Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mindfighter:

@webhallen Hur ser det ut med tilldelning då, kommer ni att få PS5:or i första skeppningen?

Halloj! Du tänker på till release? Ja det kommer vi

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Grymt, tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

det går sådär att beställa "Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

fungerar det för nån annan?

EDIT "ej köpbar"

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

det går sådär att beställa "Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

fungerar det för nån annan?

/f

Det fungerar visst inte om man är inloggad på elgiganten. Ta och logga ut så ska det funka.

Edit. Är inne och kollar på Elgiganten och nu är båda konsolerna "ej köpbara" som det var innan de släpptes. Jag hann ju köpa en.

Permalänk
Skrivet av fring:

det går sådär att beställa "Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

fungerar det för nån annan?

EDIT "ej köpbar"

/f

Beställde precis, funkade fint för mig. Var inloggad förresten.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte spela nån roll inloggad el inte, nått mer förslag på ställen att beställa ifrån med leverans i år..typ

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Det verkar inte spela nån roll inloggad el inte, nått mer förslag på ställen att beställa ifrån med leverans i år..typ

/f

Ja du kan ju alltid ta från Mediamarkt och köra upphämtning. Då finns det chans iaf att du får en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Ja du kan ju alltid ta från Mediamarkt och köra upphämtning. Då finns det chans iaf att du får en.

Första leveransen till release är fullbokad och släckt på MM, de har lagt upp en till bokning för andra leveransen som beräknas komma början av dec:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Medlem

Försökte beställa åt en kompis på Elgiganten, var inne 10:03 när dom blev aktiva. Men sen fick jag inga tillgängliga leveransalternativ så det tog slut fort.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Jag var också inne och la till en i varukorgen precis när de släpptes. Men kom upp inga tillgängliga leverans alternativ. Så måste tagit slut väldigt fort, ja. Var nog den enda chansen till en konsol på release borta

Permalänk
Medlem

Jajja, slut på velandet

beställde på mm, får hoppas man får den innan jul iaf

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mediamarkt via epost:

Lanseringsdatumet på en artikel från din beställning med ordernummer XXXXXX som lades 12.06.2020 har ändrats:

SONY PlayStation 5 (PS5)

Det nya datumet för lansering är 2099-11-19.
Vänliga hälsningar,
MediaMarkt

Avdelning vi som har bokat på Mediamarkt får vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_b:

Första leveransen till release är fullbokad och släckt på MM, de har lagt upp en till bokning för andra leveransen som beräknas komma början av dec:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Oj, wow. Jag visste inte om det här. Då kan jag ju räkna in även mig med i en dec-leverans på mediamarkt. Är glad att jag hann lägga en på Elgiganten. Får se om man lyckas bättre där.

Permalänk

Jag tänkte boka via elgiganten och välja hämta i butik, men det gick ej.. Någon som vet om man ens kan boka til sin lokala butik? Går ju fan inte ens ringa till butiken och kolla. Måste man åka dit tro? Eller gäller det att hänga på dörren den 19e som det var med ps4?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av machiavelli1337:

Jag tänkte boka via elgiganten och välja hämta i butik, men det gick ej.. Någon som vet om man ens kan boka til sin lokala butik? Går ju fan inte ens ringa till butiken och kolla. Måste man åka dit tro? Eller gäller det att hänga på dörren den 19e som det var med ps4?

Det kommer inte finnas något i butik på releasedagen, allting är förbokat just nu och troligen kommer det inte finnas konsoler till försäljning i butik i år. Du kan välja pick up store på MM men då är det först mitten av december som du får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Avdelning vi som har bokat på Mediamarkt får vänta.

Fick ett mail med, men förstår inte exakt vad de försöker säga. Jag bokade en igår tidigt på morgonen, och då kunde man fortfarande köpa första batchen som kommer 19:e november.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Oj, wow. Jag visste inte om det här. Då kan jag ju räkna in även mig med i en dec-leverans på mediamarkt. Är glad att jag hann lägga en på Elgiganten. Får se om man lyckas bättre där.

Beror på när du la order, leveransen till release tog slut under onsdag FM. Du har fått ett mail där det står 2099-11-19 (misstag ska vara 2020) om du får det till release.

Permalänk
Medlem

Lyckades få en hos Elgiganten 10:01 trillade bekräftelsen in på mejl

Permalänk

@Jimmy_b: Ok, det var ju tråkigt. När ps4 släpptes hängde jag och en polare på dörren dagen till release. De hade då 10 st konsoller till försäljning. Men du är ändå säker på att de ej kommer ha?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av machiavelli1337:

@Jimmy_b: Ok, det var ju tråkigt. När ps4 släpptes hängde jag och en polare på dörren dagen till release. De hade då 10 st konsoller till försäljning. Men du är ändå säker på att de ej kommer ha?

