Marknaden, från grannlandet Norge

Permalänk
Medlem

Marknaden, från grannlandet Norge

Skickade en fråga om det här för ett dygn sen via kontaktformuläret utan respons så testar den här vägen istället

Jag vann NZXT-giftävlingen förra våren och fick då hem en riktigt trevlig dator som används dagligen till spel och adobe. Bra grejer, typ.

Nu fick jag tillbud att köpa ett asrock 6900xt till en bra peng så tänkte sälja det gigabyte 3070 vision oc som följde med vinstdatorn men då jag inte fick med kvitto/garanti på vinsten (vilket jag såklart är mer än ok med) så tänkte jag att det vore mest intressant att få sälja kortet på swec-marknaden (bor i närheten av funäsdalen, fast på norska sidan, så kan enkelt köra över till swe och skicka med svensk pakethantering).

Problemet är ju då att jag inte har swisch eller svenskt bank-id och kan därför inte betala/lägga,upp en annons.

Vore det möjligt att hitta någon slags enkel lösning som möjliggör att jag ändå får lagt upp en annons? Jag tänker som så att det känns bättre för mig att sälja kortet här, där jag trots allt kan hänvisa till tävlingsvinsten, än att försöka lägga ut den på norska motsvarigheten till Blocket där ingen hört talas om swec

Med hopp om lite hederlig goodwill,

Fredrik

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @TotalF

Vet att det tyvärr ej har fungerat tidigare, men pingar in @jreklund (vår webbutvecklare) så att vi får ett definitivt svar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej @TotalF,

Det var snällt av dig att tänka på vårt community som första anhalt. Vi har inget sätt att kringgå verifieringen med BankID via IDkollen, det är ett obligatoriskt steg. Betalningen är i teorin möjligt att gå förbi, då vi alltid kan ge ut rabattkoder och lösa pengarna på annat håll, det hjälper dock inte dig är jag rädd.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Ok, det var synd.

Tack för svaren dock

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2