Permalänk

Corsair Vengeance RGB PRO (dummystickor)

Någon som har erfarenhet av dessa? Vill för symmetrins skull fylla ut mina minnesplatser, men har redan 2x16 GB och kan inte motivera för mig själv inköp av mera RAM.

Länk för förtydligande: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5448563

Permalänk

Troligen bara ett blindpcb utan minneskretsar och annat och bara ev anslutingar för rgb lyset på en corsair minneskylare.

Inget jag personligen skulle lägga 300:- på men svårt att se hur de skulle kunna fela heller är ju trots allt bara minnespcb fast utan minneskretsarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Troligen bara ett blindpcb utan minneskretsar och annat och bara ev anslutingar för rgb lyset på en corsair minneskylare.

Inget jag personligen skulle lägga 300:- på men svårt att se hur de skulle kunna fela heller är ju trots allt bara minnespcb fast utan minneskretsarna.

Jag vet, och vet att man får riktiga minnen för ca dubbla priset, men är osäker på om det går att blanda 2x16 med 2x8 t ex...

Permalänk
Skrivet av BurningSnowman89:

Jag vet, och vet att man får riktiga minnen för ca dubbla priset, men är osäker på om det går att blanda 2x16 med 2x8 t ex...

Det ska funka gjort det förr utan bekymmer och t. Om. Dual channel om du sätter lika mycket på varje kanal

Men 32GB ram räcker.

Men köp dem utan minneskretsar om det känns säkrare och zu inte vill behöva ev fiffla för att få igång det de ska inte påverka öht iom att de troligen inte kommer ses som ramminnen äns.

Är ju iaf corsair hade det varit heikopeiko skulle jag någ hållit mig mer skeptisk men corsair har ju iaf ett rykte att uppehålla.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows