Nätverksstrul, kan ej ladda ner från Google play butik/Youtube

Permalänk
Medlem

Nätverksstrul, kan ej ladda ner från Google play butik/Youtube

Hej

Har precis bytt lgh i samma hus och flyttade med samma Banhof-fiber
I den ny lgh kan jag varken laddaner eller uppdatera från Google play butik eller Youtube offline. Fungerar varken med Chromecast eller telefonen, den börjar ladda ner men stannar och blir misslyckat. Går jag över till mobilt bredband fungerar det som det ska.
Tycker också att youtubeklippen laddar lite segare än vanligt. Men jag får ut samma hastighet när jag testar bredbandskollen
Har provat via båda mina routrar och har inte gjort några ändringar i routern sen jag flytta. Har provat byta DNS till google. Provat starta om allt. Har en Nvidia shield som jag inte hunnit koppla in ännu, den går ju att koppla med nätverkssladd

Tänkte höra lite med er, så man har lite mer kött på benen innan man ringer support

Permalänk
Medlem

Publik IP address

Bara att kontakta Bahnhof och be dem om en publik IP address. Hade samma strul, beställde en publik IP via deras hemsida och det löste allt.

https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffa:

Bara att kontakta Bahnhof och be dem om en publik IP address. Hade samma strul, beställde en publik IP via deras hemsida och det löste allt.

https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/

får kolla på det, tack. Tycker dock det är lite konstigt att det börjat strular när man bara flyttat vägg i vägg med sin gamla lgh.

Permalänk
Skrivet av 3ddi3:

får kolla på det, tack. Tycker dock det är lite konstigt att det börjat strular när man bara flyttat vägg i vägg med sin gamla lgh.

Kan va så att du haft nat utrullning liggandes men att din router hållt ditt publika ip aktivt tills du drog ur den för flytten.

Jag blev natad av berdband 2 när jag behövde starta om routern plötsligt en dag mitt på dan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har du en VPN igång? Jag kan inte ladda ned något från Play Store med Mullvad igång.

Permalänk
Medlem

Ingen VPN och provade att koppla in shield med kabel och direkt in i nätverks switchen, likadant . Blir att ringa Bahnhof