska. Aunque yo se hablar el español, no hubiera ido a vivir en las Islas Canarias. ).

Det lät inget vidare .Det är även svårt att beställa saker på nätet till kanarieöarna eftersom många inte fraktar dit. Jag har även funderat på att flytta till en grekisk ö som tex Kreta.

Permalänk
Medlem

Gud, alla jag känner som snusar har en så sjukt rolig förnekelse kring beroende.
Förra gången var det en kille som sa att om den snusen han tycker är god hade funnits utan nikotin så hade han definitivt bara snusat den flera gånger om dagen istället för den med nikotin.

Den andra killen kör med argumentet "jag har glömt ta en snus i typ 3 dagar och kände ingen abstinens"
När han snusar den starkaste siberiska muntant-snusen som finns...

Just admit it, du är beroende!!

Ni är så starka i tråden, kämpa på!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det lät inget vidare .Det är även svårt att beställa saker på nätet till kanarieöarna eftersom många inte fraktar dit. Jag har även funderat på att flytta till en grekisk ö som tex Kreta.

Det finns även en dokumentär som gjordes för många år sedan "j@vl@ svenskar / f#cking suecos" men den dokumentären tog mer sikte på att svenskarna var för lata att lära sig det spanska språket.

Och det där med språkkunskaper för att bo och leva eller bli medborgare DET Är ju en annan diskussion.

Men för alla som funderar på att flytta till Spanien så kan jag informera om att de inte har livstid i straffskalan - enbart 30 år - om nu någon funderar i de bankerna...f'låt BANORNA...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