[mini review] Svive Gemini vs Akracing Overturne

Permalänk
Medlem

[mini review] Svive Gemini vs Akracing Overturne

Hej!

Jag köpte precis en Svive Gemini gamingstol och har precis fått hem den. Jag tänkte att jag skriver ner mina första tankar.

1. Den är stor. Jag är 188 cm och väger 130kg. Jag når inte ner till golvet när den är längst upp. Jag nuddar inte "sidorna" med mina lår. Jag är en stor pojk men jag kan riktigt bre ut mig. Min flickvän på 160 cm sade att hon kände sig som ett litet barn i stolen.

Som ni kan se på bilden, har min AkRacing blivit riktigt sleten för att mina lår har tryckt ut metallen över mina 3 år med stolen. Båda stolarna är i sin max höjd. I likhet, så går AkRacingen längre ner.

2. Den är mjuk och tyget känns helt okej.

3. Den är inte så djup som jag hade hoppats, dvs, den går inte enda in i knäna om ni förstår hur jag menar?

Mina fantatiska paint skills visar lite vad jag menar.

4. Jag tycker att kudden för nacken sitter otroligt mycket bättre på Svive vs Akracing. Den sitter vid nacken medan den satt vid huvudet på Akracingen för mig.

TLDR: Det är en riktigt bra stol för oss långa tjockisar. Långa och tjocka kommer älska den här stolen. Största nackdelen vid första sittningen för mig? Att den inte är lika djup som jag hade önskat. Jag vet inte om den är värd full pris, men för 1999 är jag väldigt nöjd.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro