Snart kan du shoppa på Amazon via Prime Video

Permalänk
Melding Plague

Snart kan du shoppa på Amazon via Prime Video

Prenumeranter på reklampaketet kan få interaktiva annonser för produkter vid paustryck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så rart då "filmen var så tråkig, så köpte nått för att trösta mig med"

Permalänk

Paus på en film sätter man väl oftast för att man har behov att göra något under tiden. Det kan vara gå på toalett, ta emot en samtal eller vad som helst. I vilket fall så vill man att tvn ska vara tyst vid paus och man kommer ej att se på reklamen. Man ska inte behöva både klicka på paus och ljud av.

Permalänk
Medlem

varje gång jag ser en nyhet om att [företag] vill trycka in mer reklam samtidigt som de höjer priset på tjänsterna och minskar utbudet så blir jag mer och mer förtjust i plex (även om de håller på tillräckligt för att jag ska snegla på jellyfin istället)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

TV SHOP!!!!! jo man tackar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så att den appen readan är bloatad till oanvändbarhet
Saker du har via Prime är ihopablandat med saker du kan få via andra abonnemang, saker du kan hyra eller saker du kan köpa och sedan lite tillfälliga erbjudanden sprinklat över alltihopa.
Funderar allvarligt på att säga upp skite..Prime och enbart ta abonnemang när man beställer något eller det är något man vill se på

Permalänk
Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam....🎵🎵🎵

Permalänk
Medlem

Bara en tidsfråga innan de köper saker åt en utan någon input alls baserat på vad de vet om en. Skulle inte förvåna mig om om ett antal år folk låter AI göra allt från att göra deras inköp åt dem till att rösta åt dem. Är ju redan nu folk som premenurerar på matkassar och annat och algoritmer bestämmer vad man lyssnar på och vad man tittar på och vad för varor som föreslås köpa.

Kanske låter absurt nu men skulle man på 90 talet berätta om hur övervakad man är idag skulle de bara skrattat åt en och säga att folk aldrig frivilligt skulle fylla sina hem med mikrofoner och kameror kopplade till Amazon och Google mm

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Livet utan abonnemang och streaming är skönt. Kommer aldrig gå tillbaka, speciellt inte nu när allt bara blir värre.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem

Jag har dragit ner på streaming, inga ljudböcker eller musik nå mer. Inget Netflix eller Viaplay. Kör endast Amazon Prime (+MGM) och MAX.

Permalänk

Men är det inte bara att stänga av istället för att pausa, den startar upp där man slutade titta?

Permalänk
Medlem

Reklam vid paus kommer garanterat rullas ut till alla abonnemang när man bedömer att folk börjar vänja sig. "Innehållet är ju fortfarande utan reklam".

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Nej tack! Men förstår såklart annonsörens vinst med det

Permalänk
Avstängd

Betala för reklamabonnemang... *skratt*

Permalänk
Medlem

För de som inte fått upp ögonen, SVT har mkt bra material och film "helt gratis", UTAN REKLAM!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Tur att man har sagt up Prime för ett bra tag sedan.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ens att det fanns en gratisversion av prime.

Plus att rubriken fick mig att tro att man kunde browsa Amazons site via appen i tvn och köpa valfria prylar.
Men det kanske man redan kan?

Edit: Efter lite lätt forskning på området (fem minuter) så verkar det alltså inte finnas någon gratisversion av prime video i Sverige.
Så detta är kort sagt inget som påverkar oss.

Inte ännu i alla fall.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.