Söker ett spel från ungdomens år!

Permalänk
Medlem

Söker ett spel från ungdomens år!

dSåg några posts där folk hittade sina spel som de sökte så jag tänkte jag ger mig på något jag misslyckats med otaliga gånger. Någon gång sent 90-tal/tidiga 200x så spelade jag ett spel som jag ej kunnat hitta. Min dator kraschade kort efter att jag börjat spela det och sen dess har jag inte kunnat hitta spelet igen.

Det enda jag minns är att när man började så styrde man en karaktär, en kvinna om jag minns rätt, från en top-down/isometrisk vy. Man gick runt i vad som såg ut att vara en väldigt trashig tågbanestation/köpcentrum med mycket folk. Oavsett vad jag gjorde så kom vakter/hundar och spöade upp/döda mig så jag fick börja om så jag kom aldrig så långt (jag var ganska ung, kunde knappt engelska).

Inte mycket att gå på jag vet, antagligen därför jag än idag inte lyckats hitta spelet, but here goes nothing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

dSåg några posts där folk hittade sina spel som de sökte så jag tänkte jag ger mig på något jag misslyckats med otaliga gånger. Någon gång sent 90-tal/tidiga 200x så spelade jag ett spel som jag ej kunnat hitta. Min dator kraschade kort efter att jag börjat spela det och sen dess har jag inte kunnat hitta spelet igen.

Det enda jag minns är att när man började så styrde man en karaktär, en kvinna om jag minns rätt, från en top-down/isometrisk vy. Man gick runt i vad som såg ut att vara en väldigt trashig tågbanestation/köpcentrum med mycket folk. Oavsett vad jag gjorde så kom vakter/hundar och spöade upp/döda mig så jag fick börja om så jag kom aldrig så långt (jag var ganska ung, kunde knappt engelska).

Inte mycket att gå på jag vet, antagligen därför jag än idag inte lyckats hitta spelet, but here goes nothing.

Hmm, så det var ett PC spel alltså? (inte konsol eller Mac?)
Var det något påkostat eller mer sharewarestil tror du? (hade du fullversion eller demo?)
Var det typ nutid, snar framtid eller mer ren sci-fi?
Säker på att det var både vakter o hundar som jagade dig?
När du säger top down isometriskt, menar du då snett uppifrån typ Crusader?

Eller mer "rakt" uppifrån?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

dSåg några posts där folk hittade sina spel som de sökte så jag tänkte jag ger mig på något jag misslyckats med otaliga gånger. Någon gång sent 90-tal/tidiga 200x så spelade jag ett spel som jag ej kunnat hitta. Min dator kraschade kort efter att jag börjat spela det och sen dess har jag inte kunnat hitta spelet igen.

Det enda jag minns är att när man började så styrde man en karaktär, en kvinna om jag minns rätt, från en top-down/isometrisk vy. Man gick runt i vad som såg ut att vara en väldigt trashig tågbanestation/köpcentrum med mycket folk. Oavsett vad jag gjorde så kom vakter/hundar och spöade upp/döda mig så jag fick börja om så jag kom aldrig så långt (jag var ganska ung, kunde knappt engelska).

Inte mycket att gå på jag vet, antagligen därför jag än idag inte lyckats hitta spelet, but here goes nothing.

Heavy metall FAKK 2?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, så det var ett PC spel alltså? (inte konsol eller Mac?)
Var det något påkostat eller mer sharewarestil tror du? (hade du fullversion eller demo?)
Var det typ nutid, snar framtid eller mer ren sci-fi?
Säker på att det var både vakter o hundar som jagade dig?
När du säger top down isometriskt, menar du då snett uppifrån typ Crusader?
https://i.ytimg.com/vi/Y7KgaOVUqi0/maxresdefault.jpg
Eller mer "rakt" uppifrån?

PC. Mycket möjligt att det var demo, majoriteten av mina spel på den tiden var från PC tidningen..
Såg lite dystopiskt/sci-fi aktigt. Eventuellt snar framtid. Mycket grått. Vyn var typ som bilden du länkade fast mer utzoomat.

Skrivet av perost:

Nope!

Skrivet av Swedishchef_90:

Heavy metall FAKK 2?

Nope!

Permalänk
Medlem

Alltså... inte Falllout, då? (1 eller 2)

Syndicate? Syndicate Wars?

Commandos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

PC. Mycket möjligt att det var demo, majoriteten av mina spel på den tiden var från PC tidningen..
Såg lite dystopiskt/sci-fi aktigt. Eventuellt snar framtid. Mycket grått. Vyn var typ som bilden du länkade fast mer utzoomat.

Nope!
Nope!

https://www.mobygames.com/game/661/septerra-core-legacy-of-th...
?

The Operative: No One Lives Forever
Gameplay of The Operative: No One Lives Forever?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Alltså... inte Falllout, då? (1 eller 2)

Syndicate? Syndicate Wars?

Commandos?

Ingen av de!

Skrivet av Swedishchef_90:

https://www.mobygames.com/game/661/septerra-core-legacy-of-th...
?

The Operative: No One Lives Forever
Gameplay of The Operative: No One Lives Forever?

Septerra core är snarlikt, likt den setting vill jag säga. Men karaktären hade inte blått hår. Kanske rött? Eventuellt liiite äldre spel.

Permalänk
Medlem

Heath?
Arcanum?
Underail expedition?
Någon utav Shadowrun-spelen?
Meat Puppet?

Har du testat söka på t.ex. https://www.mobygames.com/game ?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Heath?
Arcanum?
Underail expedition?
Någon utav Shadowrun-spelen?
Meat Puppet?

Har du testat söka på t.ex. https://www.mobygames.com/game ?

Ingen av de Har inte kikat på mobygames, men vet knappt vad jag skulle peta in, allt jag minns är det jag beskrivit ovan