PC-spelare köpte hårdvara för rekordhöga 54 miljarder kronor 2021

Permalänk

Inte så svårt att komma upp i dom summorna när ett nytt grafikkort kostar närmare en halv miljon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Har generellt köpt väldigt mycket mer prylar 2020-2021 än tidigare. Jag spenderade mer tid hemma, kombinerat med att det inte blivit något inkomstbortfall för mig av pandemin. Allt från ny mikro och kaffemaskin till TV, ljud- och musikprylar till datorhårdvara. Tror det varit likadant för många som inte förlorade inkomst eller blev uppsagda under pandemin som plötsligt slapp lägga tid på pendlande, onödiga möten på kontoret o.s.v.

När det gäller Teams-möten lyckades jag dock skrämma igång min gamla PS3 Eye med hjälp av någon hackad drivrutin och OBS Studio. Vill chefen se mig i HD får hen köpa hem en bättre webcam, inget som jag har lust att lägga pengar på

samma här, men jag köpte RC flyg relaterade grejer, som också börjar bli svårt att få tag på under pandemin, men inte priserna har inte dragit iväg.

så jag köpte mig en Jet Turbin istället för ett grafik kort, för den kunde jag köpa utan att scalpers var inblandade

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

"PC-spelare köpte hårdvara för rekordhöga 54 miljarder kronor 2021"
Så runt 3 personer kunde alltså köpa ett grafikkort

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi