Permalänk
Medlem

molex fläkt?

Hallå! Jag hade tänkt stoppa i 3 fläktar i min dator men till min förskräckelse såg jag att det bara fann 1 3-pins uttag över.. då undrar jag om det finns fläktar till molex elr något annat uttag.? Tacksam för svar!:D

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det finns fläktar med molexkontakter, det står oftast på informationssidan om fläkten.

Kontakt: 4-pin

Står det 4-pin så är det molex.

Permalänk

annars finns y-kabel 3 pin

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

y-kabel ? Annars kanske detta vore något? http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1839&session=01ca42... .. är den bra i förhållande till priset?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

bara så att ni är medvetna om de så ska jag ha 1 3pin fläkt och 2 molex fläktar.. men finns det ingen adapter från 1 molex till 2? bara av ren nyfikenhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteaeg
bara så att ni är medvetna om de så ska jag ha 1 3pin fläkt och 2 molex fläktar.. men finns det ingen adapter från 1 molex till 2? bara av ren nyfikenhet

jo det finns.. kolla datorbutiken, gtek, komplett ja vad du vill

Permalänk
Medlem

om du har en molex liggande så kan du enkelt klippa bort gamla 3pinskontakterna och löda fast sladdarna i sriften i molexen. Nästan gratis

Permalänk
Medlem

jag hittar ingen molex adapter ( 1=2) .. hitta åt mej ? =D (ps molex: money is not a problem. )

Permalänk
Permalänk

jag provade att löda en gammal fläkt men det blev kortslutning hehe

Permalänk
Medlem

macher de e lungt.. hittade en 1->4 molex på ww.gtek.se vart hittar man plexiglas? tänkte köpa 40x40cm å sätta på sidan

Permalänk

clas ohlsson, eller närmaste glas mästare för plexiglas.. Sök för guds skulle

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

jag frågade för att jag inte hittade ! men men tack ändå antar jag !