Högerbenet avlider vid körning.

Permalänk
Medlem

Högerbenet avlider vid körning.

Hallå!
Besväras jättemycket av detta fenomenet, någon nerv i höger höft/lår som totalt ger upp när jag kör bil, följt utav smärta som tar evigheter att försvinna.

Det verkar lätta lite av att "hålla ihop" benen men efter som jag är en man så återgår ju benen till sitt naturliga läge så fort man slappnar av.

Testat alla möjliga inställningar på sätet men inget tycks hjälpa, kan knappt köra mer än 30 minuter utan att våndas nämnvärt.
Max höjd på sätet, längst bak, lägsta inställning, sitta på kuddar... börjar få slut på idéer.

Någon annan som haft liknande besvär? Tips!?

Detta är hur foten hamnar på pedalen. Om jag håller foten "rakt" på pedalen så får jag kramp av att tvinga ihop benen och att inte kunna "vila" på pedalen utan måste hålla ifrån för att undvika maxgas.

Permalänk
Medlem

Får du samma i alla bilar?

Skaffa farthållare så slipper du gasa hela tiden. Går att hitta på bilar från ~80 talet och framåt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Skulle först bokat besök hos en sjukgymnast.
Chansen är att dom kan hitta orsaken och komma med tips.

Steg 2 är att kolla om ett bilbyte skulle hjälpa.

Men på kort sikt så kan du ju fixa ett elastiskt band som kan hålla benen i ett bättre läge när du kör.

Permalänk
Medlem

Du har inte plånboken eller snusdosa etc. i höger bakficka - farsan en gång i tiden klagade på ungefär liknande sak - tills han en dag insåg att han hade glömt plånboken på en längre resa och besvärades då inte av det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Skaffa farthållare så slipper du gasa hela tiden. Går att hitta på bilar från ~80 talet och framåt.

Plus på detta såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hallå!
Besväras jättemycket av detta fenomenet, någon nerv i höger höft/lår som totalt ger upp när jag kör bil, följt utav smärta som tar evigheter att försvinna.

Det verkar lätta lite av att "hålla ihop" benen men efter som jag är en man så återgår ju benen till sitt naturliga läge så fort man slappnar av.

Testat alla möjliga inställningar på sätet men inget tycks hjälpa, kan knappt köra mer än 30 minuter utan att våndas nämnvärt.
Max höjd på sätet, längst bak, lägsta inställning, sitta på kuddar... börjar få slut på idéer.

Någon annan som haft liknande besvär? Tips!?

Detta är hur foten hamnar på pedalen. Om jag håller foten "rakt" på pedalen så får jag kramp av att tvinga ihop benen och att inte kunna "vila" på pedalen utan måste hålla ifrån för att undvika maxgas.
https://i.imgur.com/Ag3dHuj.png

Gå till sjukgymnast/fysioterapeut. Det låter som att du antingen har diskproblem i ryggen, eller längs med posteriala kedjan som gör att nerver i benet kommer i kläm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Får du samma i alla bilar?

Skaffa farthållare så slipper du gasa hela tiden. Går att hitta på bilar från ~80 talet och framåt.

Skrivet av Svensktiger:

Skulle först bokat besök hos en sjukgymnast.
Chansen är att dom kan hitta orsaken och komma med tips.

Steg 2 är att kolla om ett bilbyte skulle hjälpa.

Men på kort sikt så kan du ju fixa ett elastiskt band som kan hålla benen i ett bättre läge när du kör.

Tack för svaren!
Jag köpte precis bilen, en jättefin Corolla från 2005, och jag hade inte så ont dom första månaderna, men nu är det värre... men jag önskar jag hade cruise control, nästa gång jag köper bil så får det bli så, men lite svårt med bilköp och långtidssjukskrivning.

Gummiband låter ju som något som kanske hjälper högerbenet att hamna i en vettigare vinkel.
Jag vet att man ska ta det försiktigt med google men det känns som att det verkar vara något sciatica-liknande, i och med att det liksom blir en sorts inflammation i hela höften.

https://blog.barricaid.com/blog/how-to-manage-your-sciatica-p...

Några rekommenderade att man kunde köpa speciella lumbar supports, så jag ska se om jag hittar något som inte kostar skjortan...

Hittade en tråd med en annan som tycks ha samma besvär med corolla 2001
https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/3261-corolla-dr...

Jag ska studera denna informationsblanketten också och se om jag kan ställa stolen bättre.
https://www.physiomed.co.uk/uploads/guide/file/21/Physiomed_S...

Alla youtube-klipp som visar hur man "ska" hålla foten / benet visar ju exakt samma som jag gör, dvs att benet lutar åt höger så att man får en sorts sned-vriden landning på själva pedalen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Du har inte plånboken eller snusdosa etc. i höger bakficka - farsan en gång i tiden klagade på ungefär liknande sak - tills han en dag insåg att han hade glömt plånboken på en längre resa och besvärades då inte av det...

Skrivet av Yonie:

Gå till sjukgymnast/fysioterapeut. Det låter som att du antingen har diskproblem i ryggen, eller längs med posteriala kedjan som gör att nerver i benet kommer i kläm.

Tack!! Ingen plånbok i fickan, men jag har gått upp en del i vikt vilket säkerligen inte hjälper situationen. Jag hade aldrig detta problemet i min lilla Yaris från 2004 som jag körde ca 3000 mil med, men jag ska träffa en läkare för min artros i händerna snart och då kan jag fråga om en tid till sjukgymnast.

Permalänk

Tycker du ska söka till läkare eller sjukgymnast. Av det lilla du berättar kan det var nerv som är kläm som vid ischias. En läkare eller sjukgymnst kan sortera ut om det är det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Men då känns det som jag har en plan, jag kollar med läkare/fysio så fort jag kan.
Tack snälla ni för alla bra tips <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack!! Ingen plånbok i fickan, men jag har gått upp en del i vikt vilket säkerligen inte hjälper situationen. Jag hade aldrig detta problemet i min lilla Yaris från 2004 som jag körde ca 3000 mil med, men jag ska träffa en läkare för min artros i händerna snart och då kan jag fråga om en tid till sjukgymnast.

Sjukgymnast/fysioterapeut behöver du ingen remiss till utan det är bara att beställa tid hos en och betala 100:- så det behövs ingen läkare till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Sjukgymnast/fysioterapeut behöver du ingen remiss till utan det är bara att beställa tid hos en och betala 100:- så det behövs ingen läkare till.

Nej men jag ska till läkare ändå så jag tänker att jag tar upp det med han. (y)

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
Efter möten med fysioterapeut, medicinsk massage och stretching so är problemet fortfarande kvar.
Misstänker att det är Piroformis syndrom vilket triggas av när man håller benet i denna positionen:

Istället ska man hålla båda benen raka på pedalerna, men det finns INGET sätt att göra detta utan att pedalen bara trycks ner i max gas...

Istället ska man undvika all rotation av benet och det ska vara såhär ungefär:

Då släpper ju smärtan, men som sagt, gasen trycks ner i botten så fort man försöker slappna av benet.

Ett tappert försök att montera in cruise control gjordes men resulterade i en bränd kontaktrulle, om jag hade pengar hade man bara skaffat en ny bil med cruise såklart...

Jag förstår inte varför gaspedalen är så överdriver lätt att trycka ner, men hur som helst så undviker jag helt enkelt att köra bil bäst jag kan...

https://www.corewalking.com/7-tips-for-driving-with-sciatica-...

Permalänk
Medlem

Det kanske låter lite för enkelt men hur är det med motion i övrigt? Som långtidssittare kan jag märka att jag får nervkläm på vänstersidan i bilen, men om jag envisas med att promenera 30 minuter om dagen så försvinner dessa problem och återkommer inte förens jag blir lat igen. Hjälper även min rygg och nacke.

Permalänk

Har samma bekymmer i vissa bilar (för korta/felkonstruerade sittdynor). Jag brukar ha med en tennisboll som jag lägger under höger lår. Sen får man flytta runt den lite så man hittar den ömma punkten, funkar för mig i alla fall.

Visa signatur

Main Computer:
CPU: Intel I9 12900K MB: Asus Prime Z690-P D4 Chassi: Obsidian 750D PSU: Corsair RM850x V2
CPU FAN: Noctua NH-U12A chromax black GPU: Gigabyte 1060 GTX RAM: 64GB DDR4 HD1 OS: MSI SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 1TB HD2 VM-Ware: Kingston SSDNow A400 960GB HD3 Lagring: Western Digital Black - 2TB Chassi FAN: Noctuna 4x120mm

Permalänk
Medlem

Jag har samma!
Piriformis, den jäveln mitt inne i högerröven, krampar och stryper av ischias eller nåt sånt.

Jag har en jättemodern bil med alla olika sorters självkörarskit som adaptiv farthållare och sånt, men vad hjälper det när högerbenet vill köra full patte i parkeringshuset? Man vill ju liksom bara sträcka ut benet tre meter och det kan man inte göra på e20 hur mycket farthållare man än har.

Jag åker på det när jag har suttit och varit en potatissäck vid datorn hela dagen, sen varit en potatissäck på krogen och sen varit en potatissäck framför tv:n.

Man kan stretcha livet ur sig och den där skitmuskeln, men det hjälper aldrig helt. Enda sättet för mig att bli av med det är att sysselsätta mig med något som tvingar mig att använda höftens hela rörelseregister.

Jag vet inte hur ditt arbets-/hemliv ser ut, men om jag tar en morgonpromenad och kanske kör ett par utfallssteg när jag kommer hem och är varm hjälper det lite.

Om jag några gånger under dagen kommer upp ur stolen och hukar mig hela vägen ner ett par gånger och hämtar något att dricka så hjälper det lite.

Om jag skiter i tv:n och grejar lite i trädgården eller garaget på kvällen så hjälper det lite.

Inget enskilt löser knuten, men massa småsaker som leder till rörelse under dagen hjälper!

Om du är en gymkille, gör såna höftjucksövningar för att stärka upp gluteus maximus och nåt gött för magrutorna.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Hedersmedlem

Någon slags kudde mellan benet och mitterkonsolen kanske? Finns även en del hjälpmedel, men kostar ofta skjortan iom. sådana förtag gör allt för att blåsa försäkringskassan på pengar. Testa googla handgas, höja gaspedal o.l. Går även att fixa gaspedal för vänsterfoten, men kräver automatlåda.

Kan även gå att eftermontera farthållare. Finns beg. på bildelsbasen och Ebay säljer kompletta kit. Oklart hur krångligt det är att montera.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Det kanske låter lite för enkelt men hur är det med motion i övrigt? Som långtidssittare kan jag märka att jag får nervkläm på vänstersidan i bilen, men om jag envisas med att promenera 30 minuter om dagen så försvinner dessa problem och återkommer inte förens jag blir lat igen. Hjälper även min rygg och nacke.

Jag är definitivt en långsittare hemma, och vikten är långt över va den borde, så det är något jag måste jobba på.
Har hund och arbetstränar, och tar första chansen att ge mig ut på äventyr i skogen (Disc golf!) men det räcker ju inte så långt.
Jag gör vissa övningar hemma nu, införskaffat en foam roller samt ett ichias-säte till bilen, men som sagt ovan, inte jätte-effektivt

Skrivet av mavicxp21:

Har samma bekymmer i vissa bilar (för korta/felkonstruerade sittdynor). Jag brukar ha med en tennisboll som jag lägger under höger lår. Sen får man flytta runt den lite så man hittar den ömma punkten, funkar för mig i alla fall.

Jag har också testat tennisboll, det är ju en riktig klassiker. Men i mitt fall så är det bara att när benet blir roterat höger så kläms nerven oavsett vad jag sitter på...

Skrivet av jonasc:

Jag har samma!
Piriformis, den jäveln mitt inne i högerröven, krampar och stryper av ischias eller nåt sånt.

Jag har en jättemodern bil med alla olika sorters självkörarskit som adaptiv farthållare och sånt, men vad hjälper det när högerbenet vill köra full patte i parkeringshuset? Man vill ju liksom bara sträcka ut benet tre meter och det kan man inte göra på e20 hur mycket farthållare man än har.

Jag åker på det när jag har suttit och varit en potatissäck vid datorn hela dagen, sen varit en potatissäck på krogen och sen varit en potatissäck framför tv:n.

Man kan stretcha livet ur sig och den där skitmuskeln, men det hjälper aldrig helt. Enda sättet för mig att bli av med det är att sysselsätta mig med något som tvingar mig att använda höftens hela rörelseregister.

Jag vet inte hur ditt arbets-/hemliv ser ut, men om jag tar en morgonpromenad och kanske kör ett par utfallssteg när jag kommer hem och är varm hjälper det lite.

Om jag några gånger under dagen kommer upp ur stolen och hukar mig hela vägen ner ett par gånger och hämtar något att dricka så hjälper det lite.

Om jag skiter i tv:n och grejar lite i trädgården eller garaget på kvällen så hjälper det lite.

Inget enskilt löser knuten, men massa småsaker som leder till rörelse under dagen hjälper!

Om du är en gymkille, gör såna höftjucksövningar för att stärka upp gluteus maximus och nåt gött för magrutorna.

Åh vilket bra svar. Glad jag inte är ensam om detta!!
Tack för alla tips, låter som "hälsosam och rörlig livsstil" är lösningen på detta och tusentals andra grejor! (Som vanligt!)

Skrivet av Kent:

Någon slags kudde mellan benet och mitterkonsolen kanske? Finns även en del hjälpmedel, men kostar ofta skjortan iom. sådana förtag gör allt för att blåsa försäkringskassan på pengar. Testa googla handgas, höja gaspedal o.l. Går även att fixa gaspedal för vänsterfoten, men kräver automatlåda.

Kan även gå att eftermontera farthållare. Finns beg. på bildelsbasen och Ebay säljer kompletta kit. Oklart hur krångligt det är att montera.

Ska kolla på detta, just hjälpmedel verkar vara svårt, men för några veckor sedan använde jag ett spännband för att dra ihop benen (rip testicles) och det hjälpte ju lite med nerven när benet inte roterades utåt, men kanske finns något mer rimligt alternativ.

Jo tack, bilen har ju redan en farthållare-dator i sig, elektronisk gas osv... Köpte en farthållare, kopplade in, och fick lampan att tända sig, sedan kom jag till segmentet att emulera att man inte tryckt ner kopplingen (Just denna bilen stänger av farthållaren om du trycker ner kopplingen) och behövde applicera en 12v signal på pin 8 i rattrullen och därmed brände jag hela skiten och fick beställa en ny rulle från Litauen xD Bara glad att jag lyckades reparera skadan, jobbigt att köra utan airbag.

Hade jag haft det bra ekonomiskt så hade jag bara lämnat in den, men efter som det handlar om bil-elektronik med kopplingscheman och liknande så funkar det inte med "bosse på gatan ner kan hjälpa dig svart" utan man får lämna till en riktig verkstad, funkar inte för mig just nu :X

Permalänk
Medlem

Här har vi min egna uppfinning, det fungerar faktiskt... Kalla det "den fattiga mannens farthållare"

Istället för att sitta med sned fot så kan man läga hela sin fot på gaspedalen och hålla stadig hastighet utan att gasen åker ner i botten. Och därmed inte vrida nerven och kan vila benet.

Klarade av att köra en hel timma idag utan stor vånda.
Hyfsat säkert tycker jag ändå... det värsta som kan hända är att du får några svampar som hoppar runt på golvet.

Har även beställt ett nack/rygg-stöd som jag hoppas ska hjälpa tillsammans med höft-stödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Här har vi min egna uppfinning, det fungerar faktiskt... Kalla det "den fattiga mannens farthållare"
<Uppladdad bildlänk>

Istället för att sitta med sned fot så kan man läga hela sin fot på gaspedalen och hålla stadig hastighet utan att gasen åker ner i botten. Och därmed inte vrida nerven och kan vila benet.

Klarade av att köra en hel timma idag utan stor vånda.
Hyfsat säkert tycker jag ändå... det värsta som kan hända är att du får några svampar som hoppar runt på golvet.

Har även beställt ett nack/rygg-stöd som jag hoppas ska hjälpa tillsammans med höft-stödet.

Värsta som kan hända är väl att dom hamnar bakom bromsen och gör att du inte kan tvärnitta så hårt och snabbt som du borde?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Värsta som kan hända är väl att dom hamnar bakom bromsen och gör att du inte kan tvärnitta så hårt och snabbt som du borde?

Gjorde ett test litet test för det, även om alla tre hade på något sätt hamnat bakom bromsen så är det rätt så lätt o trycka ner den i bott, precis som på gaspedalen. Oddsen att det skulle hända är dock en på femton miljoner. Sedan så slår ABS:en till långt innan pedalen når botten för mig. Men jo, bästa är ju att sätta en starkare fjäder på gasen, men krävs en jääävla stark fjäder i så fall xD

Men om man ska följa anvisningarna i guiden jag länkade, så ska man ju inte ens vrida foten över till bromsen för att bromsa, utan man ska lyfta hela benet till bromsen... Not that safe

Hur som, får testa lite längre, har fyra stycken nu, verkar vara the sweet spot.
Det är sjukt hur lite gasen behöver tryckas ner för att hålla hundra km/h... Vi snackar en millimeter

Permalänk
Rekordmedlem

Du får byta/justera gaswiren så du måste ha pedalen i bott för det dagliga hastighetsområdet.
Och eftersom du verkar ha en automat så får du hindra den att växla upp så det blir bra om du kör med gasen i botten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får byta/justera gaswiren så du måste ha pedalen i bott för det dagliga hastighetsområdet.
Och eftersom du verkar ha en automat så får du hindra den att växla upp så det blir bra om du kör med gasen i botten.

Det är en manuell, fick bara inte med kopplingen på bilden.
Behöver inte ändra något? Är en vanlig elektronisk gas på bilen. Att trycka gasen i bott är ju inga problem med mina extremt biffiga ben. (Bild bifogad)

Permalänk
Medlem

Finns några företag som sysslar med anpassningar, t.ex. handreglage för gas.

https://www.autoadapt.se/bilanpassningar/gas-och-broms/

https://bilanpassning.com/anpassningar/forarplats/handreglage...

Med flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Finns några företag som sysslar med anpassningar, t.ex. handreglage för gas.

https://www.autoadapt.se/bilanpassningar/gas-och-broms/

https://bilanpassning.com/anpassningar/forarplats/handreglage...

Med flera.

Problemet med dessa är att en sådan modifikation hade kostat mer än vad bilen varit värd.
Bilen stödjer ju dock cruise control, så om jag hade den tio-tusen-lappen hade jag lätt kunnat montera in en spak.

Hur som helst så har det gått okej att köra det senaste, jag kör också en tennisboll som ligger emot piroformis-muskeln och det hjälper faktiskt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Problemet med dessa är att en sådan modifikation hade kostat mer än vad bilen varit värd.
Bilen stödjer ju dock cruise control, så om jag hade den tio-tusen-lappen hade jag lätt kunnat montera in en spak.

Hur som helst så har det gått okej att köra det senaste, jag kör också en tennisboll som ligger emot piroformis-muskeln och det hjälper faktiskt lite.

Haft djävulska problem med piriformis och nerv i kläm, när det var som värst fick jag gå baklänges för att det gjorde för ont att lyfta benet framåt.

