CS2 Limited Test laggar i deathmatch och comp men inte i offlinemode med bots?

Permalänk
Inaktiv

CS2 Limited Test laggar i deathmatch och comp men inte i offlinemode med bots?

Jag provade nyss CS2 och är ganska imponerad. Men just nu laggar spelet och jag har satt maxping 25 och även satt all grafik på LOW samt stängt av MSAA. Provade även att koppla internet kabeln från uttaget i väggen och direkt till datorn samt stänga av allt annat som drar internet och sitter på 250/250 mbits lina, men det laggar fortfarande.

Då provade jag istället att köra GTA V och RDR2 online och fick inget lagg. Jag vet att det är beta, men vad kan felet vara? När man googlar på detta så verkar det som att många andra har det här problemet också. Jag hittade även videos där man kunde ändra rate och annat i console, men när man skriver in dem så finns inte dem alternativen? https://youtu.be/A9XjGH9ohvU?si=Y5DcDyE8KKj1lyLc

Har ni förslag på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

Om du menar det som faktiskt förklaras i video så är det interpolering och lagg-kompensation och inte vad lekman vanligtvis kallar för "lagg".

Valve tog bort de inställningarna i senaste uppdateringen eftersom de har 0 effekt.

Om du menar stutter så beror det förmodligen på att shaders behöver kompileras medans du spelar, sådant bli bättre över tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Om du menar det som faktiskt förklaras i video så är det interpolering och lagg-kompensation och inte vad lekman vanligtvis kallar för "lagg".

Valve tog bort de inställningarna i senaste uppdateringen eftersom de har 0 effekt.

Om du menar stutter så beror det förmodligen på att shaders behöver kompileras medans du spelar, sådant bli bättre över tid.

Nää jag kan inte fixa det. Spelar ju ingen roll om man tar disable på allting samt sätter på low resten... Får hoppas det fixas tills den riktiga releasen kommer för om RDR2 och GTA V funkar klockrent så är det något fel på CS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon350625:

Nää jag kan inte fixa det. Spelar ju ingen roll om man tar disable på allting samt sätter på low resten... Får hoppas det fixas tills den riktiga releasen kommer för om RDR2 och GTA V funkar klockrent så är det något fel på CS2.

Vem svarar du? Jag har inte sagt nåt om att fixa nåt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Vem svarar du? Jag har inte sagt nåt om att fixa nåt.

Jag trodde du menade att jag kunde manipulera shader inställningen för den finns i CS2. Men förstod fel då.