Kan inte tala för alla men skulle bli väldigt förvånad om någon nekar förhandsbokningar för att spara det till butik, det är ett enormt tryck nu och förhandsbokningar fungerar på ett annat sätt än när PS4 släpptes.

Permalänk
Skrivet av Jimmy_b:

Kan inte tala för alla men skulle bli väldigt förvånad om någon nekar förhandsbokningar för att spara det till butik, det är ett enormt tryck nu och förhandsbokningar fungerar på ett annat sätt än när PS4 släpptes.

Men, det borde ju varit samma situation 2013? Var väl fullbokat överallt då med online. Ändå så fanns det fåtal i butik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av machiavelli1337:

Men, det borde ju varit samma situation 2013? Var väl fullbokat överallt då med online. Ändå så fanns det fåtal i butik.

Skillnaden nu är att lanseringspartners har fått sin exakta volym denna gång, så alla vet precis hur många de får när PS4 släpptes så hade man innestående ordrar som blev tilldelade och man visste inte exakt vad man fick till dag 1.

Permalänk
Skrivet av Jimmy_b:

Skillnaden nu är att lanseringspartners har fått sin exakta volym denna gång, så alla vet precis hur många de får när PS4 släpptes så hade man innestående ordrar som blev tilldelade och man visste inte exakt vad man fick till dag 1.

Är du säker på det? Jag har pratat med inet support, igår hade de ingen aning om hur många PS5 de skulle få in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av machiavelli1337:

Är du säker på det? Jag har pratat med inet support, igår hade de ingen aning om hur många PS5 de skulle få in.

Jag kan inte svara för hur alla återförsäljare gör, vill du chansa så kan det vara någon som sparar ett fåtal konsoler för att driva folk till butik på releasedagen och att man då får köa för att de har sparat ett 10-tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_b:

Skillnaden nu är att lanseringspartners har fått sin exakta volym denna gång, så alla vet precis hur många de får när PS4 släpptes så hade man innestående ordrar som blev tilldelade och man visste inte exakt vad man fick till dag 1.

Tvivlar också mycket på att alla återförsäljare redan vet hur många dom får in exakt.

Men det kommer säkerligen dyka upp enheter till försäljning i butik också då det är många som förhandsbokar, men sen ångrar sig eller köper någon annanstans så där kommer säkert säljas några i butik också.

Permalänk

"Det kommer att finnas i butik på release. Men inget som går att boka. 👍"

Detta svaret fick jag från Elgiganten precis på instagram. Dessutom sa personen att det inte är stora mängder konsoler som Sverige har fått tilldelat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av machiavelli1337:

"Det kommer att finnas i butik på release. Men inget som går att boka. 👍"

Detta svaret fick jag från Elgiganten precis på instagram. Dessutom sa personen att det inte är stora mängder konsoler som Sverige har fått tilldelat.

Yes då väljer de att hålla en del av sin volym för att erbjuda det på releasedagen och på så sätt få in fler kunder i butik. Då är det bara vara där tidigt och ställa sig i kö

Permalänk

Jag beställde igår 17:00 via Netonnet för 6k.. vet någon hur länge de hade haft förhandsbokningar och hur stor mängd de får? Igår kväll när jag kollade så gick det inte längre att köpa. Vågar man hoppas kunna lira demon s souls den 19e november 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Jag beställde igår 17:00 via Netonnet för 6k.. vet någon hur länge de hade haft förhandsbokningar och hur stor mängd de får? Igår kväll när jag kollade så gick det inte längre att köpa. Vågar man hoppas kunna lira demon s souls den 19e november 😅

Jag fick också orderbekräftelse på mejl igår 17:00 från netonnet 😁
De öppnade för förhandsbokningar på förmiddagen. Webhallen känns mest osäkert. De har accepterat ordrar i ett och halvt år utan några som helst garantier. De gick ut med ett pressmeddelande dessutom att förbokningarna var rekordhöga för ganska många månader sen.

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Jag fick också orderbekräftelse på mejl igår 17:00 från netonnet 😁
De öppnade för förhandsbokningar på förmiddagen. Webhallen känns mest osäkert. De har accepterat ordrar i ett och halvt år utan några som helst garantier. De gick ut med ett pressmeddelande dessutom att förbokningarna var rekordhöga för ganska många månader sen.

Då vår vi hoppas att de är lika hårda som Elgiganten har varit idag, att de som fick igenom ordern är garanterad en vid release..