Permalänk
Medlem

WLAN pci-kort

Egentligen finns det inget forum där man kan snacka om nätverksprylar, men jag gör ett försök här!

Jag har använt mig av ett USB-wlan nätverkskort ett tag nu och det är verkligen skitdåligt. Så jag skulle vilja veta om någon har erfarenheter av pci-kort eller om jag måste dra en sladd genom hela huset=)

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

1. Det finns ett forum för nätverk och internet. Kolla på huvudsidan näst längst ner.
2. Wlan innomhus är onödigt om du inte har en bärbar dator som d gillar att gå runt med.
3. Dra kabel. Mycket snabbare och mycket billigare.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag kör trådlöst till min HTPC. Har ett MSI 802.11g PCI-kort i den. Det har en extern antenn som man kan flytta runt lite för att hitta bra signal. Tycker det funkar helt ok, kan streama DVD från min workstation utan problem.

Kortet jag har verkar inte säljas längre men ser ut såhär ungefär:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301248&cks=PRL
Det där kortet verkar dessutom vara riktigt prisvärt.

Som GurkGager säger så är det alltid bättre att dra kabel om man kan det. Själv ville jag inte ha någon tvärs över vardagsrumsgolvet, därför valde jag trådlöst.

Permalänk
Medlem

Okey, tack för tipsen.. och någon moderator får gärna flytta tråden till rätt forum=)

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

jag har renoverat min lägenhet själv så jag har dragit rör kors och tvärs genom hela lägenheten, så jag kan dra el/nätverk i väggarna, så jag skulle aldrig välja WLAN.

Men om jag fick välja på fula kablar utanpåliggande eller WLAN så skulle jag välja WLAN.

Visa signatur