Dragon Age: Dreadwolf släpps senast i mars 2025

Permalänk
Melding Plague

Dragon Age: Dreadwolf släpps senast i mars 2025

EA ska släppa två hemliga spel under det kommande året till 31 mars 2025, och enligt Eurogamer är det ena nästa del i Dragon Age.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jösses, är det redan 10 år sedan Dragon Age: Inquisition kom ut.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att bli besviken men blir gärna glatt överraskad nu när man köpt spelen 2 gånger och varvat 3 gånger.
Går detta bra får förhoppningsvis nästa Mass Effect lite boost också.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jösses, är det redan 10 år sedan Dragon Age: Inquisition kom ut.

Minns hur jag köpte ett begagnat Radeon 280X för att spela det. Det känns inte som så länge sedan.

Men jag tycker inte serien varit densamma sedan Origin. Båda tvåan och Inquisition var betydligt sämre men får hoppas på nya är mer som Origin.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Minns hur jag köpte ett begagnat Radeon 280X för att spela det. Det känns inte som så länge sedan.

Men jag tycker inte serien varit densamma sedan Origin. Båda tvåan och Inquisition var betydligt sämre men får hoppas på nya är mer som Origin.

DA:2 var nog den värsta besvikelsen jag upplevt i ett spel på den här sidan år 2000 - och det var trots att jag inte hängde på låset och köpte vid lansering. Nej, jag hade köpt på första rean, väl medveten om att användarna var negativa även om proffs-recensionerna var fantastiska. ”Hur dåligt kan det vara?”, tänkte jag - det är ju ändå Bioware.

Det var dåligt. Inte p.g.a buggar, p.g.a av hela designen av ett spel. DA:I är Bioware som gör minsta möjliga för att locka tillbaka spelare från DA:O. Det spelet gick bättre än det borde eftersom det egentligen inte hade någon konkurrens på PC (på konsolerna kom ju GTA V ut i samma period, men det försenades på PC) och jag har inte köpt nåt mer från EA sen jag slog till på en 90%-rea av Mass Effect-remaken.

Ryktet var att Bioware hade ett DA4 mer likt DA:O långt framskridet innan EA dödade det, för att det inte passade i deras strategi. Undrar just vad det blir nu, för det är mer eller mindre ingen kvar av det klassiska Bioware.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Minns hur jag köpte ett begagnat Radeon 280X för att spela det. Det känns inte som så länge sedan.

Men jag tycker inte serien varit densamma sedan Origin. Båda tvåan och Inquisition var betydligt sämre men får hoppas på nya är mer som Origin.

Har inte spelat något i DA serien, men den podcast jag lyssnar på har pratat om de olika spelen när de kommit ut (ja, den podcasten har funnits sedan 2012, eller 2009 om man ska räkna med deras föregående namn också)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dragon Age: Inquisition var ett spel jag hade väldigt kul med.
Det är med ett spel som det inte borde vara svårt att göra bättre. Men vi får se.

Jag nästan förväntar mig icke binära dvärgar (förlåt, kortvuxna), trans elfs och boss bitches.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt låga förväntningar… Tror att jag kommer att bli besviken, men hoppas att det blir ett bra RPG spel och inte som Inq som var mer action med en riktigt jävla dålig UI 😅

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Vägrar att köpa något från EA i vanlig ordning.
Har dock väldigt goda minnen av DAO, men efterföljande titlar var inte alls i samma anda.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Känns ändå bra med en spelserie som EA inte mjölkat till att släppa spel i varje/vartannat år

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

EA ska släppa två hemliga spel under det kommande året till 31 mars 2025, och enligt Eurogamer är det ena nästa del i Dragon Age.

Läs hela artikeln här

Nära lansering. 1 år kvar. Väldigt nära.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Dragon Age: Origins, men sen gick det väldigt snett med Dragon Age II, det var som att gå från Diablo till MassEffect.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

1:an är legendarisk

2:an var meh

3:an spelade jag i typ en halvtimme max.

Permalänk
Medlem

Själv har jag varit road av alla Dragon Age-spel... Även 3:an/Inquisition var både fint för sin tid men även med en bra story som jag kommer ihåg den.

Nu när BG 3 är avklarat så blir detta perfekt som vinterunderhållning... även om jag såklart borde starta upp något av dom spelen som ligger och väntar på att spelas istället.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett nytt Dragon Age! Kanske får bli att uppgradera datorn då, eftersom senast var runt 2015 just för Inquisition ^^

Origins var mycket bra.
2:an var mer meh, mestadels för att den var väldigt linjär, men jag tyckte ändå det var ett kul spel.
Inquisition lades det ganska många timmar på, dock alldeles för obalanserat och lätt att bygga OP builds.
(Invulnerable Shield Mage som tank och dmg-dealer ha ha) Körde även x antal rundor av "multiplayer" delen, var lite kul till och från även om den var extremt limiterad, lite synd samt att de gömde nya klasser bakom paywalls.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Inquisition är det enda DA jag inte spelade färdigt. Kommer ihåg att det kändes som att spela ett tomt MMO. Tvåan var nog favoriten på grund av att de körde med liknande upplägg som Mass Effect, som är min favoritspelserie.

Skrivet av SCORPIUS:

Dragon Age: Inquisition var ett spel jag hade väldigt kul med.
Det är med ett spel som det inte borde vara svårt att göra bättre. Men vi får se.

Jag nästan förväntar mig icke binära dvärgar (förlåt, kortvuxna), trans elfs och boss bitches.

”Boss bitches”? Låt mig gissa, det är starka kvinnor som inte tar emot skit från någon?

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Inquisition är det enda DA jag inte spelade färdigt. Kommer ihåg att det kändes som att spela ett tomt MMO. Tvåan var nog favoriten på grund av att de körde med liknande upplägg som Mass Effect, som är min favoritspelserie.

”Boss bitches”? Låt mig gissa, det är starka kvinnor som inte tar emot skit från någon?

Nej, det är kvinnliga karaktärer som inte behöver göra ett skit för att få sina färdigheter till skillnad mot sina manliga motparter som får kämpa för det.
Och att det görs en överdriven poäng med det.

Starka kvinnor som inte tar emot skit från någon finns det gott om och det är bra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nej, det är kvinnliga karaktärer som inte behöver göra ett skit för att få sina färdigheter till skillnad mot sina manliga motparter som får kämpa för det.
Och att det görs en överdriven poäng med det.

Starka kvinnor som inte tar emot skit från någon finns det gott om och det är bra.

Jaha, det är där det landade.

Visa signatur

Smurf