Permalänk

Vilket 4070 super?

Tjenamors, då en av mina polare har varit skyldig mig lite pengar under längre tid har jag nu fått chansen att köpa ett av hans grafikkort för ett bra pris tror jag? 6500kr är det för mycket eller är det super?

Det står mellan ett Msi gaming x slim 4070 Super och ett gigabyte super windforce 3 oc 4070 Super.
Båda kostar lika mycket, vilket presenterar bättre? Som cpu har jag en 7800x3d om det hjälper något.
Tack i förhand, skriv gärna vilket ni valt och varför

Permalänk
Medlem

Inte sett jättemycket info om Gaming X Slim, men det ser ut som en nerbantad version av Gaming X Trio. Gaming X Trio var det absolut bästa 4070t man kunde köpa, inget annat kort kom ens nära.

Som sagt inte samma kort, men jag hade nog tagit MSI-kortet med den vetskapen.

F.ö. så skulle jag säga att 6500 är fair! Gigabyte-kortet kostar 8500kr & MSI-kortet 9000kr och de är bara några månader gamla.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Windforce är ett budget kort och MSI är nog egentligen också det eftersom att det är en nedbantad variant men skulle ha tagit det. Men googla lite recensioner om de båda och se vad tester och folk säger så får du en bättre bild kanske av vad du vill ha. Priset känns rimligt!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Keffmode:

Inte sett jättemycket info om Gaming X Slim, men det ser ut som en nerbantad version av Gaming X Trio. Gaming X Trio var det absolut bästa 4070t man kunde köpa, inget annat kort kom ens nära.

Som sagt inte samma kort, men jag hade nog tagit MSI-kortet med den vetskapen.

F.ö. så skulle jag säga att 6500 är fair! Gigabyte-kortet kostar 8500kr & MSI-kortet 9000kr och de är bara några månader gamla.

Tack för svaret! Kunna inte hitta så mycket om just denna msi modell men den släpptes relativt nyligen så kan såklart vara därför. Tack för att du tog upp om gaming x trio modellerna, jag får hoppas på att dem gjort ett grymt jobb med just denna modell också!

Permalänk
Skrivet av dorian1:

Håller med ovanstående. Windforce är ett budget kort och MSI är nog egentligen också det eftersom att det är en nedbantad variant men skulle ha tagit det. Men googla lite recensioner om de båda och se vad tester och folk säger så får du en bättre bild kanske av vad du vill ha. Priset känns rimligt!

Tack för hjälp! Valde msi kortet så får hoppas på ett grymt kort från msi nu! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamTheHammer:

Tjenamors, då en av mina polare har varit skyldig mig lite pengar under längre tid har jag nu fått chansen att köpa ett av hans grafikkort för ett bra pris tror jag? 6500kr är det för mycket eller är det super?

Det står mellan ett Msi gaming x slim 4070 Super och ett gigabyte super windforce 3 oc 4070 Super.
Båda kostar lika mycket, vilket presenterar bättre? Som cpu har jag en 7800x3d om det hjälper något.
Tack i förhand, skriv gärna vilket ni valt och varför

Ingen av dem. Hade vald: nvidia foundation

Permalänk
Skrivet av Munya:

Ingen av dem. Hade vald: nvidia foundation

Som sagt var det dem 2 jag hade att välja mellan, men tack för tipset!
Om du hade fått valt mellan någon av dem vilket hade du valt isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamTheHammer:

Som sagt var det dem 2 jag hade att välja mellan, men tack för tipset!
Om du hade fått valt mellan någon av dem vilket hade du valt isåfall?

Om du inte kan få pengarna istället o köpa den kort du vill så hade jag vald Gigabyte windforce 3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munya:

Ingen av dem. Hade vald: nvidia foundation

Varför? Visst har Founders korten utvecklats de senaste åren men kylarlösningarna på tredjeparts korten är i många fall bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Varför? Visst har Founders korten utvecklats de senaste åren men kylarlösningarna på tredjeparts korten är i många fall bättre.

Ju sant men dom är bra också och tycker själv dom är bättre kvalitet o inte plastiga om man jämför med några andra budget kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munya:

Ju sant men dom är bra också och tycker själv dom är bättre kvalitet o inte plastiga om man jämför med några andra budget kort

Passa på och stöd din AiB medans du kan, snart tror jag att all försäljning under annat namn än nVidia försvinner

Permalänk
Skrivet av HamTheHammer:

Tjenamors, då en av mina polare har varit skyldig mig lite pengar under längre tid har jag nu fått chansen att köpa ett av hans grafikkort för ett bra pris tror jag? 6500kr är det för mycket eller är det super?

Det står mellan ett Msi gaming x slim 4070 Super och ett gigabyte super windforce 3 oc 4070 Super.
Båda kostar lika mycket, vilket presenterar bättre? Som cpu har jag en 7800x3d om det hjälper något.
Tack i förhand, skriv gärna vilket ni valt och varför

Blev att jag valde msi gaming x slim 4070 super, fick nu även reda på att kvitto och garanti finns kvar! Betalade 6500, betalade jag för mycket eller var det ett bra pris? Vill helst veta då han frtf är skyldig mig en del pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamTheHammer:

Blev att jag valde msi gaming x slim 4070 super, fick nu även reda på att kvitto och garanti finns kvar! Betalade 6500, betalade jag för mycket eller var det ett bra pris? Vill helst veta då han frtf är skyldig mig en del pengar.

Varför inte ta hela den skulden som avdrag på kortet då? Det känns rent spontant lite udda att betala pengar för ett kort då han fortfarande är skyldig dig pengar, med tanke på att du gått med på att ta en vara istället som betalning/delbetalning, så varför inte dra av hela skulden på det sättet?

Med tanke på att kortet verkar ligga på 8.990:- så känns det väl ändå som ett "ok" pris, varken direkt riktigt bra eller dåligt, såg bara två super-kort på blocket av annan modell som ligger på 6.6k/6.7k. (Ett helt nytt i förseglad kartong).

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal