Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vafan, säger upp mitt Telia för första gången sedan typ 2012 och nu vill dom ha tillbaka routern som typ är lika gammal xD
Kanske for the best dock, får äntligen chansen att köpa en router som faktiskt klarar av att skicka signalen in till sovrummet...

Dom kunde lika gärna bett dig lämna den på närmsta returpunkt, för det är precis vad dom kommer göra själva...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Dom kunde lika gärna bett dig lämna den på närmsta returpunkt, för det är precis vad dom kommer göra själva...

Dom kanske är bittra av att bli av med en kund, men när man får pröjsa 599 för en 100/100 lina och inte erbjuder några bindnings-avtal så är det tyvärr dags att lämna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Dom kanske är bittra av att bli av med en kund, men när man får pröjsa 599 för en 100/100 lina och inte erbjuder några bindnings-avtal så är det tyvärr dags att lämna...

Jag har samma problem men kan inte lämna då min hyresvärd har nån deal med dom så bara Telia erbjuder fiber på min adress Kör 500Mbit för 699/mån medans polaren som bor en bit ifrån har 1Gbit med Bahnhof för typ 500/mån...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Dom kanske är bittra av att bli av med en kund, men när man får pröjsa 599 för en 100/100 lina och inte erbjuder några bindnings-avtal så är det tyvärr dags att lämna...

Här i Norge, där jag bor, kan jag välja mellan 100/100 för 698, 300/300 för 798 eller 500/500 för 898.

Med tre streamande kids i huset känns första alternativet för vekt så har blivit 300/300 här. Sjukt dyrt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Telia tar här 608.- månaden för 30 mbit via mobilnätet. Det finns inga andra alternativ sedan net1 lades ner.
Iofs är 30mbit tillräckligt för mig, jag klarar mig utmärkt på det, men det borde inte ens kosta 100.- månaden.
Ip-only började lova fiber här 2015, men fortfarande har de ingen uppgift om när det ska vara klart, om det ens blir det.

Permalänk
Medlem

Jag bytte till mobilt bredband av samma anledning. Enda jag gör är uppdatera spel på steam och streama, så behöver verkligen inte kvalitet från fiber nu för tiden

Permalänk
Medlem

Kollar efter bil med dragkrok för runt 50k för extra bruksbil, då jag behöver något i 2år (renoverar) nu när jag lämnar tillbaka leasingbilen och vill bara ha något som funkar under perioden. Men herre min skapare vad covid-perioden har förstört andrahandsmarknaden totalt.
Bara skrot och man får väldigt lite för pengarna nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Letade efter handskar för min sim-racing. Hittade en model som verkar passande, kollade runt på olika siter och nästan varje sida hade olika storleksguider. Borde de inte ha samma storleksguide från tillverkaren av handskarna? Bah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå!

Skrivet av Json_81:

Precis fått det bekräftat från pappersbruk att det fortfarande är en -mycket- energikrävande process att bleka, även om man nyttjar bättre metoder idag. Så tillbaka till denna halvnecro-post. Vem kan leverera oblekt toapapper? Jag köper på direkten.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Precis fått det bekräftat från pappersbruk att det fortfarande är en -mycket- energikrävande process att bleka, även om man nyttjar bättre metoder idag. Så tillbaka till denna halvnecro-post. Vem kan leverera oblekt toapapper? Jag köper på direkten.

Har inte sett nåt bruk som bleker med klor sedan hedenhös.
Numera använder man väteperoxid.
Fast det är klart, gamla processer kanske lever kvar i vissa bruk.

Permalänk

Jag var ner på min lokala matvarubutik under fredagen och fick se en gamer. Hur kunde jag veta att det var en gamer? Jo, gamern har ett par omistliga kännetecken som att hen varken äger ett gymmedlemskap eller en adekvat rakhyvel. Detta är självklart inte tillräckligt med bevis då det också hade kunnat vara en musiker av nån sorts jazz eller annan periferi musikgenre. Kollar man ner i varukorgen faller nämligen de sista pusselbitarna på plats. Fryspizza, chips och någon otäck energidryck som förmodligen har så många tillsatser att du blir självlysande. Med en stigande avsmak tittade jag upp ur korgen och våra blickar möttes tills jag förstod att det var en spegel jag stirrade in i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har inte sett nåt bruk som bleker med klor sedan hedenhös.
Numera använder man väteperoxid.
Fast det är klart, gamla processer kanske lever kvar i vissa bruk.

Nej, men att det fortfarande bör klassas som mer omiljövänligt än oblekt papper inte minst pga extra energiåtgång så känns väl som att det fortfarande är så att blekt papper är sämre för miljön än oblekt? Det är väl den enkla frågeställningen här, för mig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8