Några besök hos sjukgymnast/kiropraktor som tryckte på piriformis och att massera själv med hård boll (mycket hårdare än tennisboll) fick bort det.
Inte säkert att det är samma lösning för dig men ge inte upp med behandling hos vården.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att lägga in lite brickor under de främre fästena för stolen så att du får upp framkanten lite och benen får lite bättre vinklar. Hade liknande problem i min bil som inte riktigt är byggd för långbenta svenskar och jag gjorde så, skillnaden var som natt och dag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuCke:

Haft djävulska problem med piriformis och nerv i kläm, när det var som värst fick jag gå baklänges för att det gjorde för ont att lyfta benet framåt.

Några besök hos sjukgymnast/kiropraktor som tryckte på piriformis och att massera själv med hård boll (mycket hårdare än tennisboll) fick bort det.
Inte säkert att det är samma lösning för dig men ge inte upp med behandling hos vården.

Hade också problem när jag reste mycket med tåg och flyg. Försökte med en sjukgymnast och kiropraktor, han tryckte på den jävla lilla muskeln, men det var ingen långsiktig lösning. Upptäckte att det blev mycket bättre efter att åkt skidor en vecka, så jag började köra med benpress på gymmet och stretcha efteråt. Har inte haft problem sedan dess. Så för mig var det att träna stora sätesmuskeln och stretcha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Hade också problem när jag reste mycket med tåg och flyg. Försökte med en sjukgymnast och kiropraktor, han tryckte på den jävla lilla muskeln, men det var ingen långsiktig lösning. Upptäckte att det blev mycket bättre efter att åkt skidor en vecka, så jag började köra med benpress på gymmet och stretcha efteråt. Har inte haft problem sedan dess. Så för mig var det att träna stora sätesmuskeln och stretcha.

Skönt att det försvann och bra tips. Hade själv ont i ryggen ganska länge av vad jag förmodar för mycket stilla-sittande och det försvann också efter jag började träna. Man behöver nog inte köra superhårt heller om man inte gillar träning. Bara man aktiverar musklerna och dom får jobba lär hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuCke:

Haft djävulska problem med piriformis och nerv i kläm, när det var som värst fick jag gå baklänges för att det gjorde för ont att lyfta benet framåt.

Några besök hos sjukgymnast/kiropraktor som tryckte på piriformis och att massera själv med hård boll (mycket hårdare än tennisboll) fick bort det.
Inte säkert att det är samma lösning för dig men ge inte upp med behandling hos vården.

Tack snälla, jag har köpt en trigger-point grej samt en sådan här foam roller. Men ska kolla på att köpa en "Hård boll" om jag kan hitta någon bra.

Skrivet av Alphahanne:

Ett tips kan vara att lägga in lite brickor under de främre fästena för stolen så att du får upp framkanten lite och benen får lite bättre vinklar. Hade liknande problem i min bil som inte riktigt är byggd för långbenta svenskar och jag gjorde så, skillnaden var som natt och dag.

Det kan ligga mycket i det, det är en 2005 Corolla och japanerna är väl inte jättelånga, jag är 1.80 vilket inte är extremt långt dock. Har en svank-kudde och får upp höften så att man inte sitter som ett V i stolen... Så vitt jag förstått så ska ju benen vara 90 graders vinkel men det är ju omöjligt i en bil där man ofta ligger lite bakåt.

Skrivet av cp_:

Hade också problem när jag reste mycket med tåg och flyg. Försökte med en sjukgymnast och kiropraktor, han tryckte på den jävla lilla muskeln, men det var ingen långsiktig lösning. Upptäckte att det blev mycket bättre efter att åkt skidor en vecka, så jag började köra med benpress på gymmet och stretcha efteråt. Har inte haft problem sedan dess. Så för mig var det att träna stora sätesmuskeln och stretcha.

Jag har också gått på medicinsk massage för det nu, och visst, med sin armbåge och hela sin vikt så lyckades hon nå muskeln, och det var ju skönt, men så fort du sätter dig i bilen är problemet tillbaka... Jag följer övningarna jag fick från min fysioterapeut men har lagt till lite nya övningar från detta klippet, det är riktigt bra.