Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Snusfri

Project Zomboid, RimWorld, FIFA 22, Hitman 3 bla.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

P3 spel tipsade om sommarspel i sitt förra avsnitt och jag fastnade för Oxygen not included.
Hsr sänkt några timmar än så länge och gillar konceptet än så länge. Dock väldigt svårt att få till en bra bas och det känns väldigt överväldigande med alla val och teknologier.

Permalänk

Fram tills för några dagar sedan var det Stray för hela slanten för familjen tills det tog slut. Jag har nyligen börjat en ny save i Stardew Valley på min Steam Deck, de två är som gjorda för varandra och jag är dessutom inte beroende av att tvn ska vara ledig

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 spelas mycket just nu. Väldigt lätt att fastna många timmar i detta spel, har nog inte nött så många timmar i sträck sen jag klev in i mass effect träsket 2012.

Spelar även lite Hitman 3, Warhammer 40 000 chaos gate daemonhunters och assassins creed odyssey till och från.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk

Har kört Cyberpunk senaste tiden. Är på 50 timmar totalt och har väl typ slutet kvar tror jag.
Ganska trevligt med en skaplig huvudstory och karaktärer och en del bra sidospår.
Det som drar ner det är ju dock striderna som inte är så intressant som quickhacker/sneakyboy.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Det har blivit en hel del LotRO (Lord of the Rings Online) för min del. De har nyligen fyllt 15 år, och jag har varit där merparten av den tiden. Ett riktigt myspys-MMO, rekommenderas varmt.

I övrigt har jag lirat Civ 5 i vanlig ordning, det tröttnar jag aldrig på. Civ 6 har jag aldrig fastnat för, men femman har mycket av originalets "just one more turn..", tycker jag.

Vampire Survivors är larvigt skoj också, det är ett mästerverk under utveckling.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

P3 spel tipsade om sommarspel i sitt förra avsnitt och jag fastnade för Oxygen not included.
Hsr sänkt några timmar än så länge och gillar konceptet än så länge. Dock väldigt svårt att få till en bra bas och det känns väldigt överväldigande med alla val och teknologier.

Finns mängder med fällor i ONI att trilla i som dödar kolonier flera timmar i förväg innan man ens märker att något är fel när man är ny, och när man väl gör det är det redan försent, helt klart ett spel som man behöver en större dos tålamod för att lära sig.

Permalänk
Medlem

Ensam kör jag just nu moddat terraria då tmodloder nyligen blivit uppsaterat att fungera med terraria 1.4

Annars kör jag deep rock galactic, risk of rain 2 och warhammer vermintide med kusinen. Vi ska börja köra dying light med

Permalänk
Medlem

Tibia 😎 spelet som man ALLTID återvänder till i perioder.

Lirar just nu på oldschool OT servrar och skapar mest kaos. Mycket PK (playerkilling) och så 😍

Om någon har lust att vara med så får man självfallet skicka PM så styr vi upp lite hjälp i början. 👏🏼👏🏼

Permalänk
Medlem

Pokemon GO

Permalänk
Medlem

Inget just nu, väntar på nästa POE league i Augusti typ.
zzz

Permalänk
Medlem

Captain of Industry, galet roligt om man gillar factory-spel.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Old School RuneScape, går i perioder. Håller på att gå för 99 Woodcutting sakta men säkert!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

Skakat liv i min gamla Wii, och lirar igenom Fishing Master. Extremt beroendeframkallande fiskespel, som till skillnad från typ alla andra fiskespel gör exakt noll ansats att vara seriöst

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Aldrig testat Hitman-spelen innan förutom dom gamla när man var liten. Så jobbar mig igenom Hitman trilogin för tillfället. Ruskigt bra som alla redan vet.

Sen startade jag Halo infinite igår lite pliktskyldigt då jag spelat igenom dom andra och vill nöta igenom kampanjen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Left 4 Dead 2 + en massa svordomar och könsord pga av puckade bottarna står kvar när tanken kommer eller springer rakt in i eld för att rädda en annan bot men istället stryker med. Det där slår aldrig fel

Grabbar en smoker mig samtidigt som en annan bot hamnar i knipa så springer två andra bottar och hjälper botten (ofta Louis) istället för mig 😡🤬

Idag finns cooka cola zero som går bra om man har diabetes.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag kört Vengaboys. Låter bra. Men tror inte att det var sånt spela som gällde.

Permalänk
Medlem

WoT, Civ6, Deep Rock Galactic, 7 days to die

Permalänk
Medlem

SCUM, Satisfactory, Space Engineers blandat med en skvätt COD MW

Permalänk
Medlem

Just nu mest Trackmania 2020, vill tillbaka till rpg i Nations Forever dock.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

Fallout 4

Mysigt att vandra runt i det karga landskapet och leta runt efter allt möjligt skräp till bosättningarna.

Permalänk
Medlem

Project Zomboid, kör en s.k "Nomad"-run efter att ha följt denna serie. Seriöst ett av dem bästa zombie spelet jag spelat.

https://www.youtube.com/watch?v=62YiQYfC4iE&list=PLHqSuWJSw8S...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Kör vidare på silver (1999) till PC. Kontrollerna tar ett tag att vänja sig vid men som rent äventyrsspel är det riktigt kul.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Blir inte så mycket spelande nuförtiden, men satt igår och kollade på Youtube där de spelade Company of Heroes. Blev lite sugen på skaffa det men får se. Minns att jag spelade det för väldigt länge sen. Sen ska dom släppa Company of Heroes 3 i november såg jag.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Inaktiv

Warzone och New World men börjar bli riktigt trött på båda två. Förhoppningsvis blir Warzone 2.0 bra så man får något nytt att sätta tänderna i.

Permalänk
Medlem

Gears of War Ultimate Edition for Windows 10. Det samt 4an var på 60% rea så passade på.
Blir jobbigt att jag måste få tag i en xbox360 och GoW2&3 för att kunna fortsätta men får väl lösas.

Permalänk
Medlem

Just nu kör jag traktor i Farming Simulator 22, men kommer ta någon flygning ikväll i MSFS då 737-600 släpptes igår av PMDG.

Permalänk

Precis börjat spela LoL (gammal HoN splelare), men spelar också en del Hearthstone igen efter långt uppehåll.

Permalänk
Medlem

World of Tanks med inslag av Tarkov ibland

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Generation Zero, besatt!

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.