Permalänk
Medlem

Jag har inget att klaga över alls. Vill bara ge er en ros för den snabba leveransen som ni har. Samtliga mina ordrar som jag beställt hos er har kommit iväg samma dag även om klockan börjar närma sig 17. Jag vet absolut ingen som har liknande leverans, ni är i en helt egen klass.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att någon frågat samma fråga tidigare, i sånna fall ber jag om ursäkt; Man kan ju registrera sig som studentkund på dustinhome.se/student, men om man inte vet om att adressen är denna, vart hittar man detta på er hemsida genom navigeringen? Jag, och en del andra har kollat lite på er hemsida, och sökt men hittar inget. Vore klart bättre om fler studenter lätt kan se detta på er hemsida och vad det innebär!?

/Niclas

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
Det är möjligt att någon frågat samma fråga tidigare, i sånna fall ber jag om ursäkt; Man kan ju registrera sig som studentkund på dustinhome.se/student, men om man inte vet om att adressen är denna, vart hittar man detta på er hemsida genom navigeringen? Jag, och en del andra har kollat lite på er hemsida, och sökt men hittar inget. Vore klart bättre om fler studenter lätt kan se detta på er hemsida och vad det innebär!?

/Niclas

Mecenat och CSN:s hemsida lär väl ha en länk?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

har bara beställt en gång och de va snabb leverans tog ca två dagar bara
så de är bara positivt och de jag beställde va billigaste stället med:)

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Tycket att Dustin har varit enormt bra att ha och göra med tidigare, precis som många här säger.
MEN nu verka de ha sväng om totalt! I alla fall dustinhome men det är väl samma företag?
För några månader sedan köpte jag ett nätaggregat från dem, detta gick sedan sönder, total kortslutning bara springa ner på stan och köpa nytt orkade inte vänta på byte även om de är snabba så tar det ett tag och jag är ganska beroende av datorn. Tänke att det har aldrig tidigare varit problem med Dustin har haft nån hårdisk som krassast har alltid fått välja ny vara eller återköp. Men numer verkar de som sagt totalt ha svängt om när jag skickade nätaggregatet la jag med en lapp som förklarade att jag redan köpt nytt och därför önskade pengar eller tillgodo för att köpa något annat. Fick ett mail som sa 'ersättningsorder skickas' så jag ringe och förklarade igen men fick till svar att detta var det enda de gick med på punkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseP33
Tycket att Dustin har varit enormt bra att ha och göra med tidigare, precis som många här säger.
MEN nu verka de ha sväng om totalt! I alla fall dustinhome men det är väl samma företag?
För några månader sedan köpte jag ett nätaggregat från dem, detta gick sedan sönder, total kortslutning bara springa ner på stan och köpa nytt orkade inte vänta på byte även om de är snabba så tar det ett tag och jag är ganska beroende av datorn. Tänke att det har aldrig tidigare varit problem med Dustin har haft nån hårdisk som krassast har alltid fått välja ny vara eller återköp. Men numer verkar de som sagt totalt ha svängt om när jag skickade nätaggregatet la jag med en lapp som förklarade att jag redan köpt nytt och därför önskade pengar eller tillgodo för att köpa något annat. Fick ett mail som sa 'ersättningsorder skickas' så jag ringe och förklarade igen men fick till svar att detta var det enda de gick med på punkt.

Mm, jag kan hålla med. Efter att Dustin införde 49-krs frakt har det bara gått ner, ner och än mer ner.

Permalänk
Medlem

Har förut rekommenderat dem för alla jag känner men det är slut med det nu!

Permalänk

Ingen katalog ?

En skitsak. ... men.

MickaelC , du som vet

Har Dustin slutat att skicka ut kataloger per automatik ??

Har ringt och beställt katalogen varje månad sedan December då den
slutade komma.

Har misslyckat få telefonsupporten att lägga in mig i databasen
så att jag ska få den per automatik varje månad.

//

Permalänk
Dustin

Hej!

LasseP33: Vi brukar sällan neka pengarna åter men i första hand är det ju utbyte som gäller vid defekt vara. Om man skickar med en lapp i paketet så är chansen tyvärr ganska liten att den läses, returavdelningen packar upp ca 150 paket per dag och allt som inte ingår i produkten kastas.

HABBE7: Skulle du kunna utveckla det där lite, fraktkostnaden har ju inte direkt något samband med hur verksamheten fungerar i stort här. Vi har däremot haft en ganska ordentlig kundtillströmning vilket gjort att svarstiderna inte riktigt är de samma längre.

So_it_goes: Den skall gå ut med automatik men däremot stoppar utskicken på kundnummer som inte är aktiva efter ca ett år. Om du kan maila mig ditt kundnummer kan jag kolla vad som hänt! Du når mig på mc@dustin.se.

Till sist, jag har bytt tjänst på Dustin sedan en tid tillbaka. Jag kommer fortsätta vara aktiv här och ni är alltid välkomna att fråga mig om vad som helst som rör Dustin eller dustin home. Däremot kanske svarstiderna blir lite längre!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

MikaelC: Nu var det ju dock inte bara en lapp, jag ringde även direckt när jag fick mailet om detta. Så den ursäkten godtas inte!
Är även rätt säker på att jag nämde det i det första mailet (orkar inte leta det nu).

/Lasse

Permalänk
Avstängd

Eran website är dålig, den har frames.
Priserna är dyra...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

Mail skickat.

//

Permalänk
Inaktiv

Beställde ett ljudkort efter arbetstid. 9:07 morgonen efter lämnade det ert lager.
Väl mottaget var det bra packeterat.

Det enda tveksamma är att när man beställer med postförskott, då får man en faktura hem där det står att man inte ska betala med faktura.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom på en sak nu när jag läste en annan tråd. Varför kan man inte ta bort en produkt från sin order ifall den inte är ivägskickad (förskottsbetald)?
Inte kan det väl vara VISA som krånglar till det?

Läste att man inte kunde lägga till produkter på ens order hos komplett om man betalt med VISA kort, har ni också det så?
Isf tycker jag ni skall omförhandla era villkor med kortföretagen. Räcker väl att verifiera kortet en gång till isf.

Iaf slutade det första fallet med att jag beställde alla mina prylar från annat ställe.

Permalänk
Medlem

Bra gjort Dustin

Var inne på sidan www.fairshopping.se (en sida där privat personer kan gå in och göra inlägg till företag som får chansen att svara)

Jag läste där ett inlägg (Trasig Plasma vid Leverans) som handlade om ert företag. Hur bra som helst ni ska alltså skicka en ny tv till Biohazz. Detta tycker jag ni gjorde mycket bra och vill bara beröma er för detta.

Tycker också det var ett mycket bra svar av Stefan Langheden som var personen på ert företag som svarade.

Vet inte om man får skriva så här men skit bra! är det jag tycker ert företags agerande är i detta fallet. Ni har en trogen kund i mig efter detta.

Mvh

Nisse

Permalänk
Dustin

Hej!

Airwolf: problemet med att radera produkter från order när den är betald eller lägga till produkter när den är betald har inte så mycket med just koret att göra som tekniken för betalningarna. Jag vet inte vilket system komplett använder men i vårt går det inte att ta bort en produkt och enbart återbetala en delsumma, det går heller inte att dra extra för ytterligare en produkt. Jag är inte helt hundra på tekniken men jag tror en del av begränsningen ligger hos betalförmedlaren och en del hos oss i detta fall.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag är helt nöjd med Dustin Home iallafall, fick mitt tangentbord bytt fast det bara behövdes skicka en "distans höjare". Gick sönder när jag skulle packa ner sakerna för att åka på lan. Lät hyfsat också men strunt i det.
Hur stolt som helst över dustin.

En sak kanske, på varje paket/kolli som ni har skickat så har jag skärt mig på fingrarna
Har jag otur eller finns det fler som tycker att kanterna är vassa?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Ni får ta och uppdatera designen på webbsidan. Det är katalogstrukturen jag har mest problem med. Dels är texten så liten och lite konstigt organiserade.
Förutom att texten är liten så är väl radmellanrummet väldigt litet.
Jag kan sitta i 15 sekunder och stirra på det för att hitta rätt kategori (jag vet att den finns där men ser den bara inte).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ni får ta och uppdatera designen på webbsidan.

Ja. Helst bygga en helt ny utan jobbiga frames. Det behöver inte innebära att man ändrar layouten totalt så folk känner sig vilsna...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Hedersmedlem

Det är mest katalogstrukturen i menyn som jag är missnöjd med. Resten, produktsidorna osv, dem gillar jag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tycker det är jobbigt kategoriserat, t.ex. kollar man bärbara och så finns de typ Underhållning, Extreme osv eller va de nu är.. Dom kategorierna är jobbiga

Permalänk
Dustin

Hej!

Det kommer en uppdatering av webbsidan under året, exakt hur det kommer att se ut och vilka funktioner som kommer kan jag dock inte uttala mig om just nu men håll ut, förhoppningsvis blir det bättre

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem

Gör gärna webbsidan bredare. Man har ju 1680 i bredd på skärmen liksom
Korta omdömmen om konkurrenterna:
db.com alldeles för smal design - så ihoptryckt och dessutom hatar jag att produkter visas på flera sidor (sida 1, 2, 3 osv).
Komplett har bättre design med lite större text, men de lider av länkar överallt så man blir lite "länkblind".

Det skulle vara roligt att ingå i någon testpanel för nya webbsidan...

Exempel konstigheter på kategorierna i menyn. Erans främsta sak tycker jag är att sälja datorsaker, sen kommer massa hemelektronik också.
Men så har "GPS/KARTOR/SJÖKORT" fått sig en egen stor kategori...
Det är lite trist att alltid klicka "datorkomponenter" för att se det man oftast är intresserad av.
Kanske webbisdan borde ha inställning i kontot för lite olika sätt att visa menyn? Typ - datorentusiast, hemmaelektronik osv. Där de mest framträdande sakerna för den inställningen visas som egna kategorier och de mindre använda får man klicka sig ner till...
Ja och visa en ganska lång med allting i bokstavsordning, för bövelen!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ang Dustin..

Måste säga jag är mer än nöjd med Dustin och DustinHome, använt dom många gånger vid köp av bärbar dator. Riktigt snabb leverans, typ 2 dagar. Bra kundservice och när dom kör sina driver så är det bra priser, typ NX6325 och liknande. Hemsidan är lätt att använda och funkar bra. Extra bra är student grejen med fri frakt osv.

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

jag vet inte hur det ligger til hos andra ÅF men Pentium M-propparna går inte att få tag på via våra distributörer, åtminstone inte vad jag sett.

Mvh
Mikael Carinci

Företaget jag jobbar på leverar till Er. Pentium M-propparna finns att beställa.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

En snabb fråga till MikaelC. Vet du ungefär hur länge det skulle ta för Er att byta ut mitt grafikkort som jag köpt från Dustin? Jag får nämligen mycket artifacts och andra grafikbuggar i spel, sen så låter fläkten väldigt mycket över det normala.

Permalänk
Hedersmedlem

Att kontakta supporten via e-mail tycker jag har några nackdelar.
Jag har en beställning nu som jag betalt (beloppet är reserverat) men jag vill kontakta er om. Jag mailade en sak (inte fått svar än) och sen kom jag på en annan sak som berörde det ärendet också. Man kan ju inte göra något annat än att skicka ett nytt mail som kommer senare i kön till supporten ("first in first out" princip antar jag).

Så här kommer några förslag:
Det borde finnas möjlighet att vid varje produkt kunna klicka i att man vill fråga er något om just den produkten, då öppnas en ruta och denna förfrågan är automatiskt kopplad till artikelnumret på den och även ens kundnummer följer med till supporten (om man är inloggad).
Det ska även gå att göra samma sak direkt på en specifik order så kundservice direkt ser vilken order det berör. När man skriver den borde det gå att klicka i att ni inte ska behandla/skicka ordern förrens det här ärendet har behandlats av kundservice. Så man kan "pausa" sin order. T.ex. om man vill lägga till någon produkt i den (brukar väl gå att ringa per telefon och säga sånt?).
En generell "öppna förfrågan" borde också finnas.

Nu det speciella med dessa ärenden är att man ser status för dem på hemsidan (och där de lagras). Svar mailas också ut men man ska kunna gå in på hemsidan och ÄNDRA det, eller lägga till senare upplysningar. Allt för att kundservice när de väl får tid att titta på den ser allt som är relevant och inte svarar på något i onödan om man skickat ett senare mail om något.

Kanske ni redan idag kollar in om sändaren skickat fler e-mail senare innan ni svarar?

Edit:
Lite blind är man ju. Det fanns redan en "orderförfrågan" när man tittar på en order. Vi säger väl så här, gör om designen lite så knappen är tydligare (så mycket oranget där)
Men jag tror den inte håller förfrågan öppen så man kan lägga till mer meddelanden senare.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Dustin

Hej!

Fresh Prince: Vanligtvis brukar det gå ganska snabbt, om kortet fortfarande finns i sortimentet och vi har det på lager brukar det nya skickas samma dag som retur packar upp det trasiga. Har det utgått så kan det ta lite längre tid om leverantören skall byta det, kan gå fortare om vi kan byta till ett annat motsvarande eller lite bättre kort.

Aqualize: mailhanteringen håller vi på att se över så att vi skall kunna få en bättre överblick om kunder skickat flera frågor. Som det är nu så är det som du säger, first in, first out. Vi håller på att bygga om våra webbar så det kommer att komma en hel del förändringar både i funktioner och hantering men jag kan inte säga så mycket om vad som kommer just nu.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Ny webbsida på G? Trevligt! Jag ställer gärna upp som provkanin. Meriter: surfar på dustinhome.se näst intill varje dag.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

jag älskar dustin! Riktigt bra! köpt massa saker därifrån bland annat Z-5500, aldrig behövt kontakta deras kundservice! Super bra leveranser och bemötande!

Bra bra bra!