Koppla in chassi strömknapp i moderkort.

Permalänk
Medlem

Koppla in chassi strömknapp i moderkort.

Hej.

Jag lyckades rycka kablarna snabbare än vad jag tänkte när jag skulle felsöka ett nätagg. Och lyckas inte klura ut hur jag ska kopppla in 3 kontakter alla tre är 2 poliga och ska ju sitta mellan 2 plintar.

Jag är säker på att kablarna ska in på dessa plintar men lyckas inte klura ut vilket moderkort det är.

Dator i fråga en "medion eraser engineer e10 md34907"

Kablarna kommer från strömknappen på chassit.
1 paret
2 paret reset switch
3 paret panel led switch

Är det någon som skulle kunna vara en hjälte och hjälpa mig?

Vet inte hur jag bifogar en bild verkar misslkyckas.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bilden på datorn? Isåfall är det bara att trycka på "Skriv svar"-knappen (du kan inte bifoga från rutan direkt i tråden), och sedan den lilla knappen här:

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Får se om jag lyckas nu

Skrivet av Thomas:

Har du bilden på datorn? Isåfall är det bara att trycka på "Skriv svar"-knappen (du kan inte bifoga från rutan direkt i tråden), och sedan den lilla knappen här:

<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiiffii:

<Uppladdad bildlänk>

Yes nu lyckades jag!

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort har du? Det brukar stå vad varje pinne betyder men det gör det inte på din.

Du får nog leta reda på manualen för att få hjälp.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Vilket moderkort har du? Det brukar stå vad varje pinne betyder men det gör det inte på din.

Du får nog leta reda på manualen för att få hjälp.

Det är det som är mitt problem att hitta namnet och manual för morderkortet. Men i nuläget är planen att nästan försöka kortsluta start pinnarna (blir att chansa på vilka det är) för att kunna starta och köra speccy

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är specialmoderkort för datorn så är det nog manual till datorn som behövs, men det är ju ingen självklarhet att det står där heller.

I övrigt kan du väl hitta iaf power LED med multimeter, men resten kan väl bli svårt utan att testa sig fram.
Inte optimalt att kortsluta slumpvalda pinnar, men om motstånden till lysdioderna är på moderkortet (inte vid LED:en) så lär det vara lugnt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har mekat med någon enstaka Medion Erazer, och då har det varit ”standard”-pinout på moderkortet enligt ovanstående illustration. Tror att det var ett ommärkt ECS-moderkort i den burken.

Men det kanske är bäst att försöka hitta manualen för att vara helt säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Har mekat med någon enstaka Medion Erazer, och då har det varit ”standard”-pinout på moderkortet enligt ovanstående illustration. Tror att det var ett ommärkt ECS-moderkort i den burken.

Men det kanske är bäst att försöka hitta manualen för att vara helt säker.

Tack!
Hittade tillslut även moderkorts namnet genom att kolla efter ledtrådar på drivrutiner. Det stämde bra med det du skicka 👍