Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
MikaelC har redan svarat på frågan, om du nu läste igenom allt.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=123107

Nej det gjorde han uppenbarligen inte... Men nu ska vi inte begära för mycket av honom då vi måste tänka på att särskrivningarna upptar en stor del av hans liv.

Citat:

Du läste inte färdigt. Du är alltså inte värd något. Avlid. Nu.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Snabb fråga angående delbetalning!

Måste man ha fast inkomst eller liknande när man köper nånting på delbetalning? Tex en skärm för runt 4000kr ?

Räcker det inte med att man är över 18 och inte är hos kronofogden eller gör ni nån kreditupplysning av nå slag?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Avstängd

ni är sjukt jävla snabba iallfall,eller så är det posten som är snabb

jag tycker ni sak ta in lite nya nätagg,gärna hiper 580w o liknande som inte är för dyra.
det skulle va väldigt kul om ni började sälja riktiga vattenkylningssaker också

Permalänk
Dustin

Hej!

marcus_amd: Det är Handelsbanken Finans som sköter kreditupplysningen, det krävs fast anställning och en viss årsinkomst för att få köra på avbetalning.

gabriel15: Om prylarna finns hemma och man beställer innan 17 så brukar vi hinna packa och skicka dem samma dag, sen får man hoppas att Posten sköter sig
Ska kolla med produktavdelningen om det är något vi kan få in.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

okej, ja la en beställning med 12månaders räntefritt så får väl hoppas på det bästa :P, Tror det skiter sig men jag kan ju ha tur

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Om man beställt ett grafikkort som man har problem med man har garanti kvar kvitto då ska det inte vara problem att få ett nytt eller få det reparerat?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Dustin

Hej,

High_fps: nix, inga problem. Kvitto brukar inte spela så stor roll hos oss, kan man bara sitt kundnummer så finns all ens orderhistorik här så vi ser direkt när varan är köpt och om det finns garanti kvar. Så gör en felanmälan du, antingen via webben eller om du PM:ar mig ditt ordernummer/kundnummer samt vilken artikel du har problem med... Och gärna vad problemet är

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Efter lång tid har jag nu kommit på något som skulle behöva förbättras Det var/är inte lätt, men nu så.

Det är uppdelningen av tftskärmar. Där ni har en indelning för 19-20,9" och sen 21"+. Skulle vara mycket bättre om 19 blev en egen och 21+ blev 20+. Då de som letar efter 20 tummare troligtvis inte alls är intresserade av 19 tummarna då upplösningen skiljer sig så extremt. Men den som letar efter 20" kan nog också vara intresserade av 24"...

Ja det var vad jag kunde komma med

Permalänk
Dustin

Hej!

trey: Ska be produktavdelningen kolla över det, bra synpunkt eftersom det som du säger skiljer en del i upplösning!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Btw, filtreringen borde kanske vara:
17-19 tum
20-22tum
23 tum+

17 och 19" har ju samma upplösning så de riktar sig till samma personer. 20-22 ligger ju på en upplösning i 1600-1200/1650x1050. Sen vid 23" så hoppar upplösningen upp ännu ett snäpp till 1920x1200.

Permalänk
Medlem

Det lutar mer åt att vad ni vill, är att sortera skärmarna enbart efter upplösning, och inte storlek. Detta då 17-19" skärmar kommer ofelbart få fler native upplösningar, vad det lider, baserat på nya tekniker, osv. Inget fel i det, jag har gärna en 19" med 1600x1200.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Det lutar mer åt att vad ni vill, är att sortera skärmarna enbart efter upplösning, och inte storlek. Detta då 17-19" skärmar kommer ofelbart få fler native upplösningar, vad det lider, baserat på nya tekniker, osv. Inget fel i det, jag har gärna en 19" med 1600x1200.

B!

Jag skulle gärna också ta en 19 tummare med 1600x1200, men det lär inte hända. De finns i 1280x1024 eller 1440x960(?) and thats it. Vill man ha högre upplösning med en datorskärm är det CRT eller 20"+ som gäller.

Sedan det jag försöker få fram är inte att skärmarna ska sorteras efter upplösningen. Men filtreringen borde inte se ut som den gör. En som, iaf idag, letar efter en 19 tummare är inte samma person som letar efter en 20 tummare.

Permalänk
Dustin

Hej,

jag har skickat vidare alla synpunkter till vår produktgrupp så får de kolla på detta!

För övrigt har denna tråd levt så länge nu att det är dags för semester igen... Jag kommer att ha begränsad möjlighet att svara på frågor och kolla av tråden under den närmaste månaden så jag får önska er alla en trevlig sommar!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Vill bara säga att Dustin (Home) är den enda firma jag utan några som helst tveksamheter rekommenderar till alla bekanta. Har haft att göra med er både som företagskund och privatperson och alla problem som uppstått (under 7års tid) har hanterats av er på ett klanderfritt sätt. Keep up the good work!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Vill bara lägga till ett par frågor + en kommentar.

Tycker det är asbra med att kvitto inte spelar någon roll. När jag skulle returera en hårddisk på datorbutiken var det tvungen att vara en kopia på kvittot med samt en skriftlig felanmälan m.m....

Sen till frågan. Har spanat in eran SAMSUNG SYNCMASTER 205BW 20# WIDE TFT TCO-03 SILVER

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094319

under en längre tid nu och innan så stod det att den skulle finnas i lager den 30ionde sen fanns den i lager ca en timme innan den var borta. Nu står det inte nåt bekräftat datum så jag undrar om du vet när den kommer in ?
Har lagt en beställning med avbetalning ( fixade morsan på den ) och den har gått igenom hos handelsbanken finans så jag antar att det är skärmen som jag väntar på nu ?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk

Ni borde verkligen ta in Nintendo DS Lite.
Konsolen säljer väl ändå bättre än exempelvis 360 idag? Känns jävligt konstigt att ni har 360 och en stor mängd spel, men inte en endaste nintendoprodukt...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ni borde verkligen ta in Nintendo DS Lite.
Konsolen säljer väl ändå bättre än exempelvis 360 idag? Känns jävligt konstigt att ni har 360 och en stor mängd spel, men inte en endaste nintendoprodukt...

Microsoftsubventionerat?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Dustin

Hej!

marcus_amd: Jag är på semester och har inte koll på leveranserna just nu tyvärr.. Har den gått igenom hos handelsbanken och i har skrivit på och skickat kontraktet så väntas det bara på skärmen.

-=Mr B=-: Nintendo har inte varit nån direkt storsäljare hos oss men finns det efterfrågan så kanske den dyker upp!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

okej jag såg att den skickades i dag och kom in på nytt i lager.. Men då till en annan fråga. den gick även ner i pris direkt när den kom i lager ungefär 140 spänn.. om det inte är för mycket trubbel kan man få den till det priset den kostar igentligen i stället för att betala det priset jag skulle betalat om jag fått den för ett par veckor sen `?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
okej jag såg att den skickades i dag och kom in på nytt i lager.. Men då till en annan fråga. den gick även ner i pris direkt när den kom i lager ungefär 140 spänn.. om det inte är för mycket trubbel kan man få den till det priset den kostar igentligen i stället för att betala det priset jag skulle betalat om jag fått den för ett par veckor sen `?

Bara undrar, hade du ställt samma fråga om den istället hade gått upp
140:- i pris?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Bara undrar, hade du ställt samma fråga om den istället hade gått upp
140:- i pris?

Hej, jag såg precis att eran vara har gått upp 140:- i pris sedan mitt inköp om det inte är fö rmycket begärt hade jag viljat betala det nuvarande priset eftersom det måste anses vara det korrekta.

Tackar på förhand
//Mr. Re Tarded

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Dustin

Hej!

marcus_amd: I princip har vi inte prisgaranti men maila ditt ordernummer till kundservice@dustinhome.se och be dem justera mellanskillnanden så bör de kunna fixa det.
Vi brukar justera priser på order som ligger om varan sjunkit i pris när den levereras men ibland missas det och nu är det ju semestertider...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställer alltid de flesta dator delarna från Dustin Home AB när jag behöver något.
Tycker det är toppen med fri frakt över 500, håll i er med det!

När det gäller priser så är dom kanske lite höga men det är det lätt värt med tanke på den fina supporten osv man får.
Jag kan ge ett exempel som hände mej(dock för ca 6 månader sedan men endå) :

Jag beställde en hel dator i delar som jag fick hem efter 1-2 dagar(kommer ej ihåg exakt, men snabbt varé!)
Det visade sig att hårddisken var trasig så jag ringde eran support som var väldigt trevligt och hjälpsam och inom 2 dagar kunde jag skicka tillbaka den gratis och få en ny tillbaks väldigt snabbt!

Även denna var trasig så jag gjorde samma sak igen som ovan, med samma bra uppleverser om reklamations tiden och supporten.

Även denna var trasig! Men fortfarande inga sura supporter eller dylikt!

I slutändan visade det sig för mej(tror jag) att dom gick sönder för jag ställde datorn för nära min baslåda och magneten där i förstörde dom, ooops!

Men det jag vill säga med exemplet var att, iaf för ca 6 månader sedan, var eran support och reklamation väldigt effektiv, trevlig och snabb, och jag tvivlar inte på att den har försämrats!
Så jag kan faktiskt inte komma på en enda negativ sak om dessa saker!

Fortsätt så!
Mvh Jakob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aretaket
I slutändan visade det sig för mej(tror jag) att dom gick sönder för jag ställde datorn för nära min baslåda och magneten där i förstörde dom, ooops!

Magneten var sanolikt helt utan skuld, troligare skurk, är vibrationerna. Det borde dock vara helt inom gränsvärdena det med, såvida du inte har nånting i hästväg, och datorn står mitt i skottlinjen.

(Kanske något offtopic men i alla fall)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Dustin

Hej!

trey: Nu har vi ändrat grupperingen på våra TFT-skärmar, hoppas det vart lite mer överskådligt!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej!, jag orkar inte läsa igenom alla sidor så frågan kanske redan är ställd.
Jag skulle vilja ha lite större utbud av cpu kylare, speciellt den nya Zalman CNPS9500 AM2 kylaren för den är bra och kräver inte att man tar bort moderkortet för installation.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Hej jag har också en fråga har beställd ett KOSS HEADSET SB45,
RAZER DIAMONDBACK PLASMA 1600 DPI,
Q-PAD MASTERPAD GAMER 1,5MM HARD CONTACT.

Och nu till min 1 fråga stog i lager inom 1-2 dagar beställde detta 20:e på kvällen och nu är det 24:e är det därför det varit helg ni ej fått in sortimentet?.

Och nu till min 2:a fråga har märkt att nu är fallet såhär jag bor i Robertsfors i Västerbotten har sett flera gånger att era order går till Luleå först sen Umeå får jag fråga varför?. Såg förut att ni fick dem direkt till Umeå och nu går dem till Luleå först och man får vänta en dag till på sin order lite synd faktiskt :(.

Annars tycker jag ni är en kanon bra butik och brukar rekomendera den till massa andra har köpt 5.1 system på dustin, moderkort och en mobil starkt jobbat av er.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froddie88
Hej jag har också en fråga har beställd ett KOSS HEADSET SB45,
RAZER DIAMONDBACK PLASMA 1600 DPI,
Q-PAD MASTERPAD GAMER 1,5MM HARD CONTACT.

Och nu till min 1 fråga stog i lager inom 1-2 dagar beställde detta 20:e på kvällen och nu är det 24:e är det därför det varit helg ni ej fått in sortimentet?.

Och nu till min 2:a fråga har märkt att nu är fallet såhär jag bor i Robertsfors i Västerbotten har sett flera gånger att era order går till Luleå först sen Umeå får jag fråga varför?. Såg förut att ni fick dem direkt till Umeå och nu går dem till Luleå först och man får vänta en dag till på sin order lite synd faktiskt :(.

Annars tycker jag ni är en kanon bra butik och brukar rekomendera den till massa andra har köpt 5.1 system på dustin, moderkort och en mobil starkt jobbat av er.

Det här är ingen supporttråd, maila order@dustinhome.se istället (dessutom går det snabbt den vägen...). Vidare trodde jag det var Posten som levererar, inte DH själva. Hör med dem istället. www.posten.se

Läs första inlägget för info om meningen med tråden -> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=546...

Permalänk

Jo vad dem kan göra bättre trodde det var dem som skickade till Luleå först men aja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froddie88
Hej jag har också en fråga har beställd ett KOSS HEADSET SB45,
RAZER DIAMONDBACK PLASMA 1600 DPI,
Q-PAD MASTERPAD GAMER 1,5MM HARD CONTACT.

Och nu till min 1 fråga stog i lager inom 1-2 dagar beställde detta 20:e på kvällen och nu är det 24:e är det därför det varit helg ni ej fått in sortimentet?.

Vad tror du själv?
De kan inte beställa från leverantören förrän på fredagen.