Google podcast läggs ner, vad ska man använda istället?

Permalänk
Medlem

Google podcast läggs ner, vad ska man använda istället?

Jag har använt Google podcast på telefonen för att följa mina favoritpoddar, men nu lägger ju Google ner sin podcasttjänst.
Tydligen tycker dom att man ska använda Youtube-music istället, en tjänst som dessvärre inte kommer att ha en av mina favoriter, The Skeptics’ Guide to the Universe.

Jag tror att mina favoritpoddar kommer att finnas på Spotify, men jag kommer dessvärre inte riktigt överens med Spotify-appen när det kommer till att lyssna på podcasts.

Så därav frågan, vad finns det för bra alternativ till Google Podcast för att lyssna på poddar på telefonen?

Podcastnamn korrigerat. // MOD
Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Alternativ med öppen källkod: AntennaPod

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Alternativ med öppen källkod: AntennaPod

Instämmer helt.

Permalänk
Medlem

Hehe, som gynnare av The Skeptics’ Guide to the Universe borde jag ju kunnat skriva namnet rätt

@ztenlund & @Makkusu Tack för tipset, jag ska prova AntennaPod!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Overcast.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Alternativ med öppen källkod: AntennaPod

Någon som vet om denna lirar bra med Android Auto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Någon som vet om denna lirar bra med Android Auto?

Länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makkusu:

Åh, den där tackar jag för.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Alternativ med öppen källkod: AntennaPod

Vill bara passa på att tacka för tipset! Var missnöjd med andra alternativ till Google Podcasts jag testat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Overcast.

Tack för svaret. Säkert ett utmärkt val för de som använder iPhone. Jag kör dock Android så jag kan inte prova.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har kört med Pocket Cast sen en tid tillbaka. Den gör sitt jobb!

Permalänk
Medlem

Vill bara tack o de varmaste för tipset om Antennapod, den gör precis det jag vill och de var en barnlek migrera tack vara opml stödet och fler trevlig funktioner, kunna ändra skip längd osv, önskar nästan jag upptäckt denna innan enda jag saknar är gg Podcasts ofta ganska bra förslag på andra podddar / avsnit av poiddar som kan vara av intresse. Visst man får såna i Antenna men de är inte lika träffande känns det som om ni förstår hur jag menar

Fick nyss mail från google 23 Juni är sista dagen och det står det i appen också, synd de lägger ner den är så bra i sin enkelhet

Permalänk
Medlem

Vad trevligt när svaret på en fråga som jag hade fanns på förstasidan på aktiva forumtrådar. Lagt in Antennapod och verkar funka precis som jag vill, tack!

Permalänk
Medlem

Även jag blev försatt i denna kniviga situation när google podcast lades ner. Snubblade på denna tråd och har testat Antennapod nu ett par dagar vilket verkar vara lovande, dock saknar jag synkning mellan flera enheter och alternativen för synkning i Antennapod är få.
Gpodder verkar nerlagd.
Att installera Nextcloud och börja bråka med ssl (antennapod kräver att NC har cert) enbart för detta känns jobbigt.

Har någon något annat tips?