True wireless in ear för samtal

Permalänk
Medlem

True wireless in ear för samtal

Hej,

Är på jakt efter ett par nya in ear lurar för telefonsamtal. Jag har tidigare haft oneplus buds pro som jag ogillade av alla anledningar, passform, tappade parningen, ändrade inställningar mellan ANC och hear through när de inte satt bra i örat, kopplade ner samtal när man rättade till dem i örat (touch kontroll). Däremot var mikrofonen kanon. Dem har jag tappat bort.

Har ett par Jabra evolve 2 buds (med separat usb dongel till datorn) som jag har till min jobbdator och jobbtelefon. De är motsatsen till oneplus, sitter kanon, fysiska knappar så inga olyckliga tryck, ändrar inte inställningar etc, däremot är mikrofonen makabert dålig. Har jag dem i när jag åker bil så får jag så många klagomål på att ljudet är dåligt att jag till slut får köra högtalartelefon (har inte inbyggt i bilen).

Likaså upplever jag hustruns jabra elite 7 pro som bra på allt utom mikrofonen...

Vad skulle ni rekommendera för lurar för telefonsamtal?

Mina önskemål är:
True wireless in-ear
Bra mikrofon
Passiv ljuddämning (antar att ANC och hear through följer med på köpet i de flesta alternativen, men bättre ANC är helt ointressant för mig)
Ljudkvalitet skadar ju inte om den är bra.
budget typ 3000

Jag gillar jabras lurar men vågar inte satsa på elite 10 med tanke på att jag har erfarenhet av 2 olika med dålig mikrofon, någon som vet om de är bättre i det avseendet?
Sony wf-1000xm5 verkar vara ett populärt alternativ.

Blir mikrofonen bättre på dyrare lurar eller är det ANC och ljudkvalitet som får fokus på high end?

Mvh Erik