Lagra filer i Sverige för en fiberförening

Permalänk

Lagra filer i Sverige för en fiberförening

Hej

Om det ligger fel så flytta till rätt del på forumet.

Jag söker någon bra och prisvärd lagring för en förenings filer, protokoll, avtal mm. Jag är inne på att hyra fysisk lagringsutrymme i Sverige. Detta med tanke på GDPR men det funkar naturligtvis i ett annat EU-land. Men kan vara bra att lägga pengarna i Sverige.
Har kikat på storegate som verkar rätt vettig. Men det finns säkert flera andra och kanske bättre?

En i styrelsen vill köpa ett office 365 familjeabonnemang för lagring. Det känns som att det faller bort för GDPR. Men även för att ha en gemensam lagringsyta (inget behov av separata ytor) så måste vi använda en inloggning. Alternativet är väl i så fall deras tjänst för företag men då blir det andra priser samt att vi fortfarande inte har en gemensam yta. Känns även som en struligare lösning när styrelsen ändras. på gamla ledarmöter ska deras konton tas bort och de nya få tillgång till dem. Men jag kanske har fel?

Har ni några funderingar och förslag vart jag ska kika på lämpliga tjänster? Argument för och emot olika tjänster?

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Går ni som ideel förening kan ni faktiskt få Microsoft 365 gratis, och numera om man skapar en ny Tenant så kan den läggas i Sverige. (https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/nonprofit)

Men pratar vi ren lagring, alltså inget behov av mail eller liknande finns det troligtvis billigare lösningar anpassade för det som jag säkert tror någon som vet kommer rekommendera.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -