Permalänk

Uppgradering dator

Hej,

Ikväll kommer jag att göra en uppgradering av min dator. Ska byta CPU, GPU, ramminnen och moderkort. Blev ett Rtx 4060, Ryzen 5 7600 och 16gb ram. Är det något särskilt jag behöver tänka på? Behöver jag tömma ssd-disken innan eller är det bara stoppa in allt och köra?
Tacksam för tips…

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anderzzon12:

Hej,

Ikväll kommer jag att göra en uppgradering av min dator. Ska byta CPU, GPU, ramminnen och moderkort. Blev ett Rtx 4060, Ryzen 5 7600 och 16gb ram. Är det något särskilt jag behöver tänka på? Behöver jag tömma ssd-disken innan eller är det bara stoppa in allt och köra?
Tacksam för tips…

Det är alltid bäst att installera om när det handlar om win, ibland går det att flytta en installation men det är sällan den blir optimal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Bästa är som sagt ominstallation men om hårdvaran är liknande och använder samma universaldrivare från tillverkaren så kan det fungera.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows